Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Insignia Country Tourer: Nový „scout“ je tady, zákazníci si ale na něj ještě počkají

David Bureš
Diskuze (71)
Nová verze kombíku střední třídy od Opelu přijíždí s oplastovanou karoserií, podvozkem zvýšeným o 20 mm a pohonem všech kol.

Automobilka Opel postupně představuje jednotlivé varianty druhé generace modelu Insignia. Po pětidveřovém modelu (Grand Sport) a kombi (Sports Tourer) přichází kombi verze přizpůsobená jízdě v terénu, opět nazvaná Country Tourer.

Insignii Country Tourer na první pohled poznáte pomocí oplastované karoserie, která je díky tomu lépe chráněná při jízdě mimo zpevněné cesty. Kvůli tomu vůz dostal rovněž zvýšenou světlou výšku, a to o 20 milimetrů.

K dispozici samozřejmě bude pohon všech kol, který je v případě insignie tvořen atypicky. Jedná se o řešení od firmy GKN, které se objevuje třeba ve Fordu Focus RS. V tomto případě auto využívá trojdílný kardan pomáhající s efektivním přenosem hnací síly a hlavně dvojici mokrých vícelamelových spojek. Ty suplují funkci aktivního diferenciálu, a tak aktivně přizpůsobují rozdělení točivého momentu na zadní kola.

Zapomenout nesmíme ani na bohatou výbavu. Také pro Country Tourer bude možné pořídit diodová matrix světla, head-up displej, kamerový systém sledující okolí vozidla, vyhřívaný volant nebo adaptivní tempomat. Služba Opel OnStar se pak rozšiřuje o možnost vyhledání ubytování (prostřednictvím Booking.com) nebo parkoviště (Parkopedia).

Nový Opel Insignia Country Tourer se světu sice představil již nyní, zákazníci si na něj ale ještě počkají. Automobil bude možné objednávat od června s tím, že první kusy budou předány až na podzim, krátce po zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, kde proběhne jeho světová výstavní premiéra. Stejně jako výchozí insignia se i Country Tourer stane globálním modelem, v Americe se však bude prodávat se znaky Buicku (jako Regal TourX), zatímco v Austrálii jako Holden Commodore Tourer.

David Bureš
Diskuze (71)
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 22:37
Re: Tohle není střední třída,
Nie, predokolky robia preto, lebo to tam absolutne nie je potrebne. Moderne predokolky voci zado nebudu mat handikep, co sa tyka jazdnych vlastnosti.
Nejake nastylovane veci z Top Gearu su nepodstatne, nema to nic spolocne s beznymi autami. Ten isty vodic s vhodnejsim pohonom isto dosiahne viac.
Inak presne tie pneumatiky som cakal ako poslednu zachranu. Na videu su 2 MB a oba rovnaky problem. Asi maju obaja letne gumy... Dobre vies, ze to je slabe miesto.
A domnievam sa, ze zrovna takyto rozjazd by predokolka zvladla aj s letnymi (nie slicky).
Avatar - JuckiCZ
7. 4. 2017 19:37
Re: Tohle není střední třída,
Vyhrál jsi, uznávám ;-).
Není univerzálně výhodnější, ale čím výkonnější motor, tím výhodnější je a čím vyšší třída, tím vyšší výkony, takže si opravdu myslím, že je lepší.
Myslel jsem to tak, že pokud je lepší přední pohon, proč by se dělal pohon zadní nápravy, když je dražší?
Jaký je nejvyšší výkon sériové předokolky? A jaký u sériové zadokolky?
Čtyřkolku bych neřešil, ikdyž vlastně je to stejný případ, jak u předekolky vs. zadokolky - ještě o něco lepší, ještě o něco dražší.
A proč dělá BMW a MB předokolky? Protože hromada lidí tak moc nerozumí autům a jsou tak hloupí, že ani neví, jakou mají poháněnou nápravu. Dále taky chtějí zabrat širší spektrum zákazníků - ty, které tak nezajímají jízdní vlastnosti a radši ušetří pár korun. Nedá se jim to zazlívat ;-).
K tomu videu: doporučil bych Top Gear Africa special - tam jde vidět, že to není tak moc o pohonu, jak o řidiči ;-).
PS: jak víš, že ten MB nebyl jediný auto na videu s letňákama? ;-)
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 19:05
Re: Tohle není střední třída,
Ja viem, ze pri inej karoserii su ine motory, ale vyhravam, lebo som nasiel mensi a stale je to Ecko :-)

Zadny pohon moze byt v istych situaciach vyhodnejsi, ale ak by bol tak univerzalne vyhodny, bol by omnoho rozsirenejsi bez ohladu na o cosi vyssie naklady. Nakoniec, aj BMW, ci MB nerobia vylucne zadny nahon. Si pozri, kolko sa dnes predava 4x4 a tam je ten pohon isto este drahsi.

Inak dakujem za take plus a rozlozenie hmotnosti : [odkaz] . Asi si zabudli dat 3 vrecka cementu do kufra.
Avatar - JuckiCZ
7. 4. 2017 14:49
Re: Tohle není střední třída,
Taky jsem si to nevycucal z prstu:
[odkaz]
Pohon zadních kol je jednoznačné plus! Přináší lepší jízdní vlastnosti - každý, kdo ví něco o autech to pochopí - lepší rozložení hmotnosti, přední kola se nemusí starat o přenos točivého momentu, ale "pouze" o zatáčení,... Proč by to někdo do auta dával, kdyby to nebyl plus, když je to prokazatelně dražší?
Třídu mám prostě spojenou s nějakou úrovní. Čím vyšší třída, tím vyšší úroveň. V tomto případě se odkazuju na úroveň technických řešení, úroveň výbavy, úroveň motorizací.
No a pokud model má být v jeden model pouze v jedné třídě, čehož jsem zastáncem, tak to prostě určuje jeho minimální výbava v kombinaci s rozměry a technickým provedením.
Takhle argumentuju proti těm, co se ohání rozměry vozidla. Třeba taková Octávia je větší, než Kizashi, ale podle mě je potřeba se podívat na podvozky, motorizace, výbavu apod. Pak je člověku jasné, že Octavia není vyšší třída než Kizashi a já tvrdím, že není ani stejná třída. A to je mi jasné, že v plné palbě se mu výkony i výbavou vyrovná, ale stejně to z ní střední třídu nedělá...
Avatar - Beefcake
7. 4. 2017 00:42
Re: Tohle není střední třída,
To je prave ten problem - riesit autom image a teda svoje ego.
Nekupit si top model nejakej znacky len preto, ze ma slabu vybavu v zaklade je uplny nezmysel. To auto moze byt lepsie a vybavenejsie ako iny model vyssej triedy. No hej, ten pocit, ze to auto vyzera navonok ako lacnejsia verzia, hoci vnutri moze byt top technika - to niektori neznesu - to je hlavny problem. Musi byt kazdemu jasne, ze na to ma. Disky si naklika kazdy podla potreby v konfiguratore. 99% ludi to tak robi.
Na dlzku kaslem, o tom to nie je.
A ten MB som si nevycucal z prsta - [odkaz]
E180 - 1595cmł/115kW a E200d 1950cmł/110kW
"navíc má pohon zadních kol" a to ma byt plus ?
Ja nespochybnujem MBE, ale tvoje kriteria.