Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani Huayra se dočká ostřejší verze SE

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Italská automobilka Pagani se chystá představit novou verzi modelu Huayra s označením SE vhodnou pro běžný provoz i jízdy na závodních okruzích.

Světová premiéra Pagani Huayra se odehrála na počátku roku 2011 a začátkem letošního roku se objevily první informace o tom, že plánovaná série sto vozů je vyprodána a na autosalonu v Ženevě bude v roce 2016 představen tento model s otevřenou karoserií.

Nyní holandský Autogespot zveřejnil zprávu, která zapadá do dosavadní filozofie značky Pagani. Podle ní má být po ukončení produkce kupé Huayra a ještě před premiérou roadsteru představena Huayra SE, resp. Special Edition.

Informace o tomto provedení jsou samozřejmě neoficiální a poměrně strohé. Pagani Huayra SE má vzniknout v sérii pouhých dvaceti vozů, jejichž cena okolo 2,5 milionu eur bude více než dvojnásobkem částky, kterou Pagani požadoval za standardní model.

Mnohem zajímavější než cena verze SE bude její karoserie. Ta má totiž dostat sadu nových aerodynamických komponentů pro zlepšení jízdních vlastností vozu na závodním okruhu, které bude údajně možné pro použití vozu v běžném silničním provozu jednoduše demontovat.

Kromě karoserie budou nejspíš drobné kosmetické úpravy provedeny i v interiéru a očekávat lze i zvýšení výkonu přeplňovaného dvanáctiválce. Premiéra Pagani Huayra se pak má uskutečnit počátkem příštího roku.

Pagani Huayra je poháněno vidlicovým dvanáctiválcem M158 s úhlem sevření válců 60°, dvěma turbodmychadly a mazáním se suchou skříní. Jednotka z dílny AMG poskytuje v současnosti z objemu 5980 cm3 výkon 537 kW při 5800 min-1 a točivý moment 1.000 Nm dostupný od 2250 do 4500 min-1.

Automobil podle Pagani zrychlí z 0-100 km/h za 3,3 sekundy a jede maximální rychlostí 360 km/h. O rychlé zastavení se starají keramické kotouče, které Huayru z rychlosti 100 km/h údajně zastaví za 2,0 sekundy. Zastavení z 200 km/h má trvat pouhé 4,2 sekundy.

Karoserie je navržena podobně jako křídlo, ale tentokrát se nejedná pouze o základní tvar, ale také o prvky, jimiž jsou vybavena křídla současných letadel, u nichž lze měnit úhel náběhu. Na přídi i zádi jsou umístěny pohyblivé aerodynamické prvky, které neustále mění svou pozici v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)