Ojetý Chevrolet Cruze 1.6: Pohledný konkurent Octavie
Sedan Chevrolet Cruze byl představen na podzim roku 2008 a následující rok se začal prodávat. Nejde tedy o nijak starý model. V roce 2011 byla nabídka rozšířena o provedení hatchback a o rok později přibylo kombi. Na trhu s ojetými vozy se však nejčastěji setkáte s nejdéle vyráběným sedanem. Zpravidla si nehledá nového majitele dlouho, nakonec jde o atraktivní automobil nabízený za zajímavou cenu. Nezřídka po něm sáhne řidič hledající alternativu k domácí Škodě Octavia, zejména pokud chce vozidlo se zážehovým motorem. Právě takových se pod kapotou modelu Cruze najde nejvíce. Spotřebou přitom nijak nezaskočí.
Nám padl do oka automobil se základním motorem 1.6, který je na trhu s ojetými vozidly nejčastěji k vidění. Červený Chevrolet Cruze z nabídky autocentra Auto ESA má za sebou 138 510 kilometrů, to by mu ale nejspíš nikdo nehádal. Sice vyjel na silnice v roce 2010, ale i dnes vypadá jako nový. To platí jak pro karoserii, tak interiér.
Prostor pro posádku
Tím se dostáváme k vnitřnímu řešení vozu. Pětimístnému interiéru jasně dominuje až lehce futuristicky vyhlížející palubní deska. Tento dojem vyvolává především její středový panel přecházející do masivního tunelu mezi přední sedadla. O něco výše umístěnou řadicí páku můžeme hodnotit jedině kladně, stejně jako celkový vzhled palubní desky. Ta je barevně sladěna s výplněmi dveří a čalouněním sedadel. Mimochodem za sedačky se vůz opravdu stydět nemusí. Jsou pohodlné i při delších cestách a ani v zatáčkách díky solidnímu bočnímu vedení těla nezklamou. V interiéru testovaného vozu jsme nenašli jedinou chybičku, která by snad prozrazovala avizovaný kilometrový proběh. Kdyby bylo na počítadle ujeté vzdálenosti o 100 000 kilometrů méně, podle stavu interiéru by to nikdo nepoznal.
Velice dobře si model Cruze stojí i po stránce nabídky prostoru. Místa pro posádku je dost jak vpředu, tak na zadních sedadlech a ani se zavazadly by neměl nastat problém. Nakonec zavazadelník sedanu nabízí objem 450 litrů, což určitě většině řidičů bez problémů stačí. Vytknou lze vozidlu jenom jednoduché panty víka zavazadlového prostoru, které při zavření trochu omezují využitelnost (je třeba na ně nechat prostor). Pro úplnost ještě dodejme, že zavazadelník hatchbacku nabízí objem 413 litrů a kombi prodávané pod označením Station Wagon odveze 500 litrů nákladu.
Motor a převodovka
Základní verzí je benzinová šestnáctistovka o výkonu 83 kW, tento motor najdete i pod kapotou testovaného vozu. Později byl jeho výkon upraven na 91 a 86 kW. Jde o příjemnou pohonnou jednotku, která i ve své nejslabší výkonové verzi bude řadě motoristů dostačovat. Potěší kultivovaným projevem, příznivou spotřebou a spolehlivostí. S motory obecně nebývají problémy, ale nutno říci, že třeba přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka o výkonu 103 kW je v nabídce zatím jenom krátce a tak nelze její spolehlivost adekvátně posoudit.
Z hlediska výkonu i rozumné spotřeby je mezi řidiči oblíbená osmnáctistovka nabízející 104 kW, stranou ale nezůstávají ani turbodiesely. Původně byl 2.0 VCDi uveden s výkonem 110 kW, velmi rychle se ale objevil i ve slabším provedení s výkonem 92 kW. I tento agregát si s vozidlem bez nejmenších potíží poradí, natož od roku 2011 nabízený 2.0 VCDi/120 kW. Spotřebu mají turbodiesely sice nízkou (okolo šesti litrů), přehlédnout ale nelze ani citelný turboefekt.
Manuální řazení zdobí přesnost, proti tomu automatická převodovka znatelně prodlužuje dobu řazení a stejně tak zvyšuje spotřebu. Mechanické převodovce v testovaném provedení s motorem 1.6 16V by sice slušela šestka, ale jinak k ní nelze mít výtky.
Jízdní vlastnosti a komfort
Pochvalně můžeme mluvit o naladění podvozku, který dobře tlumí nerovnosti a obstojí i v zatáčkách. Nastavení nebude cizí ani sportovněji založeným řidičům. Stejně jako u jiných automobilů, i zde je důležitý stav zavěšení. Chevrolet Cruze netrpí na výskyt vůlí více než je obvyklé, což je vzhledem ke stavu silniční sítě v České republice jistě dobrá zpráva.
Vůle či nadměrná opotřebení jsme neodhalili ani u testovaného vozu. Za jízdy nikde nic neklepalo, nevrzalo a podvozek působil naprosto jistě. K tomu přičtěte ještě přesné řízení a řazení a vyjde vám příjemné a dobře ovladatelné auto, se kterým je radost jezdit.
Výbava a cena testovaného vozu
Celkově dobrý dojem z testovaného exempláře ještě podtrhuje bohatá výbava. K té patří i držáky nápojů nebo audiosoustava s možností připojení externího zdroje třeba v podobě chytrého telefonu. Nechybí klimatizace, ABS, elektronický stabilizační systém nebo čtveřice airbagů. Samozřejmostí je dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání všech bočních oken a zpětných zrcátek. Potěší přední mlhová světla, originální kola z lehkých slitin i fakt, že jde o vozidlo původem z České republiky.
Od roku 2010 tento vůz z nabídky Auto ESA urazil podle palubních přístrojů 138 510 kilometrů. Díky jeho českému původu lze toto číslo ověřit, což nový majitel jistě ocení. Na automobil si musí připravit 184 900 korun.
Expert Auto ESA radí
U Chevroletu Cruze si dejte pozor na odlupující se lak v oblasti zadních částí prahů, což je důsledek dopadu odletujících kamínků. Některá vozidla mají nerovnoměrně sjeté pneumatiky, známé jsou poruchy originálního autorádia i chrastění reproduktorů. U starších vozidel se vyskytují potíže s elektronikou, turbodiesely někdy trápí problémy s regenerací filtru pevných částic. Častěji se vyskytují automobily s chybně pracujícím palubním počítačem a výjimkou není praskání žárovek v potkávacích světlometech.
Chevrolet Cruze 1.6 | |
Objem motoru (cm3): | 1598 |
Maximální výkon (kW/ot. za min.): | 83/6400 |
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.): | 153/4200 |
Zrychlení 0-100 km/h (s): | 11,8 |
Největší rychlost (km/h): | 185 |
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km): | 5,5 |
Rok výroby testovaného vozu: | 2010 |
Počet ujetých km dle palubních přístrojů: | 138 510 |
Cena vozu (hotovost/financování v Kč): | 184 900/184 900 |