Opel Frontera
Druhá generace Opelu Frontera.
Hlavní změnou na podvozku je ve srovnání s předchozím modelem o 60 mm širší rozchod (nyní je vpředu 1515 mm a vzadu 1520 mm), zadní pětiprvkové zavěšení a o 130 mm prodloužený rozvor verze Sport RS na 2462 mm. Nová Frontera je pro pohyb v terénu dobře vybavená: světlá výška u verzí Sport RS činí 216 mm a u dlouhých verzí 215 mm. Rychlostí do 5 km/h se nová Frontera může pustit i do brodění řek hlubokých až půl metru.
Úhel nájezdu vpředu je 32 stupňů, vzadu pak 29 stupňů (u delších verzí 23 stupňů). Frontera Base a LTD snáší boční náklon až 46 stupňů, Frontera Sport jen o maličko méně - 45,7 stupňů. Úhel zlomu ve stoupání činí u kratší verze Sport RS 20 stupňů, u delší Frontery 19 stupňů. Všechny Frontery si při zařazeném pohonu 4L poradí s až osmdesátiprocentním stoupáním.
Změny v designu, které jsou na nové Fronteře patrné na první pohled, přispěly ke snížení aerodynamického hluku a zlepšily hospodárnost provozu. Koeficient aerodynamického odporu Cd činí u pětidveřové verze jenom 0,496. Rozšířené lemy blatníků a do boků vystupující obliny podběhů kol propůjčují Fronteře "svalnatý" vzhled. Dvojitý prolis, který na spodní hraně bočních dveří a obou nárazníků zkrášluje vzhled verzí RS a Limited, ještě více zdůrazňuje dynamického ducha vozu. Střešní ližiny, které jsou součástí standardní výbavy všech modelů, jsou prodloužené, což rozšiřuje možnost jejich využití. K ližinám je možné připevnit celou řadu nosičů - střecha nové Frontery snese při jízdě po silnicích zatížení až 100 kg. Základní verze vyjíždí na kolech s patnáctipalcovými ocelovými disky a kryt rezervního kola má z měkkého vinylu. Verze RS a Limited obouvají na své šestnáctipalcové ráfky z lehkých slitin pneumatiky rozměru 245/16 a mají tuhý kryt náhradního kola.
Nová Frontera má nejenom světlejší a jasnější interiér, ale je také celkově tišší a příjemněji se ovládá. Všechny ovladače a kontrolky palubní desky jsou v pohodlném dosahu řidiče, spínač varovných blikačů je přímo uprostřed, ve snadném dosahu řidiče i jeho spolujezdce. Počítač ujetých kilometrů a denní počítač má displej z tekutých krystalů. Ventilace a topení se ovládají jednoduše otočnými knoflíky a také pro řízení klimatizace stačí jediné tlačítko. Vzduch k zadním sedadlům vedou nyní nové kanály. Výkonná ventilace dokáže kompletně vyměnit vzduch ve voze během pouhých dvaceti sekund. Zvláštní tlačítko na palubní desce slouží k volbě pohonu pouze dvou nebo všech čtyř kol. Řidič může řadit pohon jedné či obou náprav i za jízdy, a to až do rychlosti 100 km/h! Řadicí páka na středovém tunelu slouží k řazení normálních, nebo redukovaných stupňů při pohonu 4x4.
Novou Fronteru pohánějí výhradně moderní motory se čtyřventilovou technikou:
Benzínový motor 2.2 16V
Základem nabídky je přepracovaný zážehový motor 2.2 16V (výkon 100 kW/136 k, max. točivý moment 202 Nm při 2500 ot/min), který má dva vyvažovací hřídele pro kultivovaný běh. Svými výkony - zrychlením 0-l 00 km/h za 13,4 s (dlouhá verze 14,0 s); nejvyšší rychlostí 165 km/h (161 km/h) stejně jako kombinovanou spotřebou 11,1 l/100 km patří Frontera 2.2 16V k nejdynamičtějším vozům své třídy.
Benzínový motor 3.2 V6
Na vrcholu nabídky stojí zážehový šestiválec 3.2 V6 o výkonu 151 kW (205 k), který se bude dodávat pouze do verzí Limited. Tento hliníkový motor, vybavený sacím potrubím proměnné délky, disponuje nejvyšším točivým momentem 290 Nm při 3000 ot/min. Frontera Limited 3.2 V6 sprintuje z klidu na 100 km/h za 9,7 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 192 km/h a spotřebuje (v kombinovaném cyklu) 12,6 resp. 13,6 l/100 km.
Turbo-diesel 2.2 DTI 16V
Turbodiesel s přímým vstřikem a mezichlazením nasávaného vzduchu 2.2 DTI 16V o výkonu 85 kW(115 k) je vybavený čtyřventilovou technikou. Svého nejvyššího točivého momentu 260 Nm dosahuje motor v pouhých 1900 ot/min, spotřeba činí 9,1 l/100 km, u "dlouhé" verze pak 9,2 l/100 km. Frontera Sport RS 2.2 DTI zrychluje z 0 na 100 km/h za 13,9 s (Base 14,6 s) a její nejvyšší rychlost je 155 km/h (154 km/h). Motor má dvě protisměrné vyvažovací hřídele, díky kterým je jeho chod velmi hladký.
Všechny motory nové Frontery plní přísné německé emisní normy D3.
Kvalita výroby měla při vývoji a rozběhu produkce nové Frontery absolutní prioritu. Pro zajištění nejvyšší úrovně kvality proto automobilka Opel investovala přes 300 milionů DM do závodu v anglickém Lutonu, kde se bude nová Frontera vyrábět. Testované nové Frontery prodělaly náročný zkušební program na čtyřech kontinentech. První prototypy mrzly na severu Japonska, v Austrálii je rozpaloval žár sálajícího slunce, zkušební jezdci je týrali v jednom z nejnáročnějších testovacích center v Millbrooku v Anglii.