Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 prošel faceliftem. Nabízí nový turbodiesel a osmistupňový automat

David Bureš
Diskuze (52)

Modernizovanou 308 poznáte podle nové přídě se znakem Peugeotu v masce chladiče. Vedle nového turbodieselu nabízí i vylepšený benzinový tříválec s filtrem pevných částic.

Aktuální generace Peugeotu 308 je s námi již od roku 2013, a tak letos přišla vhodná doba na její modernizaci. Po úniku snímků, jak inovované evropské Auto roku 2014 bude vypadat, byl facelift oficiálně představen. Vedle úpravy vzhledu se modernizace zaměřila i na techniku v útrobách.

Modernizovanou 308 jasně poznáte podle její přídě, kde se logo výrobce přesunulo z kapoty do přepracované masky chladiče, čímž se auto opticky sjednotilo s ostatními modely značky. Nový je také přední nárazník, zatímco vzadu najdeme upravenou grafiku koncových světel.

Důležité změny se odehrály v útrobách, a to v reakci na přísnější emisní normy platné od letošního září, kdy emise budou muset být měřeny i v reálném prostředí.

Kvůli tomu změnou projde tříválec 1.2 PureTech ve variantě s 96 kW, kterému bylo vylepšeno spalování tak, aby dosáhl lepších emisí ve skutečném prostředí a nikoliv jen v laboratoři. Důležitou součástí těchto změn je vedle spolupráce s novou šestistupňovou manuální převodovkou především zástavba filtru pevných částic. Peugeot je tudíž dalším výrobcem, který toto řešení aplikuje také u zážehových motorů. V minulosti už o tomto plánu hovořily Volkswagen nebo Mercedes-Benz.

Vrcholný turbodiesel 2.0 BlueHDi o výkonu 133 kW vyhrazený sportovně laděné verzi 308 GT bude zase nově spárován s osmistupňovým automatem, který nahradí stávající šestistupňovou automatickou převodovku. Technika vyvinutá ve spolupráci s japonskou firmou Aisin chce nabídnout hladkou změnu převodů a lineární odezvu. Zvláštní funkcí bude i start-stop, který bude při zpomalování před semaforem vypínat motor už při rychlosti 20 km/h.

A aby těch změn pod kapotou nebylo málo, je nutné zmínit ještě příchod nového turbodieselu o výkonu 96 kW, který má mít objem 1,5 litru. Nově vyvinutý čtyřválec má kvůli účinnějšímu spalování speciální konstrukci spalovací komory. Nechybí mu ani vylepšený systém selektivní katalytické redukce, který je kvůli urychlení své práce umístěn co nejblíže motoru.

Modernizovaná 308 se zaměřila i na bezpečnost, když dostala aktivní udržování v jízdním pruhu nebo vylepšený adaptivní tempomat. Ten v kombinaci s automatem nabízí funkci stop & go, zatímco v kombinaci s manuálem pracuje do rychlosti 30 km/h.

David Bureš
Diskuze (52)
7. 5. 2017 08:12
Re: S-S
Nemusíš, s tým sharanom som šiel pár dní naspäť. Teplota vonku +10, 300 m po štarte na kruháči ss zaúradoval. V rovnakom duchu sa nieslo aj ostatných 20km. Nejaká teplota motora, alebo interiéru ho nezaujímala. Majiteľovi ( skoro rodina) som neveril kým som sa nepreviezol
6. 5. 2017 13:06
Opět chybí 1.6THP
Kdy konečně České zastoupení Peugeot pochopí, že svět se netočí jen kolem dieselu a začne nabízet normální benzínové motory, tedy 4 válce. V nabídce zcéla nepochopitelně chybí 1.6THP 121kW s manuálem pro normální výbavy Active a Allure. O 3 válce v nižší střední nikdo nestojí...

1.6THP jde koupit jen s výbavou GT kolem 650tis Kč nebo GTI, které je kolem 800tis... ach jo :no:
6. 5. 2017 12:21
Re: Změny k ničemu
Skusim to preformulovat - toyota ponuka oproti konkurencii slabsie motory.
1.6 Valvematic: 97kW / 160Nm / 4400ot
1.2T: 85kW / 185Nm / 1500-4000ot
1.2eTHP: 96kW / 230Nm / 1750-5500ot
1.4TSI: 92kW / 200Nm / 1400-4000ot
1.4T (GM opel) 92kW / 245Nm / 2000-4000ot

Napriklad takto. papier je jedna vec, realita druha, ale ked bude zahriaty motor, spravne zabehnuty a naliaty kvalitny benzin, bude ta 1.6 nachvoste.
Urcite to nie je zly motor, ale stihat na zvysok nebude. Skusal som aj 1.6 aj 1.2T. To turbo bolo citit a slo to citelne lepsie avsak aj tak mi to prislo nic moc. Rozdiely su ovela vecsie.
6. 5. 2017 09:28
Re: Změny k ničemu
Dobrý den,
Co se týká motorů Toyoty Auris 1.6, dovolím si trochu nesouhlasit, že tyto motory jsou "slabé".
Jsou to atmosféry a tam si je třeba pro výkon "zajít" do vyšších otáček. Krom toho, tyto motory je třeba zajet, uvolní se po cca 30-35 tis. km a další "povolení" jsem vypozoroval až kolem 70 tis. km na odometru. Pokud má člověk dobře zajetý a prohřátý motor a kvalitní benzím, lze i na 4. rychlostní stupeň po sešlápnutí plynu (otáčky kolem 3000 a více) pozorovat slušný zátah, vnímaný pocitem zatlačení do sedaček (jezdím většinou sám s nákladem v kufru, dohromady cca 150 kg). Pro jednoho či dva lidi dle mého rozumná motorizace. Spotřebu na nádrž jsem nikdy neměl větší jak 8 l/100 km, bez ohledu na to, jak jsem motor dřel, neb rád využívám potenciálu auta a podvozek, ač se to tak nemusí jevit, snese dost.
D. M.
5. 5. 2017 23:21
Re: S-S
Neverim. Golf vypina motor, az ked je zohriaty. Dokonca moje prve auto, kde palubak ukazuje aj teplotu oleja, co je celkom zaujimavy udaj. Teplota byva od 93 do 102 stupnov. Pokial nedosihne olej urcitu teplotu, palubak nic neukazuje - teda vtedy s plynom opatrnejsie - ziadna plna zataz pokial netreba.

Ten 8 stupnovy automat v kompaktoch je celkom exkluzivita. Sice bude asi len pre najdrahsie verzie, ale aj tak. No a som zvedavy, ako to bude so servisom. Kazdy automat treba servisovat - aspon vymienat olej po 60.000km, pokial to nie je sucha DSG od VW.

Ziaden S/S system nedokaze predvidat, ako dlho bude cervena. Jedine ze by komunikoval priamo so semaforom, ako to myslim chce riesit napriklad Audi. Takze ked je motor zohriaty, v podstate hned vypne, ked auto stoji. Ale naozaj nevidim dovod vypinat motor este pri rychlosti 20km/h.