Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opravujete si auto doma v garáži? Jsou státy, kde je to ilegální

Ondřej Mára Ondřej Mára 31. 7. 2019
15
16
Zobrazit náhledy (15)
Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta Servis auta

Česko je často označováno za ráj kutilů, kteří si umí poradit s opravou téměř čehokoliv. Na světě však existují i místa, kde vám za opravy auta ve vlastní garáži hrozí pokuta.

Jedním z těchto míst je kalifornský okres County of Sacramento, jak s odkazem na Grassroots Motorsports upozornil web The Drive. Tamní úřady totiž přijaly zákon, který majitelům vozidel zakazuje jakékoliv komplexnější opravy. A to dokonce i na jejich vlastních pozemcích, nebo v uzavřených garážích.

Výjimku představují pouze „menší opravy automobilů,“ jejichž majitel bydlí v nemovitosti, kde je vůz opravován. Tyto „menší opravy“ jsou pak definovány jako „výměna dílů brzd, drobná vylepšení, výměna oleje a filtru, oprava prázdné pneumatiky, promazávání a podobné úkony.“ Pokud by ale hrozilo, že vůz zůstane nepojízdný déle než 24 hodin, pak nesmí být opravy prováděny venku.

Definice je to tedy poměrně dost vágní, zejména část o „podobných úkonech,“ což ale její tvůrcům nebránilo v tom, aby vše ostatní zařadili do kategorie „rozsáhlých oprav a údržby automobilů.“ A tyto úkony jsou pak zakázány nejen venku, ale dokonce i v uzavřených garážích. Zákon navíc zakazuje i provádění oprav vyžadujících nářadí, které „se běžně v domácnostech nevyskytuje.“

Celý zákon tak působí trochu tragikomicky a navíc nechává spoustu slepých míst. Jako příklad uvádí The Drive například opravu postarších automobilů, které mají ještě bubnové brzdy. Servis brzd by totiž neměl být problém, jenže kleště na pružiny bubnových brzd se v mnoha domácnostech běžně nevyskytují. Je tedy tento typ servisu povolený, nebo již ilegální? A podobných příkladů by se jistě dalo vymyslet více.

A jaké je vlastně pozadí tohoto zákonu? Mnozí věří, že by měl předcházet vzniku malých servisů na zadních dvorcích domů. County of Sacramento však uvádí, že hlavní důvody mají ekonomickou a environmentální povahu:

„Chemické látky, používané při opravách automobilů, mohou znečistit naše sousedství a ohrozit tak zdraví i komfort našich obyvatel. Tyto aktivity navíc zvyšují provoz a jejich vizuální dopad může negativně ovlivnit ceny nemovitostí.“

Ať už je ale pozadí tohoto zákona jakékoliv, pravdou je, že se nejvíce dotýká nadšenců a milovníků automobilů, kteří si tak nesmí na svých vozech ve vlastních garážích provádět opravy a úpravy dle vlastních představ. Ostatně jeden z komentujících na fóru Grassroots Motorsports už se zmínil, že si za porušení tohoto zákona vysloužil pokutu 430 dolarů – tedy cca 9.900 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Jajajajaj!!!! Amééérika!!!
| 4. 8. 2019
Souložit mohou. Ale musejí při tom být oblečení.
Re: Neuznávám autoservisy a zásadně je nepoužívám..
| 4. 8. 2019
Teď jste mne rozesmál.Každý, kdo o diagnostice a opravách dnešních vozidel se po vašem příspěvku buď smíchy popadá za břicho, nebo je příšerně nasr....nej
Neumetelove..
| 2. 8. 2019
..prvně ,,problem je ze 99%mechaniku neumi spravovat auta..,neumí,a maji pouze strojove pokyny,neznaji principy a nemaji grif...Bohuzel jsem o tom zcela přesvědčen a utvrzen.Druhé je to že zakaznici v drtivé většině si koupí špatný podbizivě dizajnový vyrobek,kde je pouze zajimaji zbytečnosti,,asistenty,nesmysly,,ale ne z principu auto jako takové.Tak samo jsou dnes auta z 99%špatná,,ošizená,a navic značky co je prodávají,,by už neměli existovat..Auto by mělo být jednoduché,čitelné,mechanicky odolné a vydržet se zakladnim servisem a spravným zachazenim 500tis km a spotřebou okolo 5litrů..Kdo toto neumi vyrobit,,,konec...Konec značky..Neni možne aby mělo auto 12letou zaruku na kastli a přitom nevydrželo 5let po mechanicke strance..Jaka je zaruka na kastli,takova bude i na pohon a el inst,,nebo 500tis km..Podle toho co nastane dřive.Pak se razem vyřeši ekologie,,zbytečná nadvyroba,a všichni budou spokojeni..Postači euro3.Mechanici budou ovladat sve řemeslo,spekulanti nebudou stačet a zakaznik si muze koupit auto k pleti s tim vedomim že mu 12let bude sloužit bez nočnich můr...Par značek to dokazalo s par modely ,tak proc by v tom nemohli pokracovat,i se stupidnim dizajnem vcetne asistentů pro neřidiče a triceti pytli bo bezpečnost...Dnes už nevyrabeji konstrukteri,,ale prihloupli ajtaci co o stroji nevi vubec nic..Mysli si ze je to play station...Nesmyslne inovace,,a mechanik uz musi mit větši mozek než chirurg..protoze dnesni auto jsou tak slozita,,ze jim na to nestači celozivotni vzdelavani....Jsou to odporne unifikované studene odduševnělé stroje bez ducha automobilismu...to už se nedá spravovat,,leda že by to smetí stalo 100tis kč a po pěti letech sešrotovat....je to hnus
Jajajajaj!!!! Amééérika!!!
| 2. 8. 2019
Svobodná to a demokratická zem!!!
Ve vlastní garáži si opravit auto nesmí!!!

A co v ložnici, tam mohou souložit? Nebo musí k reprodukci využít služeb specializované kliniky?!?!?!?!
Avatar - Machýrek
Re: Re: Z kamara velblouda
| 2. 8. 2019
Do znackovyho jezdim jen na garanci a pro razitko. A i to bohuzel casto poserou, např. v MB na Chodově i ve Studůlkách je výjimka, když mi nepřelijou olej. Obvykle ho pak musim po nich částecně odsát. Nemá cenu s nima diskutovat, jsou to ignoranti.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku