Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Doblo oficiálně: Užitkáč i osobák, na spalovací motory nezanevřel

Filip Melich
Diskuze (17)

Značky koncernu Stellantis mezi sebou vesele sdílí užitkové vozy a z nich odvozené osobní verze. Dalšími do party jsou Fiaty Doblo a E-Doblo.

Automobilka Fiat představila pátou generaci modelu Doblo, která zároveň přichází v elektrickém provedení E-Doblo. Obě provedení budou dostupná v osobní i užitkové verzi. Pro Fiat je E-Doblo třetím elektromobilem (po 500e a E-Ulysse), stejně jako třetím elektromobilem pro divizi Fiat Professional (po E-Scudo a E-Ducato). Jde o další krok italské automobilky k elektrifikaci modelového portfolia, které by mělo být plně elektrické od roku 2027.

Nové Doblo se bude vyrábět ve dvou délkách a třech různých provedeních: Van, Crew Cab a Combi. Verze se spalovacími motory nabídne trojici pohonných jednotek. Základem je 1,5litrový diesel o výkonu 75 kW (101 k) spolupracující s manuální převodovkou. Tentýž motor je připraven také v silnějším provedení s 96 kW (131 k), přičemž v tomto případě je již na výběr mezi manuální a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Video se připravuje ...

Zážehový motor je k dispozici jediný, a to o objemu 1,2 litru. Naladěn je na výkon 82 kW (112 k) a spolupracuje s manuální převodovkou. Fiat v tiskové zprávě neuvádí, kolik převodových stupňů manuál má, ale soudě dle koncernových sourozenců půjde ve všech třech případech o šestikvalt.

Elektrické E-Doblo dostalo motor o výkonu 100 kW (136 k) čerpající energii z 50kWh baterie. Točivý moment dosahuje maxima 260 Nm. Maximální rychlost byla stanovena na 130 km/h. Měřením metodikou WLTP by E-Doblo mělo na jedno nabití ujet přes 280 kilometrů. Nabíjení stejnosměrným proudem o nejvyšším výkonu 100 kW dobije baterii na 80 % za 30 minut.

Řidič E-Dobla bude moci volit ze tří jízdních režimů: Normal, Eco a Power. Dělají přesně to, co si člověk podle názvu představí. Pozitivní zprávou je, že zástavba baterie nijak neomezila dostupná provedení vozu. E-Doblo tudíž pořídíte ve stejných délkách a provedeních, jako klasické Doblo se spalovacím motorem.

Užitkové Doblo nabídne řadu chytrých řešení po vzoru prvků Simply Clever od škodovky. Magic Cargo zvýší objem nákladového prostoru o 0,5 m3 a umožní naložení předmětů dlouhých až 3,4 metru. Dále je možné zvednou sedák spolujezdcovy sedačky a místo něj umístit další náklad. Přítomen je také otočný stolek. Magic Mirror je pětipalcové vnitřní zpětné zrcátko, které může kromě své základní funkce zobrazovat výstup z parkovací kamery či obraz pokrývající slepé úhly. Magic Plug v E-Doblu umožní napájet například elektrické nářadí z baterie vozu.

V osobním provedení obě Dobla nabídnou další „magická“ vylepšení. Pod názvem Magic Window se skrývá zvlášť otevíratelné okno v pátých dveřích, zatímco řešení Magic Top přináší částečně prosklenou střechu a dodatečné odkládací prostory pod neprosklenými částmi střechy. Funkce Magic View přidává 180° parkovací kameru.

Elektrické užitkové E-Doblo pojme až 800 kilogramů nákladu (v osobní 750 kg), zatímco se spalovacím motorem Doblo uveze až tunu nákladu. Ve verzi s delším rozvorem Doblo nabídne až 4,4 m3 prostoru, tedy za předpokladu, že je zároveň vybaveno výše zmíněným balíčkem Magic Cargo. Verze Crew Cab s dlouhým rozvorem umožní měnit velikost prostoru pro náklad a cestující dle aktuální potřeby.

Nové Doblo ve všech motorizacích nabídne až 17 bezpečnostních funkcí a systémů, což jej dle automobilky řadí na vrchol segmentu. Například osobní verze je už v základu vybavena rozpoznáváním dopravního značení, protikolizní brzdou, aktivním hlídáním jízdy v pruhu nebo systémem hlídajícím pozornost řidiče. S jízdou v nepříznivých podmínkách či mimo zpevněné silnice pomůže Grip Control System, zatímco se sjezdem kopců pomůže systém Hill Descent Control.

Výroba Dobla i E-Dobla bude probíhat ve Španělsku. Ceny, bližší technické informace či termín uvedení na trh automobilka zatím nezveřejnila.

Filip Melich
Diskuze (17)

Doporučujeme

9. 6. 2022 07:48
Re: To už tady jednou bylo, a nefungovalo to.
Omyl, fiorino vyvíjal fiat a psa boli dvojčatá. Mimochodom 1,4hdi bol užívateľsky príjemnejší motor ako 1,3 multijet ;-)
9. 6. 2022 07:19
Re: Re: Biznis
To sú zase žvásty... Najekologickejšie bude, keď zrušíme ľudstvo. Zákaz sexu a množenia, aká čistá potom naša planéta bude...
8. 6. 2022 20:33
Re: Re: Biznis
Sorry, kámo, ale to je taká blbosť... Na veci to skutočne nič mení. Riešia si len vlastné flotilové emisie, zákazník ich proste nazaujíma. Manipulujú trhom a ľuďmi len pohľadom na vlastné vrecko. Politické špičky im to umožňujú, pretože majú svoje špinavé prsty všade, aj v tomto biznise. Kedysi sa hovorilo: Spolky - čertove volky. Od samého začiatku som kritikom EU a globalizácie, a čas mi dáva za pravdu. Akurát nám to od chudoby, ktorá sa na nás valí zo všetkých strán, nijak nepomôže.
8. 6. 2022 20:28
Re: Biznis
Je to tak. Ja som po 10 rokoch vymenil Kangoo za Berlingo, a ten posun je tam minimálny. Niečo je v rámci úspor dokonca horšie. Cez víkend som sa bol pozrieť na nový Mercedes CItan (Kangoo ešte nie je), niečo OK, ale z niektorých riešení som bol trochu rozčarovaný.
8. 6. 2022 17:21
Re: To už tady jednou bylo, a nefungovalo to.
já to sedmimístné doblo s 1.6JTD měl a bylo to skvělé auto.... škoda že tradice autentické malé dodávky od Fiatu končí... Ale PSA šlo hodně nahoru, Berlinga už nejsou takové popelnice jak bývaly.... tak snad to bude fungovat.... naše emoce nikoho nezajímají :'-(