Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Paříž živě: SEAT Exeo - Španělé míří do střední třídy s technikou Audi

Aleš Jungmann
Diskuze (64)
SEAT představuje svůj nový sedan, umístěný na spodní hranici střední třídy.

Automobilka SEAT představuje na autosalonu v Paříži svůj nový sedan, situovaný na dolní hranici střední třídy. S délkou přibližně 4,60 m stojí na základě minulé generace vozu Audi A4. Ten byl vyráběn od roku 2005 a loni byl nahrazen novou generací. Není tedy překvapivé, že se Exeo minulé generaci modelu A4 velmi nápadně podobá.

SEAT Exeo bude nabízen se šesti agregáty, třemi zážehovými a třemi vznětovými. Základ benzinových bude tvořit atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 75 kW, všechny ostatní motory budou přeplňované. Vrcholem zážehové nabídky bude dvoulitr TFSI o výkonu 147 kW. Nejsilnější naftovou motorizací bude motor 2.0 TDI o výkonu 125 kW. Všechny vznětové agregáty v nabídce využívají - na rozdíl od právě inovované Octavie - techniku vstřikování nafty do válců common-rail. Všechny pohonné jednotky splňují emisní standardy Euro 5. V interiéru budeme moci nalézt například navigační systém s podporou moderních zařízení a formátů (MP3, MPEG4, IPOD, USB, Bluetooth) či střešní okno se solárními panely, které napájejí ventilační soustavu zaparkovaného automobilu.

Nový SEAT Exeo nabídne tři základní stupně výbavy: Reference, Stylance a Sport. Základní cena by se měla pohybovat okolo 22.000 Eur (přibližně 540.000,- Kč). Výroba modelu bude probíhat ve španělském Martorellu.

Na českém trhu se vůz objeví na jaře 2009, cena zatím nebyla stanovena.

Aleš Jungmann
Diskuze (64)
Avatar - JasteR
12. 10. 2008 01:56
Problem Seatu
..je ten ze si pri uvedeni Altey chteli delat vlastni palubky a podle toho to taky dopadlo , hrebicek do rakve tomu nasadil (pro ostatni modely: Leon- podle me jedinny vyvazeny vzhledove- a nevzhledne Toledo) stejny cumak je to skoda... po zhlednuti Audinacke pristrojovky v novem Seatu je to o 200% krok vpred, ale co tomu reknou majitele premiove Audi? ..podle me to Audi uskodi... nicmene vzhledove vypada Exeo moc dobre a pokud nasadi zakladni cenu kolem 500t,- tak proc nemit "sraro-noovou" A4 za cenu Octavie... :yes: ..navic pokud dostene 3,0TDi Quattro tak to bude pecka ...V6 motory TDi treba soucasnemu Pasiku nebo novemu Superbu vylozene chybi, kdyz uz neni 2,5Tdi...
3. 10. 2008 10:50
Re: PODARENÝ FACELIFT
Působí vyváženěji, to je pravda. Ale Octavia je svá, tohle je ubožáctví.
3. 10. 2008 10:47
Re: Povedený interiér...
V případě Škodovky se taky jedná o globál. Ale nedá se říci, že by tím nějak trpěla. Nechci říci, že bych se jejího současného designérského stylu nějak zastával, ale má na to, aby šla svou cestou.
Avatar - Dinar
3. 10. 2008 08:57
Re: Seate, Seate....
Fiat dnes zápasí s Korejci ve spodních cenových hladinách svých segmentů, opravdu si myslíš, že být v západní Evropě ještě jedna automobilka, která by jeho auta bouchala v licenci, mohla by se uživit? Komu by prodávala Bravo s logem Seatu? (Navíc, to už dělá Lancia :-) ;-) )Licence na tahle malá a levná auta má smysl pro automobilku na rozvojových trzcíh, aktuálně pro Fiat třeba Balkán a jeho spolupráce se Zastavou, tomu rozumím. Licenční Audi pro standardní EU trh v tomhle směru dává mnohem větší smysl, expremiovka za cenu mainstreamu, buď si jistý, že na to bude určitá část trhu slyšet. ;-)
2. 10. 2008 23:03
škoda ....
zvenku stará A4 - uvnitř A4 cabrio :-(