Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podívejte se, jak Jaguar XE SV Project 8 překonal vlastní rekord mezi sedany na Nürburgringu

David Bureš David Bureš 5. 8. 2019
19
3
Zobrazit náhledy (19)
Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8 objel Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 18,361 sekundy. Takhle rekordní jízda vypadala.

Jaguar je další z automobilek, která se vydala za honbou za rekordy na slavné Severní smyčce Nürburgringu. V roce 2017 se její Jaguar XE SV Project 8 stal nejrychlejším sedanem na této trati, s časem 7:21,23. Už tehdy se ale říkalo, že by to auto zvládlo rychleji. A tak se automobilka na legendární okruh vrátila.

A výsledkem je opravdu posunutí rekordu pro sériové sedany. Jaguar XE SV Project 8 totiž letos Nordschleife obkroužil za 7 minut a 18,361 sekundy. Jak tato rekordní jízda vypadala, se můžete podívat na přiloženém videu.

Za volant automobilu se posadil vývojový jezdec Vincent Radermecker. Při jízdě použil auto s tzv. okruhovým paketem, který vedle zadního křídla znamená pouhé dvě sedačky uvnitř. Pro zájemce o méně extrémní provedení je tu specifikace Touring se čtyřmi sedadly a decentní odtokovou hranou na víku kufru místo nastavitelného spoileru. Čtveřici sedaček ale můžete objednávat i pro Track pack.

Jaguar XE SV Project 8 během rekordní jízdy obouval pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 R, které jsou přizpůsobené jízdě na okruhu, mimo jiné díky speciální směsi používané v závodním obutí Michelin. Výškově nastavitelný podvozek vozu pak byl v nižším režimu Track, zatímco polohovatelný přední splitter a zadní křídlo vsadilo na nastavení pro co nejvyšší přítlak.

O pohon extrémního sedanu, který se proti výchozímu XE liší i rozšířenou karoserií nebo přepracovaným podvozkem, se stará kompresorem přeplňovaný pětilitrový vidlicový osmiválec naladěný na 600 koní (441 kW). Ten autu umožní akcelerovat z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 320 km/h.

Automobilka hodlá postavit jen 300 exemplářů tohoto speciálu, jehož produkce bude ukončena tento rok. Do Česka mají zamířit hned tři kousky, za ten první předaný dal jeho majitel 5,36 milionu korun.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - speedfred
Re: Klasickej podvod
| 5. 8. 2019
Ano, není to nejaká klasická seriovka ale to auto keď naštartoval vedľa mňa na pumpe tak som skoro vyletel z kože. Tak brutálny zvuk na sériovom aute to sa len tak nepočuje a za jazdy je to akustické porno.
EKO EU úradníci musia šalieť. :-)
Klasickej podvod
| 5. 8. 2019
Místo toho aby udělali dobrej produkční sedan, jako M3 nebo Giulia QV tak udělají speciál pouze na rekord s klecí, křídlem, 2ma sedačkama. A mají tolik drzosti tvrdit, že překonali rekord produkčních sedanů? Tim pouze potvrdili svou impotenci ve férovém porovnání produktů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku