Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 208 Hybrid FE: Lehký šetřílek se bude vyrábět

Aleš Dragoun
Diskuze (7)

Peugeot chce vyrábět lehounkou hybridní dvěstěosmičku. Její vývoj je součástí čtyřletého oživovacího plánu celého koncernu PSA.

Prototypy Hybrid FE, na kterých se podílelo i sportovní oddělení Peugeotu, měly pod kapotou zážehový atmosférický tříválec 1,2 VTi s 50 kW. Ten byl podporován elektromotorem o výkonu 30 kW, jemuž dodávaly potřebnou energii lithium-iontové články. Díky aerodynamickým úpravám čítajícím novou přední masku, mohutný černý zadní spoiler a optimalizovaná devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin se podařilo stlačit součinitel odporu vzduchu pod hodnotou 0,25.

První prototyp dosáhl loni v srpnu normované spotřeby 2,1 l/100 km (emise CO2 49 g/km). Druhý se pak na testovací trati Ceram Mortefontaine severně od Paříže proháněl v listopadu 2013 a srazil ji dokonce na pouhých 1,9 l/100 km, takže každý kilometr vypustil do ovzduší jen 46 g oxidu uhličitého. Úsporná dvěstěosmička dokázala zrychlit z klidu na stovku za 8 s. Díky kompozitovým panelům karoserie, polykarbonátovému čelnímu sklu a odlehčenému zavěšení totiž oproti základnímu modelu zhubla plných 200 kg, váží tedy zhruba 910 kg, což je dnes velmi málo.

Peugeot 208 Hybrid FE byl původně jen pojízdnou laboratoří, ale zdá se, že se nakonec bude vyrábět. Do churavějícího koncernu PSA napumpuje peníze čínský Dongfeng a francouzský stát. Dle britského Autocaru automobilka se lvem ve znaku zvažuje vyrobit alespoň limitovanou sérii coby demonstraci svých současných technických možností. Díky využití lehkých a drahých materiálů ovšem nebude produkční hybrid rozhodně za hubičku, to je jasné.

Číňané i vláda do koncernu postupně vloží dohromady skoro 3,8 miliard eur. Peníze budou použity na vývoj kompaktní modulární platformy EMP1 a právě na úsporné modely, mezi které patří i popisovaná dvěstěosmička s nízkou spotřebou. Zároveň se chce soustředit na čínský, ruský a pro něj tradiční jihoamerický trh, které by měly do tří let přinášet zisky. V Číně je mu partnerem pochopitelně Dongfeng, tamní produkce se má v dohledné době ztrojnásobit. Nabídka Peugeotu a Citroënu se bude méně překrývat a značka DS se stane nejspíše samostatnou nejen v Říši středu, ale i v Evropě. Na druhou stranu dojde k radikálnímu snížení počtu modelů ze současných 45 na 26.

Dongfeng i francouzský stát obdrží za svou finanční injekci každý 14 % akcií koncernu. Podíl rodiny Peugeotů se už snížil na stejnou úroveň. Škrty jsou součástí čtyřletého plánu nového šéfa PSA Carlose Tavarese, který přišel do funkce poté, co byl vyhozen od konkurenčního Renaultu. Výrobní náklady se sníží v průměru o 4 % a ceny naopak o 2 % zvýší. Díky těmto opatřením vzroste provozní marže také na 2 %, v příštím desetiletí se očekává její další posílení až k pětiprocentní hranici. Loni vzniklo v závodech koncernu po celém světě jen 2,3 milionu aut.

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
15. 5. 2014 20:36
Re: Peugeot
Já mám už několikáté auto tohoto koncernu a nikdy jsem neměl vážnější problém, na rozdíl od služebního Focusu, na kterém máme po 22tis km nový motor nebo služební Fabie, na které se s.re jedna věc za druhou.
Já ovšem nejsem zastáncem hanění nebo adorování jedné značky. Víceméně všechny automobilky dělají přešlapy a navíc v dnešní globalizované době se často kazí součástky od subdodavatelů, kteří dodávají většině značek......
Avatar - KANKUNEN
15. 5. 2014 11:12
Re: Peugeot
Musíš se o auta starat, jezdit jen prázdný po dokonalých cestách, s ovládači jen jemně a s dveřma netřískat, pak budeš jezdit s PSA bez závad. To všechno jsem si už vyslechl v PSA servisu.
15. 5. 2014 10:35
Re: Peugeot 208 Hybrid FE
Mas smolu, nezijes v socialstanu, kde maji vsichni velke platy i kdyz si to nemuzou treba dovolit, tak je dotuje stat a kdyz to praskne, tak se vytisknou penize nebo znarodni majetky nebo zvysi dane na 90%.
Avatar - maros
15. 5. 2014 08:11
Peugeot
.. za mě :no: Říkám to pořád, nekupujde socialistická auta.. ale je to marný.
15. 5. 2014 07:51
hybridAir
A co technologie HybridAir? Vypadalo to docela nadějně, první produkční auto měl být Cactus, ale teď je nějak ticho po pěšině.......