Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pád z helikoptéry, oheň i střelba. Česká firma zrenovovala kolo, které si prošlo peklem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 1. 6. 2022 • 01:54
11
2
Zobrazit náhledy (11)
Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto Ilustrační foto

Nevšedním způsobem demonstruje své schopnosti česká firma ProperLak věnující se opravám automobilových disků. Vše navíc zaznamenala na kameru, takže z celé akce vznikl parádní materiál.

Extrémní marketing je často ten nejefektivnější. Asi nikdo si nenechá zrenovovat kolo, které bylo shozeno z vrtulníku, taháno po zemi, prostřeleno brokovnicí a nakonec zapáleno. Ale snad každého zajímá, jak taková akce může vypadat!

Česká firma ProperLak, pro kterou je oprava disků denním chlebem, se rozhodla ukázat, že i takto extrémně poničené kolo lze opravit tak, abyste jej od původního nerozeznali. Sami tvůrci přiznávají, že z ekonomického hlediska se taková operace nemůže absolutně vyplatit – rozumnější bude investovat do disku zbrusu nového – přesto se chtěli pochlubit, jak si dokážou poradit i s takto zdánlivě ztraceným případem.

„Pád způsobil základní potlučení. Tahání po zemi ničilo lak, což je nejčastější poškození, se kterým klienti přichází. Střelba brokovnicí demonstrovala odlomení kusů a porušení celistvosti kola,“ popisují autoři projektu, kterak dostalo kolo před samotnou renovací zabrat. „Je zajímavé, jak atypické demonstrace mohly věrně napodobit poškození, která nastanou i na silnici při nehodách,“ dodávají.

Tým společnosti ProperLak popisuje i následné znovuzrození obutí. Nejdříve se kolo rovnalo, posléze svařovalo, tvarovalo, odlakovalo, brousilo, tmelilo a následně lakovalo ve třech vrstvách. „Bylo totiž třeba nanést základní barvu a poté barvu odstínovou. Následně jsme opracovali čelní plochy CNC a nanesli čirý lak,“ vysvětlují autoři v čele s Martinem Macků, majitelem firmy.

"Zásadní je, jak se kolo zachová v kolizní situaci. Například z důvodů vyhýbání se překážce na silnici nebo při najetí na obrubník. Tam se nedá od takto silně zdeformovaného kola počítat s oporou. Běžné ježdění to určitě zvládne, avšak kolo už není určené do provozu. Video má říct, když dokážeme opravit tohle, tak běžné oděrky od patníku, jsou pro nás brnkačka. Jde o bláznivý nápad kluků z dílny, kdy chceme zákazníka zaujmout, pobavit a zároveň ukázat naše schopnosti, Zákazníka vždy upozorníme, jestli je kolo stále plnohodnotně použitelné z bezpečnostního hlediska," dodávají tvůrci závěrem. Na výsledek jejich práce (včetně dalších renovací kol) se můžete podívat výše. Je to skutečně nevšední podívaná!

Související články

Témata
Avatar - Mokrous
6. 6. 2022 11:21
Re: 16"
Záleží na konkrétním autě. Nedá se paušalizovat, že zrovna 16" je nej. Ale na autě typu Octavia/Golf a spol. je 205/55 R16 značka ideál. Sup/Passat zase 17" atd.
Každý chce to svoje. Chce to najít kompromis mezi komfortem a ovladatelností bez nadměrnýho žvejkání.
2. 6. 2022 20:06
16"
Já jsem rád za svoje šestnáctky. Ta masa gumy dobře tlumí, je to pohodlné. Navíc ty pneumatiky jsou takové balóny, že ty disky nemám škráblé ani po sedmi letech provozu, co to auto mám. Taky se mi nejednou stalo, že jsem neodhadl vzdálenost od obrubníku, ale ta masa gumy přetékající i do boku mě vždy ochránila.
Články odjinud