Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetý Volkswagen Golf 1.9 TDI: Reklama na nízkou spotřebu

Bazarové Recenze
Diskuze (61)
Volkswagen Golf je etalonem nižší střední třídy. Platí to i pro pátou generaci, která patří na trhu ojetin k velice oblíbeným. Zejména verze s úspornými turbodiesely 1.9 TDI.

Dnes už není Volkswagen Golf takovou ikonou, jako tomu bylo v minulosti. Přesto si stále stojí velice dobře a pořád se řadí k nejžádanějším vozidlům své třídy. Pátá generace německého hatchbacku vstoupila na automobilový trh v roce 2003. Následující rok se objevilo provedení 4Motion s pohonem všech kol, ale i sportovně laděný model GTI. Vznikly také dva odvozené modely MPV Golf Plus a sedan Volkswagen Jetta. K těm se v roce 2007 přidal CrossGolf na zvýšeném podvozku. Kombi pod názvem Variant vyjelo až v roce 2007. O rok později se už hatchback dočkal nástupce v podobě Golfu VI.

Zájemci o kombi postavené na základě páté řady tedy musejí vybírat mezi výrazně mladšími automobily, zatímco motoristé hledající krátké provedení mají situaci o dost lehčí. Ani pro nás nebyla nijak složitá, když jsme vyrazili do autobazaru s jasným cílem, najít hatchback Volkswagen Golf pro klasický test ojetiny. V nabídce pražské pobočky autocentra Auto ESA jsme vybrali na pohled zachovalý kousek ze samého konce výroby - exemplář z roku 2008, jehož počítadlo ujeté vzdálenosti ukazuje příznivých 81 444 kilometrů.

Prostor pro posádku

Údaji na počítadle ujeté vzdálenosti nemáme nejmenší důvod nevěřit. Jednak jde o vozidlo s českým původem (tedy snadno dohledatelné), navíc po prvním majiteli a kromě toho jeho interiér prakticky nevykazuje opotřebení.

Pohledná palubní deska těží z kvalitního plastu s vynikající povrchovou úpravou, intuitivního rozmístění ovladačů a přehlednosti. V Golfu zkrátka není nic, co by mohlo řidiče zaskočit, všechno najdete na obvyklých místech. Na posádku čekají pohodlná sedadla, v případě testovaného vozu bez známek nějakého opotřebení. Kladně hodnotíme také nabídku vnitřního místa pro posádku, tísnit se zde nebudete a to platí, i pokud usednete na zadní sedadla. Pátá generace Volkswagenu Golf je v tomto směru vydařeným vozem.

Zavazadelník verze hatchback svým objemem 350 litrů odpovídá průměru dané třídy - kdo má políčeno na kombi, může i zde počítat s dnes již obvyklým standardem. Golf Variant totiž přepraví náklad o objemu 505 litrů při zachování základního pětimístného uspořádání interiéru. Pro porovnání dodejme i čísla k dalším dvěma derivátům tohoto modelu. Vzdušnější MPV uvedené pod názvem Golf Plus nabídne zavazadelník o objemu 395 litrů, zatímco sedan, který se jménem Jetta k modelové řadě Golf už nehlásí, odveze zavazadla o objemu 525 litrů.

Motor a převodovka

Kdo se podívá na pohonné jednotky montované do páté řady Volkswagenu Golf, musí logicky dojít k závěru, že z dané palety by si měl vybrat každý. Nechybí klasické atmosférické jednotky, motory s přímým vstřikováním ani turbodiesely. Přitom špatnou volbou rozhodně není už čtrnáctistovka nebo osmiventilová šestnáctistovka o výkonu 75 kW, známá také ze Škody Octavia.

Naopak k méně povedeným patří motor 1.6 FSI s přímým vstřikováním paliva, u něhož výrobce sliboval úsporu a větší ochotu jít za plynem, což se v praxi ale moc nepotvrdilo. S tím nemají problémy přeplňované čtrnáctistovky TSI, mohou se však potýkat s problematickými rozvody. Dvoulitry pracují dobře, ale většina motoristů už v nich nespatřuje možnost ekonomického provozu a tak nejsou předmětem jejich zájmu. Kdo však zatouží po přeplňovaném dvoulitru o výkonu 147 kW (později 169 kW) v modelu GTI, spotřebu asi moc řešit nebude. Totéž platí i pro zájemce o verzi R36 se šestiválcem 3.2 V6/184 kW.

Ovšem motoristická masa hledá v jiných vodách. Vedle menších zážehových agregátů se tak prosazují hlavně oblíbené turbodiesely. Do golfu se dostal jak velice úsporný, spolehlivý, ale líný atmosférický diesel 2.0 SDI/55 kW, tak řada přeplňovaných vznětových jednotek. Patří mezi ně i legendární 1.9 TDI, za jejímž úspěchem stojí velice nízká spotřeba. Také kola testovaného Golfu roztáčí devatenáctistovka, a to z hlediska spolehlivosti vůbec ta nejlepší, o výkonu 77 kW. Tu netrápí ani váha vzduchu, která umí pozlobit ostatní 1.9 TDI. Zcela jinou kapitolu představuje turbodiesel 2.0 TDI, na který se poměrně krátce po uvedení na trh provalila řada poruch a kromě toho devatenáctistovkám nedokáže konkurovat spotřebou.

