Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra: Všechna technická data a ceny na německém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Současně s oficiální světovou výstavní premiérou zveřejnil Opel kompletní ceník nové Astry pro německý trh. K dealerům přitom příjde nejdříve v prosinci.

Základní cena nové Astry je nižší než u hlavního rivala - Volkswagenu Golf - ale, jako téměř vždy v této třídě, tajemství ceníku a toho kolik ve skutečnosti zaplatíte, zůstává ukryto ve výbavě.

První cena 15.900 euro (cca 407 tisíc Kč) platí pro motorizaci 1,4 EcoFlex se sníženým výkonem 64 kW. Takový model bude k dispozici až od jara 2010. Stokoňová verze stejného motoru stojí 15.900 euro (cca 433 tisíc Kč). V tomto případě mluvíme o základní výbavě Selection, která obsahuje 6 airbagů, stabilizační systém, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání předních oken a elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Za klimatizaci i rádio je nutno připlácet. Základní Astra nyní jezdí na ocelových kolech s pneumatikami 205/60 R16.

Skok o výbavový stupeň výše (Edition) znamená příplatek 1500 euro, za které v Německu dostanete navíc zejména manuálně regulovanou klimatizaci a autorádio s CD přehrávačem a 4 reproduktory a navíc několik dalších drobností výbavy. Otevře se vám současně bohatá nabídka příplatkové výbavy. Z těch nejzajímavějších jmenujme adaptivní bi-xenonové světlomety AFL+ za 1100 euro (včetně diodových světlometů pro denní svícení), integrovaný nosič kol v zadním nárazníku za 590 euro, systém automatického rozpoznávání dopravních značek kombinovaný s varováním před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu za 525 euro, nebo systém FlexRide s adaptivními tlumiči a propojením všech dynamických systémů vozidla za 900 euro.

Vedle výbav Selection a Edition jsou v nabídce také dražší a lépe vybavené stupně Sport a Cosmo. Jejich výbava je rozšířená s ohledem na cílovou skupinu, ceny jsou v obou případech shodné.

Na český trh má nová Astra přijít příští rok na jaře, české ceny zatím nebyly stanoveny, vzhledem k situaci na českém trhu ale budou muset být nižší.

Opel Astra na německém trhu - Technická data a první ceny - zážehové motory
Motor1,4 EcoFlex1,4 16V1,6 16V1,4 Turbo1,6 Turbo
Převodovka5M5M6M (6A)6M (6A)6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]13981398159813641598
Válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]64/560074/600085/6000103/4900132/5500
Nejvyšší toč. moment [Nm/min-1]130/4000130/4000155/4000200/1850-4900230/2200-5400
Max. rychlost [km/h]169178188 (182)205 (201)221 (210)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,714,211,7 (13,3)9,7 (9,8)8,5 (9,0)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,55,56,3 (7,1)5,9 (7,0)6,8 (7,5)
Cena Selection v Německu [Euro]15.90016.90018.40019.075-
Cena Edition v Německu [Euro]17.40018.40019.90020.57522.100
Cena Cosmo v Německu [Euro]-20.25021.75023.40023.950
Cena Sport v Německu [Euro]-20.25021.75023.40023.950

Až ve Frankfurtu Opel zveřejnil kompletní technická data motorů nové Astry. Nejprodávanější zážehové motorizace setrvávají u klasické atmosférické konstrukce a mají odpovídající parametry. Základní čtrnáctistovky neoslní jízdní dynamikou, ale kombinovaná spotřeba 5,5 l/100 km patří ke špičce třídy, což může na německém trhu, kde se platí daň z provozu auta i podle emisí CO2, hrát důležitou roli. Základní Golf 1,4 (59 kW) má kombinovanou hodnotu o necelý litr vyšší. Hlavní novinkou motorové nabídky je přeplňovaná jednotka 1,4 Turbo se zajímavými parametry 103 kW ve 4900 min-1 a 200 Nm mezi 1850 a 4900 min-1, která je více než důstojnou náhradou za atmosférický motor 1,8 Ecotec.

