Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Hyundai Tucson (2015-2020): Téměř bez výhrad. Až na ty ceny…

Faceliftové modely poznáte podle ostřeji řezané masky chladiče i obdélníkových dvířek nádrže, které nahradily dřívější čistě kulaté. S faceliftem zároveň přišly diesely s AdBlue a fi ltry GPF do benzinových variant.
Vozy před faceliftem měly displej infotainmentu ještě vkomponovaný do středového panelu. Dopravní on-line služby uměl s navigací od počátku, podpora Android Auto a Apple CarPlay ale přišla až na přelomu let 2017/2018. Interiér to sice s měkčenými povrchy nepřehání, ale zpracovaný je kvalitně.
Po faceliftu v létě 2018 je už displej řešen jako volně stojící a přibyla možnost bezdrátového dobíjení smartphonů, prémiového audiosystému Krell či 360° kamerového systému AVM (poslední dva s vrcholným paketem Premium).
Vyšší světlomety LED u vozů před faceliftem poznáte podle dvojice malých čoček. Dálková světla mají ještě řešena halogenem, potkávacími LED pak svítí docela nízko.
21 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (2)

Hyundai Tucson je tu už od roku 2004, jen jeho druhá generace zmátla Evropu označením ix35. Třetí vydání z let 2015 až 2020 s oprášeným původním jménem nabízí moře prostoru i pohodlí, vkusný design a v posledních ročnících si i tyká se smartphony. Zatím ale nemá potřebu se v bazarech podbízet nízkou cenou.

S aktuálně odcházející generací tucsonu udělal Hyundai docela díru do světa. V řadě zemí se už krátce po uvedení na trh stal prodejním hitem, u nás mu kromě objektivních kvalit a skoro domácího rodokmenu (výroba v Nošovicích) v rozšíření napomohly i vítězné tendry pro velkoodběratele – zejména Policii ČR, ŘSD nebo Lesy ČR. Pravda, také byly za trochu jiné ceny, než jaké znáte z ceníků…

Například naftové čtyřkolky 2.0 CRDi (100 kW) pro Lesy ČR vyšly v přepočtu na kus tolik co vašeho souseda litrová fabia s DSG, a to už měly v ceně i tříletý servis a podvozek chráněný zakázkově vyrobenými pevnostními „šusplechy“. Právě zesílenou ochranu podvozku si lesníci pochvalují, stejně jako standardně dobře schovanou střední část výfuku. Mají totiž v paměti jak staré naftové tucsony 1. generace, z jejichž výfuku pravidelně očesávali nešťastně umístěné teplotní senzory DPF, tak zejména Škody Yeti v pozdní verzi Euro 6 s katalyzátorem SCR „nabastleným“ v nejexponovanějším místě podvozku, s nimiž skoro každý pracovní výjezd hrozil pětimístnou fakturou.

Dětských nemocí jen pár

Ani u kusů vytěžovaných „terénnějším“ způsobem neevidují servisy žádné specifické škody. Občas odleze silentblok v uložení zadního tlumiče, což se stává i tomu, kdo jezdí jen po asfaltu. Pro záruční opravy výrobce dodává opravnou sadu pouzdra, po záruce se mění celý tlumič zhruba za 4000 Kč. Na přední nápravě se zatím jen v kusových případech měnila tyčka stabilizátoru (2000 Kč), či ještě vzácněji čep ramene, ale spíš u kusů s nájezdy nad 150.000 km. Specifickou záležitostí u prvních ročníků vrcholných specifikací s 19“ koly (jinak kola mohla být 16, 17 nebo 19“) byly vymačkané dorazy v hřebenu řízení, což se projevovalo tím, že kola v plném rejdu drhla o podběh. Vychytalo se to hned v počátcích záruční výměnou dorazů, což nebyla úplně jednoduchá práce, ale dnes se s tím už nejspíš nesetkáte (kdyby náhodou ano, po záruce by oprava vyšla do 10.000 Kč).

Video placeholder
Svět motorů (upoutávka s Martinem Vaculíkem) • Zdroj: Auto.cz

Druhou dětskou chorobou byly skřípavé pazvuky z prosklené střechy, opět dodávané jen s vrcholným provedením s paketem Premium (ale šel jeden čas objednat i s klasickou střechou). Servisy je léčily odstraněním pomocných gumových podložek, které při výrobě fixovaly polohu skleněného dílu před zatuhnutím tmelu.

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)