Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Podvozky pro kontejnery a výměnné nástavby: Burg Silvergreen

AutoProfi
Diskuze (1)
Německá společnost se při vývoji dlouhého podvozku pro kontejnery zaměřila mimo jiné na bezúdržbovou službu.

Podvozek SC03 společnosti Burg Silvergreen se hodí pro přepravy kontejnerů až do délky čtyřiceti stop. Přednosti tohoto kontejnerového podvozku tvoří nízká vlastní hmotnost, robustní konstrukce a velmi snadná obsluha díky špičkovému sériovému vybavení.

Prvotina pro 20, 30 či 40 stop

Jako úvodní ze tří variant kontejnerových podvozků nabízí společnost Burg Silvergreen Chassis SC03 se zadním vysunutím. Tento podvozek v provedení Gooseneck se hodí pro uchycení kontejnerů až čtyřicet stop dlouhých. Pomocí zadního vysunování lze volitelně naložit dvacetistopý kontejner zarovnaný vzadu nebo uprostřed, třicetistopý zarovnaný vzadu nebo čtyřicetistopý s tunelem či bez něho. V této třídě patří Burg Silvergreen Chassis SC03 k nejlehčím vozidlům na trhu.

Robustní stavba

Podvozek je schválený pro zatížení sedla až patnáct tun a může volitelně jezdit i s třínápravovými tahači. Na lehkou ovladatelnost kladli inženýři zvláštní důraz a vybavili podvozek pneumaticky vysunovacím zadním dílem rovněž s pneumatickým zajištěním.

Centrální vysunování opatřené redundantní pojistkou klouže po bezúdržbových plastových podložkách a je vedeno pružinami podporovanými válečky. Ty se starají, aby měl pohyb trvale lehký chod a systém nevyžadoval údržbu. Pneumatický válec je namontovaný uvnitř a chráněný tím před znečištěním a poškozením.

V sériovém vybavení jsou obsažena různá zajištění kontejneru pro dvaceti-, třiceti- a čtyřicetistopé kontejnery HC. Výškově přestavitelná zajištění a uložení pro čtyřicetistopé kontejnery ISO jsou k dostání volitelně. Na předním nosiči je Chassis SC03 vybaveno v prodloužení podélného nosníku robustním zavaděčem kontejneru. Ten chrání napájecí přípojky umístěné bezprostředně před kontejnerem a podporuje jeho polohování na zajištěních. Zavaděč je však dostatečně nízký, aby se při předním naložení dvacetistopých kontejnerů mohly u nich otevírat dveře.

Snadná záměna

Burg Silvergreen Swap DC02 a Swap WG00 představují usnadněný výměnný systém s točnicí Swap DC02 a k němu vhodnou výměnnou korbou WG00. Společnost Burg Silvergreen nabízí nejlehčí výměnné dopravní vozidlo na trhu. To dokazují přesná čísla – jen 2550 kilogramů vlastní hmotnosti pro přívěs a pouhých 2200 kilogramů pro výměnný můstek včetně posuvné plachty.

Nově vyvinutý výměnný dopravní přívěs Swap DC02 a výměnným můstkem posuvné plachty Swap WG00 vytvořil nová měřítka v intermodálním provozu. O více než 500 kilogramů menší vlastní hmotnost než srovnatelné vozidlo přináší větší užitečné zatížení, nižší spotřebu paliva, lepší hospodárnost a ekologičnost.

„I u zdánlivě jednoduchého výrobku, jako je výměnný dopravní návěs, se nám podařilo nabídnout zákazníkům být úspěšnějšími a ohleduplnějšími k životnímu prostředí“, zdůrazňuje Paul Stempfle, ředitel oddělení Designu a vývoje společnosti Burg Silvergreen.

Pevnost a materiály

Základem pro tento vývoj byla nová modulární struktura, speciální materiály a konstrukce s pomocí výpočtu konečných prvků. Výměnný dopravní návěs s točnicí Swap DC02 disponuje svařovaným a ACC povrstveným rámem vozidla, který je přes nízkou hmotnost mimořádně robustní. Konstrukční optimalizace rozvoru a rozložení hmotnosti vede k velmi klidnému jízdnímu chování.

Zkosené podélné nosníky v zádi usnadňují uchycení výměnných cisteren. Rám umožňuje dodatečné připevnění příslušenství jako například skříně na nářadí bez vrtání. K sériovému vybavení patří boční ochrana proti podjetí, přesaditelné zaváděcí válečky a rovněž na 7,15 metru nebo 7,45 metru nastavitelný čelní doraz. Swap DC02 je k dostání s pneumatikami 19,5 palce pro odstavné výšky od 1020 do 1320 milimetrů a s pneumatikami

22,5 palce pro odstavné výšky od 1220 do 1320 milimetrů.

Tři provedení

Výměnná korba WG00 je dostupná ve třech různých verzích: jako vůz s boční posuvnou plachtou, s bočnicí a posuvnou plachtou nebo s bočnicovou nástavbou způsobilou pro TIR s plnou plachtou. Všechny tři verze mají sériově posuvnou střechu s lehkým chodem, jsou kodifikované pro dráhu a disponují certifikátem o zajištění nákladu DIN EN 12642 XL.

Z hlediska hmotnosti optimalizovaný základní rám je svařovaný a chráněný před korozí vrstvou ACC nanesenou smáčením. Důležité pozitivum výměnné korby Swap WG00 představuje vnější rám zajištění nákladu. Stabilní ocelový profil obsahuje v pravidelných rozestupech podélné otvory na vnější straně pro zaháknutí uvazovacích popruhů. Ty jsou vyzkoušené pro uvazovací síly vždy 2500 daN.

Ukotvení nákladu

Navíc je vnější rám sériově na každé straně opatřený devíti v profilu zapuštěnými a pro uvazovací síly 2000 daN schválenými uvazovacími oky. Paletovou vodicí lištu, závěs bočnice nebo profil pro zaháknutí plachty lze připevnit bez vrtání do vnějšího rámu. Namísto sériové dřevěné podlahy je Swap WG00 volitelně k dostání i se speciální hliníkovou podlahou zajišťující náklad díky vysokému součiniteli tření. Tím se za prvé sníží hmotnost a za druhé se zvýší nosnost podlahy na 7,2 tuny. Pět řad v podlaze zapuštěných drah pro zajištění nákladu umožňuje zvláště variabilní a četné možnosti uvázání, přehrazení či připevnění, zvyšuje tak flexibilitu použití výměnné korby.

AutoProfi
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
9. 9. 2013 08:33
Prečo sa tento systém neuchytil u nás?
Vždy keď som v Nemecku (a jazdím tam od revolúcie), ma tento veľmi rozšírený v Nemecku systém fascinuje. Je geniálny (ten istý podvozok môžu používať rôzne nadstavby), je jednoduchý a šetrí peniaze. Prečo sa však moc nepoužíva u nás?