Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Ampera: První dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 14. 10. 2010 • 06:25
33
Zobrazit náhledy (33)
Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera Opel Ampera
Dlouho očekávaný hybrid se dočkal další fáze vývoje – Opel i Chevrolet se bok po boku pochlubili téměř předsériovými prototypy.

Interiér měl sice k definitivní podobě daleko, ale exteriér by už se k ní mohl velice rychle blížit. Sice se zástupci automobilky nenechali slyšet, co vše se ještě změní, ale moc toho už zřejmě nebude. Tvary totiž vypadají už dosti definitivně, jen některé detaily, například kolem dveří či kol, si jistě ještě řeknou o další péči.

Tvar karosérie je výrazně nakloněn efektu. Uvnitř sice jsou čtyři plnohodnotné sedačky, ovšem hlavy zadních cestujících se ocitají pod zadním skleněným víkem a to už na pohled dosti blízko. Nedá se příliš předpokládat, že by se ve druhé řadě pohodlně ubytovali dva urostlí dospělci. Boční tvary malinko utrpěly kontrastem de facto geometricky tvarovaných dveří s elegantně oblou střechou, ovšem i to může být ještě otázkou dalšího vývoje. Stejně jako typizované kliky a značně vysoké boky. Definitivní podobu ještě neměla ani elegantní kola. Ale takováto by elektrické Ampeře hodně slušela.

Bezpochyby nejpůsobivější je příď – nápad s protaženými průduchy, navázanými na moduly světlometů je jednoduchý a dokonale funkční. Sesterský Chevrolet Volt s konvečněji tvarovanou přídí vypadá daleko obyčejněji. Sluší to i zádi s velkým difuzérem, která značně připomíná ostré supersporty. Jen přístup do nevelkého a mělkého zavazadelniku zřejmě nebude prioritou ani konstruktérů, ani zájemců o tento model.

Interiér byl rozpracován ve stádiu fotitelný zvenčí, proto mi bylo dovoleno jen velice krátce nahlédnout. Mnoho prvků je v něm převzato z astry a cruze, především volant a některé ovladače. Zcela specifická je přístrojová deska v podobě jediného nevelkého barevného displeje na sloupku řízení. Druhý obdobný je na nejvyšším místě středového panelu, ten ale bude zřejmě sloužit jen multimédiím. Tvarování sedaček naznačuje sportovní ambice, jejich rozměry zřejmě také, ale to jsem neměl šanci prakticky ověřit. Tak uvidíme, kam vývoj pokročí za půl roku!

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku