Opel Insignia Sports Tourer oficiálně: Je to nejkrásnější kombi své třídy!
Německá automobilka Opel představila druhou generaci modelu Insignia už na začátku prosince, skládačka by však nebyla kompletní bez praktičtější varianty Sports Tourer (kombi). Není to poprvé, co se s vozem setkáváme. Ještě před velkým odhalením vozu utekly na internet špionážní snímky pořízené během focení v Los Angeles, a už tehdy jsme vůz považovali za jeden z nejkrásnějších modelů střední třídy současnosti. Posuďte sami, zda to tak platí i nyní.
Shrneme si základní fakta: ve srovnání s předchůdcem vůz shodil až 200 kilogramů hmotnosti (v závislosti na výbavě), na délku měří 4986 milimetrů, je 1483 milimetrů vysoký, rozvor byl zvětšen o 92 milimetrů na 2829 milimetrů a zadní převis byl zkrácen o 30 milimetrů. Právě zadní části se podle opelu nejvíce inspirovala konceptem Monza, a je třeba mu dát za pravdu. Svůj názor jsem zatím nezměnil – tohle je skutečně jeden z nejkrásnějších kombíků současnosti!
Zavazadlový prostor se oproti verzi Grand Sport moc nezvětšil, nyní má 520 litrů namísto 490 litrů, 1640 litrů po sklopení zadních opěradel dělených v poměru 40:20:40 už zní ale přece jenom lépe. Obzvláště když se ve srovnání s předchůdcem jedná o nárůst o 110 litrů. Ostatně v galerii se můžete podívat, co se do zavazadelníku všechno vejde. Rozhodně toho není málo!
Vůz si odbude premiéru už za pár týdnů na autosalonu v Ženevě, a tam nám snad dá automobilka více informací o motorech. V aktuální tiskové zprávě o nich není ani slovo, zatím si tedy musíme vystačit pouze s tím, co víme z dřívějška. Pod kapotou se objeví nový motor 1.5 Turbo (121 kW) a 2.0 Turbo, dorazit by měla i šestiválcová verze s výkonem 230 kW, avšak kdo ví, zda i na náš trh. Standardem bude pohon předních kol a manuální převodovka, vyšší verze dostanou nový osmistupňový automat a pohon se dvěma vícelamelovými spojkami mezi zadními koly.