Poláci začali vyrábět malý čínský elektromobil. Vyhne se tak vysokému clu
Levné čínské elektroauto Leapmotor T03 se začalo vyrábět v Polsku. Výrobce na něm díky tomu vydělá víc peněz.
Zatímco na rumunskou Dacii Spring by se vztahovalo dodatečné clo, pokud se ho Evropská unie skutečně rozhodne zavést v plánované výši, na čínský Leapmotor T03 nikoliv. Důvodem je, že zatímco se spring vyrábí v Číně a do Evropy s velkým úspěchem dováží, Leapmotor T03 se začal montovat v Polsku.
Konkrétně ve výrobním závodě koncernu Stellantis, a to v rámci společného podniku Leapmotor International, v němž má ovšem Stellantis 51% podíl. Polská továrna byla vybrána kvůli zhruba polovičním výrobním nákladům na jedno auto (cca 400–500 eur, tedy 9.900–12.400 korun) oproti výrobě v Itálii.

„Zvýšení cel je ve skutečnosti o něco výš, než Leapmotorem očekávaný rozsah 25 – 30 %, takže se zdá, že automobilka je nakloněna pokračování snah o lokalizaci výroby,“ cituje britský magazín Autocar Siao-i Lej, analytik společnosti Jeffries. Protože se T03 bude montovat v Evropě, hrubý zisk na jednom kusu bude 16 %, nikoliv jen 5 %. To by platilo, pokud by prodejní cena vozu začínala na 20 tisících eur, tedy 495 tisících korun.
Malinké T03 má délku 3,6 metru, výkon 55 kW a dojezd 280 km na jedno nabití 36,5kWh baterie dle měřicí metodiky WLTP. Nabízí jízdní asistenční elektroniku na úrovni běžné u levných evropských aut, což zahrnuje aktivní hlídání jízdních pruhů, sledování únavy řidiče či systém ISA. Plná výroba T03 naběhne v září letošního roku.