Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 5008 je neotřelý, prostorný a spolehlivý. Víme, na co si dát v bazaru pozor

Svět motorů Svět motorů 19. 8. 2022 • 15:16
47
Zobrazit náhledy (47)
Peugeot 5008 Pozor na láhve odložené v létě na přímém slunci, mohou způsobit popáleniny na umělé kůži středové loketní opěrky Na testovaném voze už byl znát zub času, zejména na povrchu volantu nebo řadicí páky, které už předchozí majitel stihl „vyleštit“ Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Stříbrný lak startovací klávesy nebo tlačítka ruční brzdy se brzy prošoupe Sedačky v Peugeotu 5008 působí na pohled divokým dojmem, ve skutečnosti ale jde o pohodlné sezení i na dlouhých trasách. Prošoupané koženkové potahy signalizují vyšší nájezd vozu. Obrovský rozvor nese ovoce v prostornosti druhé řady sedadel. I nastupování do třetí řady je díky posuvným sedačkám komfortnější než v kodiaqu. Testovaný kus měl poškozený mechanismus sklápění zadních sedadel. Technik ještě podobný problém na 5008 neviděl. Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Rozvor 5008 činí velkorysých 2840 milimetrů. Jeho délka prokoukne zejména při pohledu z boku. Peugeot 5008 Peugeot 5008 Zadní plastový kryt kufru má pozitiva i negativa: je sice lehký, ale jednoduše se prošoupe závit šroubu pro držení registrační značky, která zůstane takhle horizontálně vyosená. Zavazadelník je skutečně obrovský. V sedmimístné verzi se sklopenými zadními sedadly poskytne až 780 litrů. Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Motor 1.2 PureTech/96 kW na tak velké auto překvapivě stačí. I proto se větších šestnáctistovek moc neprodalo, většina zákazníků v nich jednoduše neviděla smysl. Peugeot 5008 Peugeot 5008 Výbava testovací verze vycházela ze stupně Active. Vyšší specifikace GT Line už měla nárazník propracovanější, ale také o 2327 korun dražší na výměnu, když ho poškodíte. Zadní svítilny ve stylu lvích drápů jsou dvoudílné. Pokud je rozbijete, vyjdou na nemalých 11 000 korun. U verzí před faceliftem se při dálničních rychlostech vlní nebo nadzdvihuje kapota. Řešení spočívá v umístění větších pryžových těsnění po stranách kapoty, nejlépe pak těch z verzí po faceliftu. Stav rozvodového řemene dokáže technik snadno rozpoznat pomocí speciální měrky. Ta vám spolehlivě řekne, zda se řemen již nezačal nafukovat. Rozvodový řemen může být nejslabším článkem jinak spolehlivého motoru. Cena výměny je tomu ale přizpůsobena a vyjde zhruba na deset tisíc i s prací. Peugeot 5008 Valná většina motorů 1.2 PureTech měla kované písty od společnosti Mahle. Zvláště pak ty pro středoevropský a východoevropský trh s předpokladem horší kvality paliva. Zdá se vám, že Peugeot 5008 hůř chytá rádiový signál? Máte pravdu, anténa totiž není jako u většiny aut na střeše. Řešení integrované do drátku výhřevu zadního okna nepatří mezi nejúčinnější. Facelift prodělal model 5008 v září roku 2020. Nutno říct, že z atraktivního vozu udělal ještě mnohem atraktivnější. Od výbavy GT Line výše se 5008 chlubí hodnotněji působícím nárazníkem s jemným chromovaným lemováním v okolí mlhovek

Peugeot 5008 platí za populární volbu flotil nebo soukromníků, kteří chtěli prostorný a sedmimístný automobil s dávkou šmrncu. Překvapivě se z něj ale vyklubala také spolehlivá bazarová volba. Avšak s kompromisy.

Je hořkosladkou ironií osudu, že zrovna v druhém desetiletí 21. století, tedy v čase, kdy je na světě nejvíce zpevněných povrchů v historii, lidé ve velkém přesedají do terénně se tvářících automobilů s vyšší světlou výškou. Podobný osud postihl také následníka úspěšného rodinného MPV od francouzského Peugeotu.

Když v roce 2017 přišel na trh spolu s kratším sourozencem 3008, vyvolala dvojice se zvýšenou karoserií, ale pořád mimořádně atraktivním vzhledem pozdvižení. I po pěti letech a jednom faceliftu musíme vozu přiznat originalitu a neotřelost, se kterou hrdě zakrývá třeba absenci mechanického pohonu všech kol.

Video se připravuje ...

Nepřekvapí tedy, že ani po letech své majitele příliš neomrzí. Pohled do nabídky největšího českého bazaru AAA Auto odhalí lehce pod dvacet vozů s výraznou převahou turbodieselových motorizací. Co se těch týče, nabídka je rovnoměrně rozdělena mezi dvoulitr DW10 (90 až 133 kW), představený ještě v roce 1999, šestnáctistovku (73 až 88 kW) a její vylepšenou verzi 1.5 BlueHDI s šestnácti ventily a 96 kW, která převzala roli slabšího vznětového agregátu při přechodu na emisní normu Euro 6d v roce 2018.

Benzinové jednotky jsou v nabídce zastoupeny především tříválcem 1.2 PureTech s 96 kilowatty. Větší 1.6 THP z rodiny Prince (nazývaný také PureTech, ale až po roce 2018 ve verzi 133 kW) je spíše výjimkou, stejně tak hybrid v případě menšího modelu 3008. Ten Peugeot nabízel ve dvou výkonových verzích – jednu s označením Hybrid2 225 se 165 kW a pohonem předních kol s jediným elektromotorem, druhou Hybrid4 300 s 221 kW a pohonem všech kol. Větší model 5008 ale žádnou hybridní motorizaci nenabídl, přišel by totiž o dvojici zadních sedaček.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata