Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Opel Vectra 1.9 CDTi: Dálkový běžec

Opel Vectra
Opel Vectra
Opel Vectra
Opel Vectra
24 Fotogalerie
Diskuze (19)
Opel Vectra třetí generace nabízí komfort, který oceníte především na dlouhých trasách. Vůz prodávaný nezřídka za atraktivní cenu tak může být příjemným rodinným společníkem.

Třetí řada modelu Vectra vyjela v roce 2002 pod označením C. Velký sedan vzápětí doplnil liftback a o rok později také prostorné kombi pod jménem Caravan. Vectra C přinesla jednu zajímavou inovaci v podobě páček pod volantem, které se po přepnutí vracejí do neutrální polohy. Jenže z počátku jejich citlivost nebyla zrovna ideální a řada řidičů s nimi dost zápasila. Vše se změnilo po modernizaci v roce 2005, kdy přepínače prošly úpravou. Zároveň se v nabídce objevily šestistupňové převodovky a nastavitelný sportovní podvozek IDS Plus. Vůz vyrobený po modernizaci tak představuje lepší volbu, než starší provedení.

Proto jsme v nabídce autocentra Auto ESA hledali právě takový automobil. Zaujal nás faceliftovaný liftback z roku 2006 se svižným turbodieselem a automatickou převodovkou. Podvozkem IDS Plus vybavený není, avšak páčky pod volantem má již upravené a tak se obsluhují bez nejmenších potíží. Navíc zaujme i širokou výbavou čítající například klimatizaci, tempomat nebo navigační systém.

Prostor pro posádku

K vnitřní prostornosti nelze mít výhrady. Opel Vectra C nabízí dostatek místa jak cestujícím vpředu, tak pasažérům na zadních sedadlech. Kladně hodnotíme i samotné sedačky, nabízející dostatek pohodlí i při dlouhých jízdách. Tvarově jednoduchá palubní deska nepatří mezi designérské skvosty, vyloženě hanit ji ale nemůžeme. U některých ojetin lze pozorovat nadměrné opotřebení častěji používaných ovladačů na palubní desce, v případě testovaného vozu ale bylo všechno v pořádku. Přitom má podle palubních přístrojů najeto 174 794 kilometrů, vzhledem k tomu je interiér v až nečekaně dobrém stavu.

Zavazadelník liftbacku nabízí stejně jako v případě sedanu objem rovných 500 litrů, což bude pro drtivou většinu řidičů zcela vyhovující. Proti verzi sedan má navíc výhodu v lepším přístupu k přepravovaným zavazadlům. Kombi dostalo nákladový prostor ještě o 30 litrů větší.

Motor a převodovka

Automobil trochu překvapí při obhlídce motorového prostoru: žádná plynová vzpěra se nekoná, pro podpěru kapoty zde najdete jenom obyčejnou tyč. Dnes se toto řešení v dané třídě už moc nevidí, je ale pravdou, že v době uvedení na trh byla plynová vzpěra kapoty spíše výjimkou.

Teď ale už k důležitějším věcem. Máme na mysli nabídku motorů, která začíná šestnáctistovkami nabízejícími 74 nebo 77 kW. Od těch nelze očekávat žádné velké výkony. Vectra je na ně dost velké a těžké auto, proto budou daleko lepší volbou osmnáctistovky. Ty nabízejí výkon 90 a 103 kW. Nechyběl ani přeplňovaný dvoulitr, motor o objemu 2,2 litru nebo šestiválce. Na trhu ale nejsou tak časté, navíc u nich musíte počítat s vyšší spotřebou, po které při dnešní ceně paliv snad nikdo netouží.

Právě proto jsou nejvyhledávanější turbodiesely. Devatenáctistovky CDTi se dodávaly s výkony 74, 88 a 110 kW, dvoulitr DTI o výkonu 74 kW a 2.2 DTI s výkonem 92 kW. Třílitrový šestiválec CDTi nabízí výkon 135 kW.

Námi testovaný automobil pohání spolehlivá devatenáctistovka, konkrétně 1.9 CDTi/110 kW. Turbodiesel disponující sto padesáti koňmi nemá s automobilem nejmenší potíže. Jeho spojení se samočinnou převodovkou má však za následek váhavější rozjezdy, což by se u vozu s manuální převodovkou nestalo. Výhodou je tichý běh motoru i rozumná spotřeba nafty.

Jízdní vlastnosti a komfort

Rozjezdy z klidu nejsou u testovaného exempláře s automatickou převodovkou zcela ideální. Po sešlápnutí pedálu plynu se chvilku nic neděje, kola se jenom velmi pomalu roztáčejí a pak najednou auto vystřelí vpřed. Jakmile je už vůz v pohybu, reaguje na pohyb pedálu plynu odpovídajícím způsobem. Převodovka nadále řadí bez prodlev a naprosto hladce.

Dobrou práci odvádí i komfortně naladěný podvozek, schopný se poprat s kdejakou nerovností. Jelikož nevykazuje žádné nežádoucí vůle, obejde se to bez nepříjemných zvuků od zavěšení kol. Vectra není žádný zatáčkový specialista, nejlépe jí jdou dlouhé a rychlé dálniční přesuny. Po stránce jízdních vlastností si ale nestojí špatně.

Výbava a cena testovaného vozu

Opel Vectra z nabídky Auto ESA potěší bohatou výbavou. Do té patří čtveřice airbagů, dálkové centrální zamykání, elektrické ovládání zpětných zrcátek a bočních oken, klimatizace, tempomat či navigace. Nechybí dešťový senzor, palubní počítač nebo originální autorádio s přehrávačem CD. Potěší kola z lehkých slitin, stejně tak servisní knížka i český původ vozu.

Automobil má v rodném listě zanesen rok 2006 a od té doby urazil podle palubních přístrojů 174 794 kilometrů. Prodejce Auto ESA za něj požaduje 129 900 Kč.

Expert Auto ESA radí

Pozornost je třeba věnovat podvozku a lemům zadních blatníků, kde se někdy vyskytuje koroze. Ta napadá v hojné míře celý výfukový systém, proto jeho kontrolu neodbývejte pouhou prohlídkou koncového tlumiče. Výjimkou není výskyt vůlí na přední i zadní nápravě nebo praskání žárovek v potkávacích světlometech. Někdy nefungují ovladače na centrálním panelu palubní desky a poruchy postihují také klimatizaci. Nezapomeňte prověřit rovněž displej palubního počítače, občas totiž nedopisuje. U turbodieselů se vyskytují potíže s váhami vzduchu, agregát 2.2 DTI může potkat také porucha vstřikovacího čerpadla.

Opel Vectra 1.9 CDTi
Objem motoru (cm3):1910
Maximální výkon (kW/ot. za min.):110/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):320/2000
Zrychlení 0-100 km/h (s):10,5
Největší rychlost (km/h):208
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):6,9
Rok výroby testovaného vozu:2006
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:174 794
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):129 900/129 900

Vstoupit do diskuze (19)