Plánuje Fiat převzetí MV Agusty?
Svou největší slávu si MV Agusta užívala v dobách, kdy ji vedli její zakladatelé. Od konce čtyřicátých let až do konce sedmdesátých let se podobně jako Ferrari soustředila na nejvyšší třídy motoristického sportu. Právě úspěchy z tohoto období jí stále zajišťují výjimečné postavení mezi ostatními motocyklovými značkami.
Slavné jméno, které se stalo historií v roce 1980, začala na počátku devadesátých let oživovat společnost Cagiva. Výsledkem její snahy se stal v roce 1997 představený čtyřválcový superbike MV Agusta F4 750, který je skutečně důstojným nástupcem původních strojů stejné značky a zároveň zakladatelem celé rodiny modelů. Současné MV Agusty jsou v postatě evolucí jeho techniky i designu.
Život znovuzrozené MV Agusty ovšem není procházkou růžovou zahradou. Slavná značka, která má na svém kontě 75 titulů mistra světa (38 mistrovství jezdců a 37 mistrovství konstruktérů) z let 1950 až 1980 a je mezi motocykly stále vnímána podobně jako Ferrari mezi automobily, neustále bojuje o život.
Cagiva ji sice oživila v devadesátých letech, ale již v roce 1999 ji prodala. Od té doby MV Agusta vystřídala řadu majitelů, mezi nimiž byl například malajsijský Proton nebo americky Harley-Davidson.
Posledním majitelem se stal v roce 2011 Claudio Castiglioni a nyní se v médií objevují zprávy, že chce MV Agustu do svého portfolia zařadit Fiat, podobně jako to v roce 2012 udělal koncern Volkswagen s Ducati, kterou pod svá křídla převzala skupina Audi.
Spojení MV Agusty s automobilovým koncernem by mohlo této motocyklové značce přinést finanční stabilitu. Vzhledem k současným aktivitám Fiatu zaměřeným především na Chrysler se pak objevuje možnost, že MV Agusta zacílí jeho prostřednictvím na severoamerický trh. Zároveň by mohl Fiat propojit MV Agustu s Ferrari a Maserati, čímž by získal trojlístek skutečně špičkových značek.
Při pohledu na spojení Ducati s Audi se nemusí nutně jevit jako úplný nesmysl spolupráce MV Agusty s Alfou Romeo, pokud se jí skutečně podaří oživit podle současných plánů, podle nichž má být plnohodnotným konkurentem právě pro německé prémiové značky. Na druhou stranu analytici si nejsou jisti zda mělo převzetí Ducati pro Audi nějaký výraznější přínos.