Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Policejní Ford má motor z tanku 27,0 V12 skoro pětinásobného výkonu

Mirek Mazal Mirek Mazal 20. 6. 2022 • 21:30
71
1
Zobrazit náhledy (71)
Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria) Meteor Interceptor (Ford Crown Victoria)

Pohon tanku byl málo, proto svébytný automechanik připojil dvě obrovská turba. Motor nahání hrůzu, ale funguje a dává policejnímu Fordu šanci uspět v teritoriu Bugatti Veyron.

Mezi děsivě upravenými prototypy kutilů vyčnívá z řady nevšední sedan překvapující značkou, původem, zaměřením, výkonem i zpracováním. Čtyřdveřový Ford Crown Vic Interceptor začal jako policejní služebníček v USA než doputoval do Švédska, kde dostal funkční motor z tanku.

Majitel Daniel Werner není jako jeho souputníci upravující zbídačené bavoráky, mercedesy, hondy nebo škodovky, zachránce vyřazeného policejního Fordu začal od podlahy. Motorový prostor zaskládal 27litrovým vidlicovým dvanáctiválcem Rolls-Royce o sériovém výkonu kolem 550 až 600 koní (405 až 441 kW). Bojový pohon nadopovala dvě turbodmychadla schopna nafouknout výkon skoro pětinásobně, konečná hodnota by měla v ideálním případě dosáhnout cca 2.500 koní (1.839 kW).

Nekompromisní strojovna se nevešla pod tovární kapotu, a to měl Werner v hledáčku ještě objemnější vojenský agregát (37litrový motor Rolls-Royce Griffon používaný ve stíhacích letounech). Pohledem na zatíženou přední nápravu možná padla dobrá volba na menší Merlin prodávaný z druhé ruky jako lego stavebnice pro dospěláky. Zásilka byla doručena ze sousedního Finska, kde sběratel nashromáždil desítky odkoupených Merlinů od vojáků, kteří s britským V12 křižovali bojiště do 70. let minulého století.

Bývalý tankový motor Rolls-Royce se už několikrát objevil jako součást odvážného projektu, jen Werner pokročil k dvojnásobnému přeplňování pomocí turbodmychadel Borgwarner S500SX. Zástavbu doplnilo nové vstřikování, elektronické zapalování, mazaní se suchou skříní a na řadu přijde zvýšení omezovače otáček na 4.000 ot./min.

Přední maska s prostorem pro komponenty Merlinu byla naroubována na sériový žebřinový rám Fordu. Zakázkové tlumení zabraňuje ponoření přídě do země, vždyť The Meteor Interceptor váží dohromady přes dvě tuny a z toho má motor nad předními koly přes 770 kilogramů. Přizpůsobený podvozek drží a díky nastavitelnému pružení je poměr celkové hmotnosti 55,8 % a 44,2 % mezi přední a zadní nápravou – ta překvapivě není tolik vzdálená od továrního nastavení, jak by se dalo očekávat.

Z originálního exteriéru byla vyměněna i kola, která nahradily dvacetipalcové disky OZ Racing Hyper GT obuté do pneumatik Toyo 255/35 R20. Zpoza odlehčených paprsků vykukují vylepšené brzdy Wilwood, spolu s čistě funkčním interiérem plným rámu dávají jasně najevo radikální směr tohoto kutilského pokusu.

Experiment pokračuje úspěšně, z několika videí a fotek vyzařuje oprávněná radost nad zapojením skutečně funkční techniky. V12 vrčí, podvozek drží, brzdy brzdí, elektronika posílá data, a proto se může nahlas mluvit o snaze dosáhnout rychlosti přes 320 km/h, čistě teoretické maximum je ještě o 60 km/h vyšší v teritoriu například Bugatti Veyron.

Související články

Témata
20. 6. 2022 19:45
Ford novinky
Ford novinky naleznete na jednom miste: http://www.fordauto.sk/
Články odjinud