Opel: Robotická převodovka pro modely Karl, Adam, Corsa a Astra
Automatické převodovky jsou v Evropě stále brány spíše jako luxus než nutnost a běžný standard pro určitý typ vozidel. A tomu odpovídá i cenová politika - automaty, ať už měničové nebo dvouspojkové, stále dostanete za tučný příplatek, kvůli němuž se už vyplatí pečlivě zvážit všechna pro a proti. Vypadá to však, že Opel má řešení.
Jakkoli to vypadalo, že robotizované manuály jsou kvůli svým nevýhodám mrtvé, německá automobilka se rozhodla tuto ideu dále rozvíjet a nabídnout tuto techniku u široké škály svých modelů. Opel označuje svého nejnovějšího "robota" Easytronic 3.0 a zavádí jej do řady svých modelů. Dostanou jej minivozy Karl a Adam, malý model Corsa a dokonce i kompaktní Astra.
Automatizované manuály si u zákazníků nezískaly dobrou pověst kvůli pomalému a škubavému řazení, Opel však u svého Easytronic 3.0 slibuje "plynulejší řazení a zkrácenou reakční dobu". Stále to určitě nebude na úrovni měniče nebo dvouspojky, ale i tak jsem zvědavý, jak se převodovka bude chovat.
Německý robot umožňuje pochopitelně též sekvenční řazení, pětistupňová skříň má kvůli snížení hlučnosti motoru dlouhé převody a speciální režim pro manévry v nízkých rychlostech. Součástí balíčku je i systém stop-start, který se podílí na kombinované spotřebě 4,2 l na 100 km (u litrových modelů).