Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Oprava dálničních mostů u Ostravy začala, potrvá zhruba sto dní

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Na poničených dálničních mostech u Ostravy-Přívozu se konečně začalo pracovat. Opravy potrvají přibližně sto dní.

Ředitelství silnic a dálnic dnes okolo sedmé hodiny ranní uzavřelo mosty na přivaděči k dálnici D1 v Ostravě-Přívoze. Společnost Colas bude mosty zhruba sto dní opravovat, oprava má stát 48,75 milionu korun bez DPH. Peníze chce ŘSD vymáhat po zhotoviteli mostů, sdružení firem vedeném stavební společností Eurovia CS.

Řidiči musejí při cestě z dálnice nebo na dálnici jezdit objížďkou. Dopravní situaci v Ostravě komplikuje skutečnost, že se ve městě rekonstruuje i několik frekventovaných ulic, například Nádražní nebo Muglinovská.

Vady šest let starých mostů objevily v polovině loňského roku a ŘSD s Eurovií se nemohou shodnout na tom, kdo za ně může. Na mostech jsou trhliny způsobené pnutím stavby, mostní podpěry se podle ŘSD pohybují nerovnoměrně a ložiska jsou vysunutá mimo přípustné meze. Podle Eurovie se ŘSD o mosty nedostatečně staralo a při jejich výstavbě požadovalo použití nevhodného materiálu, takzvaného studeného odvalu. ŘSD zase tvrdí, že stavební společnosti nedodržely požadovanou technologii výstavby.

Několik měsíců byl na mostech omezený provoz. Osobní auta po nich mohla jet jen omezenou rychlostí do 30 kilometrů v hodině a vozy nad 3,5 tuny na mosty nesměly vůbec. Po dobu opravy budou mosty uzavřeny úplně.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Avatar - Stejsn
26. 5. 2015 10:25
Severní Morava
- mosty na D1. Východní Čechy - D11 u Hradce. Severní Čechy - zával na D8. Praha - Blanka, okruh. Jižní Čechy - Žďákovský most. Je vůbec nějaká větší dopravní stavba, u které by člověk nemusel kroutit hlavou nad diletantstvím, šmelinou, podvody a rozkrádáním?
26. 5. 2015 09:17
Re: ŘSD
A) ŘSD zadává, schvaluje (připomínkuje) projekt.
B) ŘSD má stavbě vlastní technický dozor (TDI - technický dozor investora, několikačlenný tým lidí dohlížejících na průběh výstavby).
Avatar - eXp10it
25. 5. 2015 23:38
Re: ŘSD
Celá laická i odborná veřejnost v Ostravě si veřejně šušká, že tam je navezen ve skutečnosti především mix stavební suti a komunálního odpadu a ne žádná struska. Někteří se tím dokonce veřejně chlubí, že to tam vozili.

Pokud se nepostará ŘSD o zdokumentování a zveřejnění toho co se vyveze pryč tak se určitě najde nějaký dobrák reportér. Pro nás jako pro daňové poplatníky to sice nic nezmění, protože Eurovia prohlásí že to tam vozil subdodavatel, subdodavatele který už zkrachoval a podá na něj trestní oznámení, ale měly by padat hlavy těch co to přejímali - riskli to a hold to nevyšlo.
Avatar - eXp10it
25. 5. 2015 23:30
Re: ŘSD
Tak nějak doufám že na ŘSD nesedí jen banda ekonomů co si myslí že z nich titul ing dělá inženýra (technika), ale že tam jsou hlavně stavaři vzdělaní v oblasti dopravních staveb a se stavební praxí. Takto kvalifikovaní lidé musí být schopni velmi snadno vyhodnotit vady jak v projektu tak při přejímkách částí díla.

Výčitky nás, jako daňových poplatníků by měly směřovat jen na ŘSD, protože je to právě ŘSD které mělo odborně dohlédnout na kvalitu ve všech fázích.
25. 5. 2015 19:27
Re: ŘSD
Projekt jsem neviděl,ale problém je v tom,že tam místo kamene z Opavska vozili strusku z NH Ostrava...struska je odpad,který je vysoce porézní,a tím pádem nestabilní...jaká náhoda,že v době stavby byla tato smradlavá struska předražená.....
Celé je to podvod na daňového poplatníka...