Opel Corsa B: Tohle auto kdysi změnilo český trh. Našli jsme raritně zachovalý kus!
To se speciální model Eco, obraný o posilovač řízení i veškerou jinou výbavu, dostal na cenu 239 900 Kč. Byl tak prvním novým zahraničním autem, o kterém mohl uvažovat zájemce o felicii, jejíž základní verze vyšla na 219 900 Kč. Pod kapotou Corsy bývala dvanáctistovka s 33 kW, základní felicie měla třínáctistovku s 40 kW. Oba motory počátkem roku 1996 ještě vystačily s jednobodovým vstřikováním, vícebodové dostala paradoxně dřív felicia - už v létě 1996.
Proti těžkopádné felicii působila corsa neuvěřitelně moderně, byť, jak ve videu říkáme, bylo to spíš zdání než věc skutečné technické podstaty. V každém případě do jejích kulatých tvarů se mnozí zamilovali (dámy) a šlo o velmi úspěšný model. Pokud máte pocit, že naše nadskakování nad raritně zachovalým kouskem z AAA Auto je infantilní nadšení, a že takovou corsu má na vsi v garáži každý druhý, tak se pořádně dívejte kolem sebe. Třeba celý den. Uvidíte jednu či dvě, obvykle zrezlé. Pokud si corsy mohly s feliciemi v něčem opravdu podat ruku, tak to byla koroze karosérie - německý vůz snad hlodala ještě více. A zatímco felicie se systémově na českém venkově vybavovaly novými povrchovými díly a vyvařovaly, neboť vše bylo za hubičku, tak corsy když prorezly, putovaly do šrotu. Proto auto, jehož obliny byly na přelomu tisíciletí koloritem českých ulic, v podstatě zmizelo a zachovalému kousku věštíme sběratelský potenciál.
Motoristický novinář z Corsy B obrovsky jihne už proto, že její hozenou rukavici rychle zvedly Ford Fiesta i Seat Ibiza, z fejetonků o nedostupných zahraničních autech se náhle staly žádané praktické informace, zkrátka od těch dob je stále o čem psát.