Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Peugeot 5008 je neotřelý, prostorný a spolehlivý. Víme, na co si dát v bazaru pozor

František Pisarovič
Diskuze (0)

Peugeot 5008 platí za populární volbu flotil nebo soukromníků, kteří chtěli prostorný a sedmimístný automobil s dávkou šmrncu. Překvapivě se z něj ale vyklubala také spolehlivá bazarová volba. Avšak s kompromisy.

Je hořkosladkou ironií osudu, že zrovna v druhém desetiletí 21. století, tedy v čase, kdy je na světě nejvíce zpevněných povrchů v historii, lidé ve velkém přesedají do terénně se tvářících automobilů s vyšší světlou výškou. Podobný osud postihl také následníka úspěšného rodinného MPV od francouzského Peugeotu.

Když v roce 2017 přišel na trh spolu s kratším sourozencem 3008, vyvolala dvojice se zvýšenou karoserií, ale pořád mimořádně atraktivním vzhledem pozdvižení. I po pěti letech a jednom faceliftu musíme vozu přiznat originalitu a neotřelost, se kterou hrdě zakrývá třeba absenci mechanického pohonu všech kol.

Video se připravuje ...

Nepřekvapí tedy, že ani po letech své majitele příliš neomrzí. Pohled do nabídky největšího českého bazaru AAA Auto odhalí lehce pod dvacet vozů s výraznou převahou turbodieselových motorizací. Co se těch týče, nabídka je rovnoměrně rozdělena mezi dvoulitr DW10 (90 až 133 kW), představený ještě v roce 1999, šestnáctistovku (73 až 88 kW) a její vylepšenou verzi 1.5 BlueHDI s šestnácti ventily a 96 kW, která převzala roli slabšího vznětového agregátu při přechodu na emisní normu Euro 6d v roce 2018.

Benzinové jednotky jsou v nabídce zastoupeny především tříválcem 1.2 PureTech s 96 kilowatty. Větší 1.6 THP z rodiny Prince (nazývaný také PureTech, ale až po roce 2018 ve verzi 133 kW) je spíše výjimkou, stejně tak hybrid v případě menšího modelu 3008. Ten Peugeot nabízel ve dvou výkonových verzích – jednu s označením Hybrid2 225 se 165 kW a pohonem předních kol s jediným elektromotorem, druhou Hybrid4 300 s 221 kW a pohonem všech kol. Větší model 5008 ale žádnou hybridní motorizaci nenabídl, přišel by totiž o dvojici zadních sedaček.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

František Pisarovič
Diskuze (0)

Doporučujeme