Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeoty 206, 307 a 408 jako sedany pro Čínu

Ondřej Láník
Diskuze (3)
Čínský trh je typicky sedanový. Pořádné auto tady musí mít jednoznačnou tříprostorovou siluetu a velký zavazadelník.

Evropské automobilky se Číně rády přizpůsobují, protože tržní potenciál je zde velký. Jedním ze zajímavých příkladů jsou aktivity Peugeotu. Ten je v Číně zastoupen širokou škálou modelů, včetně evropských řad 3008, 407 nebo 508. Hned několik sedanů ale v Evropě neznáme.

Peugeot loni prodal v Číně přes 150 tisíc vozů, takže stále patří k menším značkám na několikamilionovém trhu.

Peugeot 207

Nejmenší model určený pro Čínu je zastoupen nám dobře známým hatchbackem, ale taky starší generací řady 206, kterou ale dealeři prodávají pod obchodním označením 207. Pro nás zcela neznámou verzí je sedan odvozený od řady 206. Malý sedan v Číně také vzniká, pro místní trh jej automobilka dovybavila bohatým chromováním a kompletně lakovanými nárazníky a otěrovými lištami.

Nejmenších Peugeotů 206/207 se loni v Číně prodalo přes 41 tisíc.

Peugeot 307

Třistasedmička hraje v Číně roli standardního modelu nižší střední třídy. V nabídce je opět hatchback, ale sedan nesmí chybět. V Číně jej Peugeot úspěšně vyrábí od roku 2004.

Modernější řada 308 je v Číně zastoupena kombi 308 SW a kupé kabrioletem 308 CC.

Třistasedmička se loni v Číně prodávala nejlépe ze všech modelových řad. Zákazníci odebrali 65 tisíc kusů.

Peugeot 408

Na základě poptávky v Číně vznikl taky další sedan - modelová řada 408. Čtyřistaosmička stojí na prodloužené platformě hatchbacku 308, kterou sdílí s kombi 308 SW. Rozvorem 2,71 m a délkou 4,68 m by v Evropě patřil k největším sedanům v nižší střední třídě. V nabídce jsou verze s atmosférickými motory 1,6 l (80 kW) a 2,0 l (100 kW), turbodiesely se v Číně nenosí.

Loni se na čínském trhu prodalo přibližně 42 tisíc vozů tohoto typu.

Ondřej Láník
Diskuze (3)
8. 5. 2011 11:24
Re: Sedan nad zlato
s trochou nadsázky by sa o ňom dalo uvažovať aj ak o konkurencii octavie, základ na to má podľa mňa dobrý. Všetko záleží od toho akú cenu by zvolili na európskych trhoch.
8. 5. 2011 09:23
Re: Sedan nad zlato
Preesne tak. Prvni dva jsou neskutecne hnusna auta, zatimco 408 vypada, zvlast zezadu, docela dobre. Dokonce tam jsou jiste prvky pripominajici 406 coupe. V Evrope bych si ji dokazal predstavit, jako alternativu k Fluence, ktera by se po 150 000 hodila ze skaly.
Avatar - rohYpnol
7. 5. 2011 21:04
Sedan nad zlato
zvláštní, že hlavní požadavek některých trhů je sedan, ať to vypadá třeba jak malotraktor po pádu z osmého patra pod kola projíždějícího Pendolina...
I když (ne)vkus Číny je zatím asi vcelku zakořeněn, alespoň vzhledem k tomu, co předvádějí někteří výrobci. Tak nad těmi tamními lidičkami uvažuji a nevím, jestli jsou tak neschopní proto, že nedokáží vytvořit vlastní pěkný vůz, nebo jestli jsou tak neschopní protože nedokáží udělat ani pořádnou repliku.
A to tu někteří místní měli námitky proti Fabii sedan 8-s. Přitom to byl vlastně proporčně velmi vyvážený vůz, a dokonce s pokročilou mechanikou závěsu zadního víka. I Thala byla v porovnání s tímhle princezna Krasomila.
Nicméně 408 mi přijde vydařená, zde si dali víc práce, než jen +25% auta navíc. Kdo ví, třeba přijde i do Evropy. Hlavně když 508 zacílila mezi 407 a 607, tak místo v rámci výrobního portfolia by tu určitě bylo. A byl by to zajímavý konkurent třeba Cruze.