Motor v testovaném vozidle lze označit doslova za reklamu na 1.9 TDI. Startuje perfektně, skvěle táhne a přitom si vystačí s příjemně nízkou spotřebou. Přesně to jsou vlastnosti, kterých si většina řidičů dnes váží.

Jízdní vlastnosti a komfort

Pochvalu si zaslouží také naladění podvozku. Volkswagen Golf V má velice dobré jízdní vlastnosti, jeho nastavení zaručuje dostatečně komfortní cestování a současně výborně funguje v zatáčkách. Díky tomu patří pátá generace Golfu ke špičce své třídy.

Ne jinak je tomu v případě testovaného automobilu, který těží z vynikajícího stavu. Nikde nic nevrže, neklepe a všechno funguje jak má. O komfort cestujících se vedle povedených sedadel a vydařeného podvozku stará také klimatizace nebo originální autorádio s přehrávačem CD.

Výbava a cena testovaného vozu

Z další výbavy by nám zcela jistě neměly uniknout bezpečnostní prvky. Vůz má všechny myslitelné airbagy, kontrolu prokluzu kol a ABS. Řidiče jistě potěší přítomnost tempomatu, palubního počítače či dvou sad kol na litých discích. Samozřejmostí je dálkově ovládané centrální zamykání, elektricky stavitelná vyhřívaná zpětná zrcátka a elektricky ovládaná okna všech bočních dveří.

Za Volkswagen Golf 1.9 TDI se 81 444 ujetými kilometry požaduje prodejce Auto ESA částku 219.900 Kč. Jedná se přitom o automobil po prvním majiteli, s českým původem, s rokem uvedením do provozu 2008.

Expert Auto ESA radí

U Golfu páté generace se objevuje mlžení předních světlometů následkem průniku vlhkosti. Známé je praskání žárovek, ale také problémy s nadměrně opotřebeným dvouhmotovým setrvačníkem u motorů, jež jej používají. Stejně jako u jiných vozidel, i zde časem vznikají vůle na přední nápravě.

Pozor si dejte na dvouspojkové převodovky DSG, které představují časovanou bombu. Dříve či později odcházejí a oprava je velmi drahá. Nepříjemnosti může způsobit také turbodiesel 2.0 TDI. Zejména zpočátku výroby se potýkal s problematickým mazáním, poruchy vstřikovačů i turbodmychadla.

Volkwagen Golf 1.9 TDI
Objem motoru (cm3):1896
Maximální výkon (kW/ot. za min.):77/4000
Maximální točivý moment (N.m/ot. za min.):250/1900
Zrychlení 0-100 km/h (s):11,1
Největší rychlost (km/h):187
Kombinovaná spotřeba dle výrobce (l/100 km):5,4
Rok výroby testovaného vozu:2008
Počet ujetých km dle palubních přístrojů:81 444
Cena vozu (hotovost/financování v Kč):119 900/119 900

Bazarové Recenze
Diskuze (61)
12. 5. 2014 11:05
Re: Auto
Fakt je že moderní TDI mají minimální turbolag a táhnou až do konce.
Avatar - JDM
11. 5. 2014 20:33
Re: Auto
ano každý motor v určitých otáčkách ožije ale jde o to v jakých otáčkách zase umře ;-)
11. 5. 2014 14:03
Nie je Golf ako Golf.
Golfov vídam na cestách dosť, zaujímavé je, že V. vyzerá obvykle dobre, IV. je takmer vždy šrot, trojkách ani nehovorím. Buď s tým ľudia lietajú až do totálneho zodratia, alebo tie autá nebudú až tak trvácne, akoby sa zdalo.
Avatar - Uživatel_5340709
11. 5. 2014 12:51
Re: Reklama na nízkou spotřebu...
Myšleno spíš co do pocitu z ovládání, než měřený prostor na zadních sedačkách, s tím má problém skoro každý HB.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2014 11:22
golf V
vo verzii GTI je dodnes najkrajsim golfom pre mna osobne [odkaz] stale vyzera tak ako keby prave prisiel vcera na trh.....

samozrejme bavim sa o GTI verzii..... klasicke golfy V strieborne s tdickami na 15tkach .... uz take atraktivne pre mna nie su ... nuda nuda nuda....

GTI V je ale vazne skvost tejto generacie golfa , dodnes u mna v golfoch vedie :yes:

ku klasickemu golfu V mozem povedat len tolko ze tie golfovite tvary su na nom viac citit ako v tejto novej 7 generacii....