Pininfarina chystá crossover, může stát desítky milionů
Koncept Pura Vision, odhalený loni v Monterey, projde proměnou do sériově vyráběného modelu. Pininfarina si od něj slibuje větší počet vyrobených kusů ve srovnání s battistou.
Italská společnost Automobili Pininfarina, která se elektrickým hypersportem Battista zařadila po bok malosériových automobilek, loni na Týdnu aut v Monterey odhalila koncept Pura Vision. Nebylo to jen designérské cvičení – podle slov Paola Dellachy, generálního ředitele Pininfariny, se během roku dostane na silnice.
„Díváme se na evoluci do segmentu, kde mohou být produkční čísla vyšší,“ řekl Dellachà v rozhovoru s agenturou Bloomberg. Nový vůz nicméně nebude žádnou masovkou – jednak jeho pozice má být „mezi světem sportovních aut a maximální použitelností“ a jednak se bude cenou pohybovat mezi 400 tisíci a milionem eur, tedy 9,9–24,9 milionu korun.

Automobili Pininfarina je odnož stejnojmenné karosárny, založené ve 30. letech minulého století a proslulé zejména navrhováním aut značky Ferrari. Dnes patří obě společnosti indickému koncernu Mahindra & Mahindra Ltd.
Existuje šance, že Pininfarina postaví auto i s jiným než elektrickým pohonem? „Začali jsme s elektromobily, protože to je technologie, která vám v současnosti dovolí dosáhnout nejvyšších úrovní výkonu. (…) Do budoucna budeme zkoumat (…) jiné technologie,“ cituje agentura dále Dellachu. „Myslím si, že hybridy také nabízí řadu možností, jak získat to nejlepší z obou světů. Rozhodnutí ještě nepadlo, ale díváme se na všechno,“ dodal Dellachà.
Značka nemá obavy ze zpomalující poptávky po elektromobilech. „Cílíme na specifickou skupinu majitelů luxusních aut a sběratelů. Pro naše klienty není battista autem, které by nahradilo něco jiného v jejich sbírce. Je to přídavek – samozřejmě s jiným charakterem, než dosud měli,“ vysvětluje ředitel.
Zopakoval také, že battista zůstane ve všech svých verzích omezená na 150 vyrobených kusů. U chystaného crossoveru však bude automobilka patrně cílit na větší počet vyrobených aut.