Pagani Huayra má vyšší cenu a extrémně drahé příplatky
Velmi dobrou ukázkou toho, co si může výrobce dovolit v případě, že je jeho vůz nedostatkovým zbožím je aktuální ceník Pagani Huayra. Premiéra tohoto supersportu se odehrála začátkem roku 2011 a zhruba o rok později Horacio Pagani oznámil jeho základní cenu. Ta byla v únoru 2012 stanovena na 850.000 euro bez daně, což při tehdejším kurzu a připočtení DPH odpovídalo přibližně pětadvaceti milionům korun.
Nyní web The Supercars Kids zveřejnil nový ceník. Cena základního provedení Pagani Huayra je na něm již na částce 1.056.000 euro bez daně, což je v současnosti zhruba dvacet sedm milionů bez DPH.
Mnohem zajímavější než cena samotného vozu je možnost prohlédnout si v ceníku nabídku standardní a příplatkové výbavy, kterou si může zájemce o nové Pagani objednat. V základním provedení Huayra disponuje mimo jiné karbonovými brzdami, titanovým výfukem, systémem zvyšujícím světlou výšku přídě pro překonání zpomalovacích prahů a jiných nástrah městských ulic. V interiéru je pak samozřejmostí navigační systém s dotykovou obrazovkou, rozhraní Bluetooth a prémiový audio systém.
Dá se ovšem očekávat, že budoucí majitelé nebudou na své nové hračce šetřit a dopřejí si prvky z příplatkové nabídky. Z čistě praktických důvodů přijde určitě vhod zadní parkovací kamera za 4900 euro (126.000 Kč) a parkovací senzory za 1500 euro (38.500 Kč).
Ještě věcí porci luxusu zajistí prémiové kožené čalounění interiéru Pagani Signature za 7900 euro (203.000 Kč), kterému mohou dělat společnost bezpečnostní pásy v barvě podle přání majitele za 850 euro (22.000 Kč) nebo sada hliníkových doplňků za 7.950 euro (204.000 Kč).
Exteriér lze vylepšit například prostřednictvím koly ve stylu Zonda R za 5900 euro (152.000 Kč), na přání lakovanými brzdovými třmeny za 3750 euro (96.500 Kč) a dvoubarevným lakováním karoserie, jehož cena začíná na 15.000 euro (385.500 Kč).
Vrcholy v nabídce příplatkové výbavy všem představují dvoubarevné lakování karoserie s viditelnými karbonovými díly za 59.500 euro (1.530.000 Kč) a celokarbonová karoserie za 112.500 euro (2.891.500 Kč).
Pagani Huayra je poháněno vidlicovým dvanáctiválcem M158 s úhlem sevření válců 60°, dvěma turbodmychadly a mazáním se suchou skříní. Jednotka z dílny AMG poskytuje v současnosti z objemu 5980 cm3 výkon 537 kW při 5800 min-1 a točivý moment 1.000 Nm dostupný od 2250 do 4500 min-1.
Automobil podle Pagani zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a jede maximální rychlostí 360 km/h. O rychlé zastavení se starají keramické kotouče, které Huayru z rychlosti 100 km/h údajně zastaví za 2,0 sekundy. Zastavení z 200 km/h má trvat pouhé 4,2 sekundy.
Karoserie je navržena podobně jako křídlo, ale tentokrát se nejedná pouze o základní tvar, ale také o prvky, jimiž jsou vybavena křídla současných letadel, u nichž lze měnit úhel náběhu. Na přídi i zádi jsou umístěny pohyblivé aerodynamické prvky, které neustále mění svou pozici v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách.