Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Opel Meriva B (2010-2017): S otevřenou náručí a za málo

Prototypem Meriva Concept s dveřmi FlexDoors si v roce 2008 Opel otestoval reakce veřejnosti, o dva roky mladší sériové provedení má skoro identickou siluetu
Prototypem Meriva Concept s dveřmi FlexDoors si v roce 2008 Opel otestoval reakce veřejnosti, o dva roky mladší sériové provedení má skoro identickou siluetu
Středový panel zahuštěný tlačítky připomene technicky blízkou Astru J. Interiér se faceliftem moc nezměnil. Zde je základní výbava Selection s připlacenou klimatizací a nejmenším rádiem CD 300 s MP3. Od následné úrovně Enjoy šlo za pouhých 5000 Kč získat automatickou dvouzónovou klimatizaci, jež bývá u ojetin častá.
Od úrovně Enjoy byla standardem průběžná středová kolejnice FlexRail, tvořící zároveň úložný prostor. Příplatkově (u modelů Cosmo standardně) s posuvnou loketní opěrkou.
28 Fotogalerie
Marek Oborník
Diskuze (1)

Druhá meriva s protisměrně otvíratelnými zadními dveřmi díru do světa neudělala, patří však k nejkvalitnějším a nejlépe vymyšleným malým MPV. Dnes ji seženete docela levně, mezi motory ale nesvítí žádná jasnější hvězda.

První, úzká a hranatá Meriva A (2003-2010) byla kdysi třídním bestsellerem – prodalo se jí přes milion kusů. Na startu jí pomohla jen minimální konkurence, později dobrá cenová politika. Mladší a větší druhá Meriva B (v tradici opelovského abecedního značení generací), taktéž vyráběná ve španělské Zaragoze, dosáhla za stejný čas jen třetinových čísel. Kvalitu auta si z toho neodvozujte, v daném segmentu se už nakupilo příliš mnoho hráčů a vyložené štěstí neudělal žádný.

Se zpočátku kritizovanými vysokými cenami to nebylo tak divoké – s častými akčními ceníky nebyla meriva o nic dražší než třeba Kia Venga nebo spartánštější Citroën C3 Picasso. Základní 1.4 (74 kW) se slušnější druhou výbavou Enjoy (šest airbagů, klimatizace, rádio s CD/MP3, asistent rozjezdu v kopci) šla řadu let reálně koupit za 300.000 Kč.

Pořád zamyká, občas i natrvalo

Obrácené zadní dveře na způsob starých londýnských taxíků modelu nijak neubližují – nastupuje se jimi sice jako do velorexu zády napřed, ale vystupuje pohodlněji po směru, takže v opačném gardu než u klasiky. Pro přístup k dětské autosedačce či nákladu na sklopených sedadlech jsou panty vzadu dokonce výhodnější. Jediné, co majitelé časem proklínají, je nemožnost vypnutí funkce automatického zamykání po rozjezdu – z bezpečnostních důvodů to výrobce neumožnil a ani v servisu nepochodíte, prý to nejde.

Video placeholder
Auto TIP Klassik (upoutávka) • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (1)