Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Počet svolávaných aut kvůli airbagům se v USA zvedl na dvojnásobek

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Svolávací akci společnosti Takata lze označit za největší svého druhu v USA. Kvůli závadě s airbagy už zemřelo minimálně šest lidí.

Závada u airbagů japonské společnosti Takata se ve Spojených státech týká skoro 34 milionů aut. Oznámil to americký ministr dopravy Anthony Foxx. Počet automobilů svolávaných v USA k opravě této závady se tak podle něj zhruba zdvojnásobí z dosavadních 17 milionů. Podle regulátorů jde o největší svolávací akci v historii amerického automobilového průmyslu.

Výzkumná společnost Valient Market Research odhaduje, že takto rozsáhlé svolávání aut bude firmu Takata a její zákazníky z řad automobilek stát čtyři až pět miliard dolarů (98 až 123 miliard Kč). Týká se to značek Toyota, Nissan, Honda a Daihatsu, přičemž v současnosti stále probíhají opatření ke zjištění, do kterých modelů byly vadné airbagy nainstalovány.

Nafukovací systém potenciálně závadných airbagů společnosti Takata může explodovat a pak z něj do vozu vyletět části kovu. Vadné airbagy Takata jsou podle agentury AP po celém světě zodpovědné za minimálně šest úmrtí a více než stovku zranění. Ministr Foxx uvedl, že ve Spojených státech je se závadou spojováno minimálně pět úmrtí a řada zranění. „Naše práce neskončí, dokud nebudou všechny airbagy vyměněny," prohlásil.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) upozornil, že dosavadní vyšetřování přesnou příčinu problémů stále neodhalilo. Jedenáct automobilek už po celém světě od roku 2008 kvůli potížím s airbagy Takata svolalo do servisů přes 36 milionů vozů, z toho 17 milionů ve Spojených státech.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
21. 5. 2015 11:25
Airbagy
Zdravím,
ono je to také tím, že dnes mají auta mnohem více vaků, než před lety. A také jsou dnes airbagy mnohem levnější než kdysi. Pamatuji se, jak svého času šlo při opravě auta po havárii o docela výraznou položku v konečném součtu ceny opravy. To byl také důvod, proč někteří nepoctivci při opravě havarovaného vozu používali namísto airbagu záslepky. Dost šílené! Ne že by se to dnes ještě nedělo (před časem o tom zrovna někde něco bylo v tisku)...
Avatar - Barrichello
21. 5. 2015 09:04
Re: Jen do nich
No tentokráte majh průser japonci >:D
21. 5. 2015 06:39
Re: Jen do nich
Některé automobilky vážnou závadu odstraní jen když o to zákazník požádá :no:

"Hned na začátku na sebe Škoda Roomster výrazněji upozornila, bohužel negativně. Při nárazovém testu podle metodiky Euro NCAP došlo k opožděné aktivaci airbagů, ....
Zmíněná úprava byla samozřejmě provedena také u sériových vozů, nicméně až u těch vyráběných od listopadu 2006, respektive od výrobního čísla TMBVCB5J875025783. Auta do té doby již vyprodukovaná Škodovka zdarma neupravovala, pouze na přání zákazníka."
[odkaz]
20. 5. 2015 21:41
Re: Jen do nich
Možno by bolo dobré zamyslieť sa nad tým, koľko nebezpečných "bezpečnostných" prvkov v aute máme, a že stále do nich nasilu tlačia nové a nové. Treba sa upokojiť a spomaliť, aby autá nemuseli byť ako tanky napchaté elektronikou a pyrotechnikou za účelom ochrany pasažierov... Však je to už na hlavu...
Avatar - MadPete
20. 5. 2015 13:10
Jen do nich
Automobilky a jejich dovatelé zatloukají lehkomyslně kde co, je dobře, že v USA se s nimi nemažou. V Evropě by to řešili maximálně tichou výměnou při příští navštěve auta v servisu (tzn. třeba nikdy) nebo vůbec nijak.