Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Může starý elektrický Smart utáhnout velký pick-up? A co rovnou tři?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Elektrický Smart je docela šikovné "čisté" vozítko do přelidněných měst. Jak se ale zdá, dokáže víc, než byste možná očekávali.

Dvoumístný Smart se výborně hodí do velkých metropolí hlavně díky svým skromným rozměrům, které umožňují, že se při parkování nacpe i do miniaturní škvíry. Původní Smart dokonce mohl legálně zajet kolmo k chodníku i v místech, kde se parkuje podélně. Tak byl krátký.

Vzhledem k městskému poslání nepřekvapí snaha automobilky nabízet také "čistou" a "bezemisní" elektrickou verzi. První se objevila v roce 2007 a v dalších letech následovaly další tři generace.

My se dnes podíváme na třetí generaci, která současně byla poslední elektrickou variantou původního dvoumístného Smartu. Neukážeme si ji ale při nějaké obvyklé městské disciplíně. Tentokrát se netradičně zaměříme na tahací schopnosti tohoto prcka.

Chlapíci z YouTube kanálu The Fast Lane Truck se totiž rozhodli zjistit, jakou má elektrický Smart sílu a jestli utáhne americký pick-up. Nebo rovnou dva. Případně tři.

Už víme, že sáhli po třetí generaci elektrického vozu, kterou pohání elektromotor dávající standardně výkon 55 kW a točivý moment 130 N.m. Tahací Smart má ale za sebou drobný tuning, který výkon posunul na 66 kW a krouťák na 156 N.m. Ani tak tedy nejde o ohromující hodnoty.

Jenže na druhou stranu je maximální točivý moment elektromotoru k dispozici prakticky okamžitě po sešlápnutí plynu.

Ještě nám zbývá představení "soupeřů". Nejprve jde na řadu Jeep Gladiator, vážící zhruba 2,2 tuny. Následuje Chevrolet Silverado, jehož hmotnost se pohybuje okolo 2,5 tuny. A připraven je také Ford F-250 s obytnou nástavbou. Pánové uvádějí, že takhle vybavený Ford by mohl vážit čtyři tuny.

A jak si malý elektrický Smart s taháním poradil? Podívejte se sami, možná budete překvapeni.

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme