Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel: Naftová Zafira vypíná řízení emisí, aby chránila motor

Jan Mička
Diskuze (17)
Aféra okolo falšování emisí pořádně nabývá na rozměrech. K vyšetřovaným automobilkám se nyní přidává také Opel, ten se však brání.

Pomalu ale jistě začíná vyplývat na povrch, že v aféře s falšováním emisí je namočených mnohem více automobilek, než se původně předpokládalo. Zatímco ještě dlouho po vypuknutí Dieselgate byl podle názorů veřejnosti ekvivalentem pro „podvodníky“ koncern Volkswagen, nyní už mají na mále také koncerny PSA, FCA a dokonce i automobilky Renault a Mercedes-Benz. Přidat by se k nim měla další značka – tentokrát Opel.

Už v polovině října minulého roku vyplavala na veřejnost zpráva, že vznětová Zafira (konkrétně s motorem 1.6 CDTi) umí obcházet emise, automobilka Opel se však tvrzení ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) bránila a pravdivost udávaných výsledků „doložila“ sdělením o provedení nového měření. Dopadlo prý podle regulí. Jenže nyní už je všechno jinak. V dnešní tiskové zprávě je uvedeno, že vůz skutečně umí odpojit řízení emisí, ovšem pouze z důvodu ochrany motoru. Co si z toho vzít?

Podle Opelu je takový systém legální, protože k odpojení řízení emisí dochází pouze v nejvyšší nouzi a samozřejmě dočasně. Při měření v laboratorních podmínkách, kde jsou vozy „vyšperkované“ k dokonalosti a zbaveny jakékoliv nadbytečné výbavy (kvůli hmotnosti) by proto k ničemu podobnému dojít nemělo, Prý nejde o žádný speciální software, ale čistou ochranu motoru, což si například sdružení Deutsche Umwelthilfe neuvědomuje a vytváří fámu, že automobilka podvádí.

„Nechali jsme provést dva testy vozu Opel Zafira, který byl uveden do provozu letos v srpnu. Obě zkoušky spočívaly v projíždění předepsaného měřicího cyklu NEDC. Poprvé pouze s otáčením předních kol, podruhé s otáčením všech kol. V druhém testu vozidlo překročilo předepsané limity NOx dvoj- až čtyřnásobně," řekl v listopadovém prohlášení předseda DUH Jürgen Resch.

Opel na to tehdy odvětil, že není férové vypouštět do světa informace nepodložené konkrétními výsledky, přičemž značka podložila svou pravdu měřením v režimu s otáčením předních i všech kol. Tehdy asi systém nebyl ohrožen a řízení emisí běželo podle plánu. Ze současných informací navíc vyplývá, že k odpojení mělo dojít až v rychlostech nad 145 km/h - a tak rychle vozy při měření emisí metodou NEDC nejedou.

Jan Mička
Diskuze (17)
21. 5. 2016 14:25
Re: ....a dokonce i rendlík...
Nekdo zakaze rizeni pod IQ60 a k cemu ti potom bude auto?
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2016 12:18
Re: ....a dokonce i rendlík...
Limit měřený v průměru na 100km při daném měřicím cyklu studený start - město - dálnice - venkovská silnice. WTF. ;-)
21. 5. 2016 09:41
Re: Hon na čarodejnice....
V USA by to neprošlo, protože už samotný fakt, že to ten software umí (tedy za předpokladu, že je ta informace přesná), ho dělá nelegálním. Na důvodu nezáleží (pokud vím, žádné výjimky tam nejsou). V EU by to mělo být legální.
20. 5. 2016 22:12
Re: ....a dokonce i rendlík...
No pokud nepotáhne vozík s uhlím a nebude mu z toho padat tak to dá úplně v pohodě možná i parní lokomotivou >:D
20. 5. 2016 22:02
Re: Žádné rozměry nenabývají, máte to marný.
srovnavas nesrovnatelne. rizeni emisi je vzdy "zapnuto", u vw se bavis o voze bez scr, u opelu o vozu se scr. bud si jist, ze oply bez scr maji prakticky totozny sw jako vw a jako kterykoliv jiny vyrobce. lisi se pouze v detailech. v blede modrem to pak plati o vozech se scr. pouze malokdo mel tu "drzost" prodavat v usa diesel bez scr...