Porsche 356 B Cabrio S: První sériovka geniálního konstruktéra
Představený automobil byl dovezen z USA jako vrak, který byl u firmy Auto Štangl pečlivě renovován pro českého zákazníka. Ten vlastnil už roadster a chtěl ještě kabriolet, a proto si vybral Porsche 356 B Cabrio S.
Autor: Jindřich Lasík
Právě tohle Porsche je prvním sériovým automobilem a také prvním se jménem geniálního konstruktéra Ing. Ferdinanda Porsche a jeho syna Ferryho. Vyráběl se v letech 1949 až 1965 ve čtyřech verzích a z nich odvozených modifikacích.
Ale nevyjížděl vždy jen z Zuffenhausenu, prvních dvaapadesát kousků vzniklo v rakouském Gmündu. Sem bylo v roce 1944 přestěhováno designérské studio z bombardovaného Stuttgartu.
Úplně první dvoumístný roadster nesl sice označení 356, ale je znám spíš jako Porsche No1. Vůz nezapřel příbuznost s lidovým broukem, kterého stvořil právě Ferdinand Porsche. Společný měly mj. vzduchem chlazený zážehový čtyřválec boxer o objemu 1131 cm3 s výkonem 29 kW. Byl umístěný před zadní nápravou. Na trubkový rám byla upevněna hliníková karoserie. Z brouka pocházela také přední náprava, brzdy i převodovka.
Teprve na přelomu let 1949 a 1950 se výroba vrátila do Zuffenhausenu. Řada 356, už s motorem vzadu, se postupně rozrůstala a vedle kupé se objevil také roadster a kabriolet. Víte, jak se tyto modely lišily? Roadster měl chromovaný okenní rám a jinou kapličku přístrojů. Kabriolet má rovnou přístrojovou desku. Všechny vozy 356 měly nezávisle zavěšená kola odpružená příčnými zkrutnými tyčemi a kapalinové tlumiče.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!