Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Nejrychlejším sedanem na Nürburgringu je Jaguar XE SV Project 8!

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 29. 11. 2017
17
14
Zobrazit náhledy (17)
Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8
Před několika týdny unikly špionážní záběry modelu XE SV Project 8 ze Severní smyčky. Nyní víme, že se tu toho času britská automobilka pokoušela o rekord. A úspěšně.

Nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem na Nürburgringu je nyní již oficiálně Jaguar XE SV Project 8. S časem 7:21,23 zdolal současného držitele rekordu Alfu Romeo Giulia QV hravě o jedenáct sekund. Vzpomenout můžete ještě úspěch Subaru WRX STI, které Nordschleife před časem urazilo za méně než sedm minut, avšak v tomto případě šlo o vůz se značnými úpravami.

To Jaguar zůstal v sériovém provedení, jedinou změnou je podle zástupců automobilky závodní klec. I v tomto případě však mohou Italové o jejich překonání „remcat“, jelikož modelu XE SV Project 8 sjede z výrobních linek jen limitovaný počet 300 kusů. Giulia QV se může těšit na mnohem masovější produkci.

Připomeňme, že nového rekordmana pohání kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválec spárovaný s osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift. Název je příznačný, jelikož převodovka zvládá měnit převod za pouhých 200 milisekund. Nejvyšší výkon 441 kW je přenášen na všechna čtyři kola, která jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 3,7 sekundy a vedle „běžné“ varianty se počítá i s okruhovou verzí.

Jaguary budou vznikat pod taktovkou divize SVO v Rytonu, přičemž výrobní kapacita závodu je jedním z důvodů omezené produkce. První exempláře mají k zákazníkům dorazit v květnu příštího roku a rekordní sedan přijde na minimálně 150 tisíc liber, tedy 4,5 milionu Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Pekelná Micinka
Severní svíčka
Pekelná Micinka
| 30. 11. 2017
S tou V8 jsem to myslel tak, že bez větších úprav šasi, by se nedala zastavět. Ne, že by Jag neměl kde brát. Avšak mínil-li si to v tomto duchu, pak mě také žádný další důvod nenapadá.
Severní svíčka
webpaja
| 30. 11. 2017
Project 8 je silně upravený, kompresorovou verzi V8 mají připravenou od začátku, nevím proč ji nakonec neuvedli.
Avatar - Pekelná Micinka
Severní svíčka
Pekelná Micinka
| 30. 11. 2017
Myslím, že celosvětově by pár tisíc prodali. Ale asi se to nevyplatí, hlavně měli by pro to motor? Z toho V6 by museli dostat tak 40 kobyl navíc, aby to mělo smysl oproti XE-S. A osmiválec tam rvát nebudou, protože pak by ztrácel smysl Project 8.
Severní svíčka
webpaja
| 30. 11. 2017
;-)
Avatar - Hammunasakra
Severní svíčka
Hammunasakra
| 30. 11. 2017
To je bohužel ekonomická realita = těhle 300 ks snad prodaj. XE-R by sme všichni obdivovali, ale koupilo by si ho.. 301 kupců? ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku