Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Po transplantaci srdce muž učí lidi stavět nejen Ferrari. Zachránilo mu to život

Mirek Mazal Mirek Mazal 6. 6. 2021 • 23:08
16
Zobrazit náhledy (16)
Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks Car Body Bucks

Z ležícího pacienta je dodavatel vysněných aut do celého světa. Posílá balíčky stavebnic, aby se lidé naučili trpělivosti v cestě do toužebného cíle. Právě jasná vize Kevinovi zachránila život.  

Sen jezdit ve Ferrari je v dnešní éře holistických citací na sociálních sítích více klišé než životní meta. Neoriginální automobilová vize zapadne mezi podobně ohraná přání dětí a dospívajících snílků, ale pro Kevina Agnewa byla touha po vlastním Ferrari doslova otázka života, nebo smrti.

Kevin ve 34 letech trpěl velkými problémy se srdcem. Vleklé potíže vygradovaly nutnou transplantací a při obávaném čekání na náhradu od vhodného dárce si stanovil omílaný dětský sen jezdit ve Ferrari. Italský supersport jakéhokoliv provedení měl být odměnou za statečnost, a hlavně za přežití náročné operace.

Pacient přežil a v euforii druhého narození zanedlouho přivítal v garáži vytoužené Ferrari Mondial doručené jen pár měsíců přes 40. narozeninami. Úvodní sen splněn, proto bylo čas postoupit dále a promyslet možnosti pořízení odvážnějšího modelu 250 Testa Rossa. Fantastický veterán z let 1957–1961 vychází tak na 850 milionů českých korun, tudíž se Kevin coby jihoafrický výrobce okenních rámů rozhodl zvolit záložní plán a využil zkušenosti a kontakty z profese. Jeden exemplář si ručně postavil.

Jak sám stavitel říká, „trochu obchodoval s kamarádem, který zrovna potřeboval nějaké dveře a okna pro rekreační objekt“ a oboustranně výhodná dohoda byla rychle vyřešena. „Věděl jsem, že ve své garáži má odložen pojízdné šasi Cobry. Místo platby hotovostí jsem se zeptal, jestli provedeme výměnný obchod.“ Přítel neměl problém, i když replika podvozku legendárního roadsteru neodpovídá přesným proporcím Ferrari z konce 50. let 20. století.

Odlišný základ si manuálně zručný kutil přizpůsobil díky dostupnému technickému zázemí, zdravému rozumu, trpělivosti, odhodlání a lásky k automobilům. Prostřednictvím CNC strojů si Kevin troufl napodobit světoznámé karosáře a vyrobil dřevěnou kostru odpovídající tvarům Testa Rossy. V minulosti podobně postupoval například i Pininfarina, který si najímal nábytkářské mistry k převedení náčrtů či myšlenek do trojrozměrné stavby protilehlých dřevěných panelů nesoucí v některých případech části karoserie. Reálné studie mohly předvádět proporce uvažovaných tvarů bohatých na oblouky.

Současný proces v podání moderního konstruktéra vypadal dost odlišně. Kevin strávil hodiny za počítačem formováním interaktivních dokumentů, které dále putovaly do řídící jednotky CNC stroje a ten z 24 kusů překližky vyřezal skládačku vysněného Ferrari přesně podle pokynů naťukaných přes klávesnici. Digitální soustruh vytvořil skládačku trojrozměrného skeletu elegantní Testa Rossy.

Přírodní kostra držela pomocí nastřelovací pistole a lepidla, namísto plechového pokrytí byla použita pěna podpořena několika vrstvami skleněných vláken. Bez potřeby milimetrově přesných forem kapotáže vznikla jednorázová karoserie kutilského Ferrari.

Domácí prototyp sedl na podvozek Cobry a o pohon se postaral vidlicový osmiválec od Lexusu. V rámci respektování série chtěl Kevin použít co nejvíce dalších dílů s nefalšovaným logem oře, ale globální nedostupnost nefalšovaných dílů donutila improvizovat. Například volant je pravý poslaný až z Íránu, nicméně zadní neoriginální světlomety jsou replikou formovanou rukama okenáře.

Zveřejnění precizně odvedené práce na sociálních sítích způsobilo pozdvižení především mezi zájemci o levné kopie snových aut. Mezi prvními prosbami bylo Maserati A6GC, Kevin souhlasil a tím spustil lavinu žádostí o kvalitně sestavené napodobeniny nesmírně drahých modelů. Zákazníci pocházeli z celého světa, od Austrálie přes Turecko, Polsko, Anglii až po Kanadu. „Dokonce jsem dostal žádost o cenovou nabídku jedinečného exempláře od někoho z Kambodže. Ani jsem nevěděl, že tam mají silnice,“ pobavil Kevin plný sil pro vedení atraktivního byznysu.

Stavebnice jsou zákazníkům doručovány v rozloženém stavu. Kompletace není strojírenské absolutorium, montáž přesně popsaných komponentů podle přiloženého návodu je lego pro dospělé. Malou šanci na úspěch mají uspěchaní jedinci ignorující jednoduché pokyny.

Uzdravený Kevin vždy zdůrazňuje, že se nikdo nemůže odchýlit od jeho navazujícího – jistě zdlouhavějšího – postupu. On sám trpělivostí zůstal mezi živými a následně si splnil sen, což chce učit ostatní prostřednictvím postupné montáže úžasných Ferrari a jiných specialit.

Doporučujeme

Témata