Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 207 SW: malé kombi doplňuje řadu, přijde i Outdoor a RC

Peugeot 207
Peugeot 207
Peugeot 207
Peugeot 207
23 Fotogalerie
Francouzská automobilka se lvem ve znaku pomalu pouští na veřejnost oficiální informace o novém modelu 207 SW, který se představil v podobě studie Outdoor na letošním ženevském autosalonu.

Hatchback Peugeot 207 je na trhu již rok, kupé-kabriolet 207 CC se v sériové podobě představil na ženevském autosalonu a nyní je na řadě kombi 207 SW.

Automobilka ve své tiskové zprávě uvádí, že 207 SW bude 5.července 2007 uveden na trh Francie, Velké Británie, Itálie, Španělska, Portugalska a od 12.července bude nabízen i v Německu. Na ostatní evropské trhy má dorazit až v září.

Designéři Peugeotu se při navrhování nepustili do dalšího rozvíjení směru, kterým se vydali u předchozího 206 SW s klikami druhého páru dveří ukrytými ve sloupcích a vysoko umístěnými zadními světly. U modelu 207 SW se rozhodli přiblížit vzhledu většího 407 SW.

Kompaktní kombi 207 SW je o 119 mm delší než hatchback a má 4156 mm na délku, široké je 1748 mm a vysoké 1510 mm. Zavazadlový prostor má v základu objem 337 l, což je 67 l více než u hatchbacku. Maximální využitelný objem po střechu u dvousedadlové konfigurace činí 1258 l. Charakteristickými prvky, které jej budou odlišovat od ostatních modelů řady 207 se stane panoramatická střecha s elektricky ovládanou clonou a samostatně otevíratelné okno pátých dveří.

Nabídka pohonných jednotek bude obsahovat tři benzinové a dva naftové motory.

První dva zážehové motory mají objem 1,4 l a liší se dosahovanými výkony. První z nich nabízí výkon 54 kW (75 k) a točivý moment 118 Nm při 3300 ot/min. Druhý je naladěn na výkon 70 kW (95 k) a točivý moment 136 Nm při 4000 ot/min. Oba pohánějí kola přední nápravy prostřednictvím manuální převodovky. Třetí pohonná jednotka spalující benzin má objem 1,6 l, výkon 88 kW (120 k) a točivý moment 160 Nm při 4250 ot/min. U toho motoru bude možné zvolit manuální nebo sekvenční převodovku Tiptronic systém Porsche.

Vznětové motory mají objem 1,6 l a poskytují výkon 66 kW (90 k) nebo 80 kW (110 k) a točivý moment 215 Nm při 1750 ot/min resp. 240 Nm (v případě využití krátkodobé funkce overboost 260 Nm) při stejných otáčkách motoru. Silnější z dieselů bude standardně vybaven filtrem pevných částic FAP. Oba motory budou k dispozici s manuální převodovkou.

Peugeot oznámil, že připravuje pro sériovou výrobu dvě specifická provedení 207 SW. Prvním z je model, který bude pojmenován Outdoor a bude vycházet ze studie představené v Ženevě. Druhým bude provedení RC, pod jehož kapotu se nastěhuje přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 s výkonem 125 kW (175 k) a točivým momentem 240 Nm dosahovaným již při 1600 ot/min.

Výroba nového 207 SW bude probíhat ve francouzském závodě v Poissy a prozatím naplánována produkce 460 vozů denně. Ročně by brány továrny mělo opustit 98 000 vozů, což představuje 18 % z celkového prodeje všech modelů řady 207.