Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Diplomat A V8 Coupe: Velký „blesk“ na letošním Bodensee Klassik

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
Opel vyráběl před půlstoletím opravdu velké vozy. Jejich přehlídka se chystá na Bodensee Klassik. Nebude chybět ani zelené kupé Diplomat A, které má zajímavého majitele.

Pochybujete někdy o tom, že šéfové automobilek nejsou pro tu svou značku řádně zapálení a jejich citace jsou dílem PR specialistů marketingového oddělení? Karl-Thomas Neumann, současný první muž německého Opelu, takový rozhodně není. Letošního setkání veteránů u jezera Bodensee se totiž zúčastní s vlastním zeleným kupé Diplomat A ročníku 1967.

Opel, mimochodem před necelým půlstoletím vládce německého trhu se 40% podílem, v té době vyznával americký designérský styl, který měl tak trochu nadiktovaný z detroitské centrály General Motors. Vždyť už v 50. letech se věnoval politice v USA každoročních vzhledových modernizací a jednotlivé generace nevydržely ve výrobě dlouho. To platilo i o trojčatech řady KAD (Kapitän, Admiral, Diplomat).

Neumannovo elegantní kupé, pochopitelně v naprosto špičkové kondici, patří do první série Diplomatů značené písmenem A. Dvoudveřové vozy (existovaly i klasické sedany) pro automobilku vyráběl Karmann v Osnabrücku, dnes je tato továrna v majetku konkurenčního Volkswagenu. Od února 1965 do července 1967 jich vzniklo pouhých 347, takže jde o velkou vzácnost. A velký šéf „blesku“ vlastní úplně poslední postavený kus! Krasavec v zelené metalíze s bílými pásky na bocích pneumatik má světlý interiér, palubní deska, dveře i středová konzola jsou částečně obloženy dřevem. Přístrojům dominuje rychloměr s vodorovnou stupnicí ocejchovanou trochu optimisticky až do 250 km/h...

Také jeho technika je ryze americká: vidlicový osmiválec pozná každý fanoušek small-blocků od Chevroletu. Dnes vám podobně velký motor Opel nenabídne, měl objem 5,35 l a výkon 169 kW. Samočinná převodovka Powerglide disponovala pouhými dvěma převodovými stupni. Pro vysoce prestižní kupé se ani jiné „srdce“ nedodávalo. Jen rozměry se alespoň trochu přizpůsobily evropskému vkusu: dvoudveřové automobily měřily na délku 4,95, na šířku 1,9 a na výšku 1,43 m. Vážily 1630 kg a výrobce si za ně účtoval nemalých 25 tisíc marek. Pro porovnání základní Brouk VW 1200 stál v té době 4,3 tisíce DM...

Čtvrtý ročník Bodensee Klassik začíná v rakouském Bregenzu 7. května a končí na stejném místě o dva dny později. Mezitím se účastníci projedou rovněž po německých a švýcarských silnicích. Kapitäny, Admiraly a Diplomaty série A doplní mladší generace B, Opel však na akci bude reprezentovat i závodnická legenda Joachim Winkelhock. Slavný pilot cestovních vozů „Smoking Jo“ je známý hlavně z dob působení u BMW (vyhrál čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, Spa a několik národních titulů), ale tato éra skončila na přelomu tisíciletí. Poté přesedl do opelu a tuto značku reprezentuje i dnes, byť se klasickým závodům už dvanáct let nevěnuje.

Aleš Dragoun
Diskuze (5)
4. 5. 2015 12:53
ta jména
se mi moc líbí...
Avatar - euro89
3. 5. 2015 21:49
Re: Diplomat
Souhlasím, mě se úplně nejvíc líbí Diplomat B V8 :yes: Jestli bude hezké počasí (zatím to tak bohužel nevypadá), tak se na Bodensee pojedu podívat.
Avatar - Barrichello
3. 5. 2015 20:47
Diplomat
jeden z nejlepších Oplů a s pořádným motorem. Prostě nádhera :yes: :yes:
Avatar - MGRR
3. 5. 2015 08:25
Re: to sympli clever mi ide poriadne na nervy
Ve chvíli kdy někdo vypustí z pusy "slogan podřadné značky", řekni si, že je prostě ovce, usměj se a jdi svou nezávislou cestou dál :-)
Avatar - Auto CZ
3. 5. 2015 08:10
to sympli clever mi ide poriadne na nervy
nie je nič otravnejšie, ako stále počúvať, aké je všechno sympli, zapnem tv, všude sympli, otvorím lednici, všade simply clever, zazvoní zvonček na dverách, otvorím dvere, a tam je sympli clever. 8-s