Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pagani v Ženevě 2007

Ondřej Láník
Diskuze (2)
Malosériový výrobce supersportovních vozů, společnost Pagani Automobili, přivezla do Ženevy nejsilnější Zondu všech dob. Zatím ale jen jako model 1:4.

Zonda R

Supersportovní ručně vyráběné Zondy jsou již nějaký pátek na trhu. Aby se na ně nezapomnělo, vytváří Horacio Pagani řadu drobných inovací, které jsou sice decentní, ale zato veskrze praktické. Zcela jinak tomu je ale u Zondy s označením R, která se představila veřejnosti na letošním ženevském autosalonu.

Pagani Zonda R vývojově navazuje na model F z roku 2005, ale s původním vozem eRko sdílí pouhých 10 procent komponent. Ty tam jsou ladné křivky a smysl pro detail, Zonda R má ostré hrany a agresivnější nádech. Nové supersportovní auto je totiž spíše okruhovým speciálem a vyzývá takové ikony, jako je Ferrari FXX nebo Maserati MC12 Versione Corse. Díky velkému přednímu spoileru a obřímu zadnímu přítlačnému křídlu narostla Zonda R na 4 774 mm (+389 mm) a rozvor je 2 782,5 mm (+ 47,5 mm).

Před zadní nápravou hřmí jak bouře pro Zondu nový vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 l, který pochází z dílen společnosti AMG. Tento agregát montuje AMG, sportovní divize značky Mercedes-Benz, do závodního modelu CLK GTR, který je velmi úspěšný v šampionátu FIA GT. Pagani Zonda R má zmiňovaný motor naladěn na 551 kW při 8 000 ot/min. a maximální točivý moment je 710 Nm.

Pagani předesílá, že série R bude mít pouhých 25 kusů a budoucí majitelé se budou muset rozloučit s částkou 1,2 mil eur bez daně (cca 33,6 mil. Kč). Zahraniční servery pouze potvrzují domněnku, že Horacio Pagani začíná koketovat s myšlenkou vstupu do prestižního šampionátu FIA GT. Vše by tomu nasvědčovalo: motor je dle předpisů nejvýše šestilitrový dvanáctiválec a omezit výkon na 600 koňských sil nebude žádný problém a pravidlo výroby limitované série silničních vozů minimálně s 25 kousky bude asi také splněno. Lehká karosérie, masivní přední spoiler, zadní difuzor a přítlačné křídlo už vybočují z představy o silničním voze. Nová spojka, sekvenční převodovka, závodní výfukový systém i silnější brzdový systém s keramickými kotouči se budou na okruzích hodit...


Ondřej Láník
Diskuze (2)