Naftová škála je tvořená povědomými objemy, základ 1,3 CDTI se výkonově dostal až k 70 kW. Všechny verze s manuální převodovkou mají kombinovanou spotřebu pod 5 l/100 km.

Opel Astra na německém trhu - Technická data a první ceny - vznětové motory
Motor1,3 CDTI1,7 CDTI1,7 CDTI2,0 CDTI
Převodovka5M6M6M6M (6A)
Zdvihový objem [cm3]1248168616861956
válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]70/400081/380092/4000118/4000
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1]190/1750260/1800280/2300350 (380)/1750
Max. rychlost [km/h]170181195215 (209)
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,712,611,59,0 (9,2)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,24,74,74,9 (5,8)
Cena Selection v Německu [Euro]19.39020.150--
Cena Edition v Německu [Euro]20.89021.65022.99023.905
Cena Cosmo v Německu [Euro]-23.50024.84025.755
Cena Sport v Německu [Euro]-23.50024.84025.755

Ondřej Láník
Diskuze (22)
17. 9. 2009 16:03
Re: motory - zrychleni
to co pises mozno plati o slovensku. To je ale trh ktory je z pohladu akejkolvek automobilky zanedbatelny a tunajsi clovek je znamy tym, ze chce, s prepacenim, upliect z * bic. Ludia pridu kupovat do autosalonu HTP a cuduju sa, ze za 10k eur nedostanu auto co zrychluje za 7 sekund v kozi s navigaciou a na hlincoch s nizkym profilom...
Avatar - iudex
17. 9. 2009 14:32
Re: motory - zrychleni
Tiez som nepochopil otázku. Ale pre istotu pre binga: údaj 0-100 vypovedá o zrýchlení auta z pokoja na rýchlost 100 km/h. >:D
Avatar - iudex
17. 9. 2009 14:30
Re: motory - zrychleni
Píses hlúposti. Podla mojich skúseností sa o údaj o zrýchlení zaujímajú majitelia HTPciek a iných základných motorizácií viac ako majitelia benzínových sest- ci osemvalcov. Zatial co tí prví riesia kazdú desatinu a pri zrýchlení lepsom o pol sekundy pozerajú na súpera zvrchu, tí druhí vedia, ze ich výkon motora je proste dostatocný a na stovku to zvládnu skor nez bezná vacsina.
P.S. Mozno v Amerike to, co píses, platí (tam som v papieroch od auta nenasiel ani údaj o výkone motora, iba objem a konfiguráciu valcov a spotrebu mpg), ale v Európe je zrýchlenie dost podstatný údaj pre vacsinu kupujúcich (schválne sa skús opýtat v autosalóne, ci sa na tento údaj ludia nepýtajú). ;-)
Avatar - iudex
17. 9. 2009 14:24
Re: Rozpaky
Jasné, nik necaká od 1,4ky trhanie asfaltu. Len som si spomenul na Astru 2. generácie (terajsiu Astru Classic), ktorá so 66 kW jedna-stvorkou zrýchlovala na sto za 12,5 s a táto aktuálna napriek 10 k navyse je takmer o dve sekundy pomalsia. A to je dost.
17. 9. 2009 09:29
Re: Rozpaky
je to novinka a cena pojde dole. Kludne si este odpocitaj nejaku tu zlavu ktoru uz tradicne davaju kazdemu. To je ich cenova politika, cennik nadsadeny aby bolo z coho davat zlavy a opijat zakaznika rozkom. To zrychlenie neni az taka tragedia, pri zrychleni musis pozerat na hodnotu krutiaceho momentu nie na vykon, 1,4 so 130 Nm jednoducho neni ziadny drak, to je tak do mesta na nakupy a tam sa na 100 aj tak nezrychluje ;-)