Peugeot 6008: dvojče Citroënu Wild Rubis už za půl roku
Je to sice možná od mainstreamového koncernu PSA poněkud překvapivé, ale Francouzi teď hodně spoléhají na kategorii aut, vyhrazenou donedávna takřka výhradně prémiovým značkám. Řeč je teď o velkých SUV nebo chcete-li crossoverech, které si sice ponechaly část vlastností i charakteru klasických SUV, ale přizpůsobily je prioritně použití na běžných silnicích.
Po velkých, luxusně působících SUV je teď hlad zejména v Číně a Citroën tedy speciálně pro tamní trh připravil projekt Wild Rubis, jenž však měl být odepřen ekonomickou krizí zmítanému evropskému trhu. Jenže Evropa prý zareagovala až překvapivě pozitivně, což francouzskou značku navnadilo a nakonec se nechala zavázat ke slibu, že se Wild Rubis objeví i u místních prodejců.
Vzhledem k tomu, že je to právě Peugeot, jenž má podle nové firemní strategie být tím nejlepším z koncernu PSA, dalo se očekávat, že příchod obdobné verze se lvem ve znaku je jen otázkou času. Vlastně je překvapivé, že dostal při premiéře přednost Citroën. Že by to byla hra na jistotu a prošlapávání cestičky? Ať už je to jakkoli, PSA ústy šéfa Peugeotu Maxime Picata potvrdilo, že k útoku na pozice Audi Q5 a BMW X5 dojde v březnu, ne však v Ženevě, jak by se dalo předpokládat, ale na výstavě v Pakingu. Další potvrzení toho, že půjde o vozy, určené v první řadě pro Čínu, která navíc není tak konzervativní, co se vnímání prémiovosti jednotlivých produktů týče.
Peugeot 6008 se nejprve představí jako koncept, jenž ovšem nebude postaven na nové, lehké platformě EMP2, ale využije stávající techniku řady 5008, která mu propůjčí karoserii ve stylu nového Peugeotu 308, měřící na délku přibližně 4,7 m a na šířku 1,95 m. I přesto, že až 80 % SUV v Evropě má pohon pouze jedné nápravy, oba modely PSA budou nabízeny i jako 4x4, u nichž zajistí pohon všech kol hybridní systém HYbrid4. Ale musíte být trpěliví, dříve, než v roce 2016 se 6008 do Evropy nedostane.