Pneu Bridgestone s potiskem: Barvy se smějí
Japonský výrobce pneumatik Bridgestone vyvinul novou techniku tisku na bočnice pneumatik. Nové speciální gumy s potiskem se mají na trhu objevit v nejbližší době.
Nové řešení je podle Bridgestonu jedinečné v tom, že nezvyšuje hmotnost pneumatiky. Dosud se totiž na výrobu bílých pruhů a nápisů na bočnicích pneumatik používala bílá pryž. Tato současná metoda ale vyžaduje velké množství bílé pryže, aby se zabránilo změnám barvy a byla zaručena dlouhá životnost těchto pruhů, popřípadě nápisů. Množství bílé pryže nicméně může zvýšit hmotnost gum.
Bridgestone místo použití bílé pryže nanáší na povrch pneumatiky několik vrstev. Nejprve základní, která působí proti změnám barvy, následně speciální inkousty vyvinuté pro použití na pneu, a nakonec povrchovou vrstvu, chránící celek před vnějším poškozením.
Podle japonské firmy bude možné na bočnice pneumatik natisknout fotografie, popřípadě jakékoliv umělecké návrhy. Pokud by zákazníka vytištěné motivy omrzely, bude je moci odstranit, popřípadě
nějak upravit.
Bridgestone se chce vývojem těchto pneumatik i nadále zabývat a chce zjistit, jaké možnosti tato metoda tisku na obutí aut může přinést.
Japonský koncern Bridgestone byl založen v roce 1931 Shojirem Ishibashim, v současné době provozuje celosvětově více než padesát továren a zaměstnává okolo 138 tisíce lidí. Od roku 1997 do roku 2010 firma dodávala obutí pro monoposty vozy Formule 1, v současné době je výhradním
dodavatelem pneumatik pro závody silničních motocyklů Moto GP.