Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poranění hrudníku při nehodách: Vážné nebezpečí, kterému lze předejít

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)

Téměř každý druhý zemřelý při dopravních nehodách umírá na poranění hrudníku. Jak tomu předcházet?

Při dopravních nehodách, kdy se automobil čelně střetne s jiným vozidlem či pevnou překážkou, často dochází k vážným poraněním hrudníku. Ohroženy jsou nejen plíce, ale celý dýchací systém, včetně soustavy krevního oběhu. Následky přitom často bývají fatální.

Při poranění hrudníku totiž často dochází ke zlomeninám žeber a následnému poranění plicních sklípků a cév. Do pohrudniční dutiny tak začne unikat vzduch, následkem čehož dochází k tzv. zhroucení plic a narušení jejich funkce přijímání kyslíku.

Video se připravuje ...

V případě opravdu silného nárazu často dochází také ke krvácení do pohrudniční dutiny. Narůstající tlak poté zasahuje důležité orgány, včetně srdce. Ztráta krve je tak jen počátkem selhání celého krevního oběhu, které může vést i k zástavě srdce. O záchraně života pak rozhodují sekundy.

Míru poranění hrudníku přitom určuje mnoho faktorů. Naprostým základem by mělo být používání bezpečnostních pásů, které při správném používání zabrání nejen zhmožděninám hrudníku, ale také dalším vážným poraněním.

Nebezpečným následkům dopravních nehod se ale snaží zabránit i výrobci automobilů, kteří neustále zlepšují konstrukci vozidel s deformačními zónami, používají moderní materiály a výbavu rozšiřují o nové bezpečnostní prvky. Od bezpečnostních pásů a airbagů až po různé stabilizační systémy, adaptivní tempomaty, autonomní asistenty či systémy pro detekci únavy řidiče.

V technologickém vývoji automobilů se udělal v posledních letech obrovský krok dopředu. Současné vozy dokážou skutečně nehodu předvídat a udělat maximum pro ochranu posádky. Problémem ovšem zůstává stáří vozů pohybujících se dnes na českých silnicích. Aktuální statistiky hovoří o průměrném stáří vozového parku v ČR s hodnotou více než 15 let, a to je skutečně varující údaj,“ upozorňuje na současný stav v ČR Lukáš Hutta, výkonný manažer Asociace Záchranný kruh, připravující kampaň Ty to zvládneš.

O povinnosti používání bezpečnostních pásů a striktním zákazu požívání alkoholu před jízdou toho bylo řečeno již mnoho. Musíme však mít na paměti, že automobilové technologie dokážou dnes hodně ochránit, ale vždy bude potřeba přispět k celkové bezpečnosti na silnicích odpovědným chováním všech účastníků provozu,“ dodává Hutta.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (3)

Doporučujeme

23. 11. 2022 22:17
Re: dozvedel se tady nekdo neco?
a k cemu je ta tvoje nulova tolerance, kdyz dezolati s 5-10 exekucema a s 5-10 zakazy rizeni stejne jezdi vesele dal s 5-10 pivy v zile ??

jediny k cemu nulova tolerance vede je lhani
kdyz me namerej do 0.24%% a budu lhat, ze sem nepil, tak me nechaj bejt, ale kdyz se s 0.1%% priznam, ze jsem pred hodinou mel k vepru-knedlu-zelu maly pivo, tak prijdu na pul roku o papiry a ve spravnim rizeni dostanu 5tis pokutu + dalsi poplatky

je to podobnej nesmysl, jako nulova tolerance na lodickach, kdy jako zadak sem nesmel mit ani hlt piva (ted povolili 2 piva), ale hacek s porcelanem muzou bejt zlity pod obraz.
vy radikalni nepici zijete uplne mimo realitu

ja si doma k obedu to jedno pivo normalne davam a za pul hodiny jedu. a kdyz me chytej, tak zalzu, ze sem nic nepil a nechaj me bejt. ale je mi to silne proti srsti.
tech 0.5%% jako je v civilizovanym svete normalniho cloveka neovlivni, a at nasledujou tvrdy tresty za to co je nad a prisnejsi tresty za zavinenou nehodu i za to co je pod.

a jako bonus by to vedlo vetsi zodpovednosti, ktera mnohym lidem nasaty bolsevickou moralkou chybi
Avatar - Mikesus
23. 11. 2022 18:51
Re: dozvedel se tady nekdo neco?
Ani jedno pivo za volant nepatri. A právě kvůli těm dezolatum z vaclavaku, kteří neví kdy přestat. Povolit jedno a budou se vymlouvat na jedno, i když byly 4 třeba. Proto naprosto souhlasím se striktní nulou a není debata o čem. Zároveň souhlasím, že jedno pivo neovlivni, nebo zanedbatelne, ale z výše uvedených důvodů je dobře, že ani to není dovolené.

Ale jinak odpověď na tvou otázku. Po docteni článku jsem hledal pokračování, nebo přerušení "premium", jelikož ani na konci jsem se nic nedozvěděl.
23. 11. 2022 11:08
dozvedel se tady nekdo neco?
vzit si seatbelt hned po usednuti do auta je snad samozrejmost
a nejezdit obstarozni olitaninou snad taky
striktni zakaz alkoholu je uplna pitomost
je rozdil, jestli ridis po 1 pivu k obedu, nebo ridi zlitej bezzubej dezolat v exekuci z vaclavaku po deseti pivech

a uz vubec sem nepochopil, proc v ty animaci nevyletel airbeg, kdyz ten tipek byl pripoutanej

to jako chcete naznacit, ze v tom evidentne novym aute airbag neni, nebo nefunguje ??