Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera 4 GTS: 300 kW a pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 5. 2011
16
Zobrazit náhledy (16)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Porsche pokračuje ve vyplňování mezer v nabídce verzí devětsetjedenáctky. Nejnovějším přírůstkem je Carrera 4 GTS.

Na podzim loňského roku automobilka Porsche představila model 911 Carrera GTS. Ten kombinuje 3,8litrový šestiválec o výkonu 300 kW (408 k) s pohonem zadních kol a širší karoserii Carrery 4 a Carrery 4S. Nyní Porsche přichází s provedením Carrera 4 GTS, které je vybaveno pohonem všech čtyř kol.

Stejně jako v případě Carrery GTS s pohonem zadních kol je i u novinky použit plochý šestiválec o objemu 3,8 litru z Carrery S s výkonem zvýšeným z 283 kW (385 k) na rovných 300 kW (408 k) při 7300 min-1.

Proměnný sací trakt motoru Carrery 4 GTS je vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami. Ty mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna taková klapka. Díky tomu je u GTS stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 min-1, což je o 200 min-1 dříve než v motoru Carrery S. Maximální točivý moment je k dispozici až do 5600 min-1. Hodnota 320 Nm je dostupná již při 1500 min-1.

Porsche 911 Carrera 4 GTS je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplun¬gsgetriebe). Elektronický pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM) spolupracuje s mechanickým samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Výsledkem má být ideální kombinace ovladatelnosti a stability při vysokých rychlostech.

S karoserií kupé a šestistupňovou manuální převodovkou má Carrera 4 GTS akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s a kabriolet za 4,8 s. Při použití dvouspojkové převodovky PDK se čas zrychlení zkrátí o 0,2 s u obou karosářských verzí.

Porsche vedle zrychlení uvádí spotřebu paliva v kombinovaném cyklu, která je stejná jako u méně výkonné Carrery 4S. Kupé spotřebuje na 100 km rovných 11 litrů benzinu a kabriolet si řekne o 11,2 litru paliva na 100 km.

Od svých méně výkonných sourozenců se Carrera 4 GTS odlišuje i svým vzhled. Vedle označení na dveřích a kapotě motoru slouží k jednoduché identifikaci reflexní pás mezi zadními světlomety. Ten připomíná vzduchem chlazená Porsche 911 z osmdesátých a devadesátých let.

Další odlišnosti na karoserii představuje přední nárazník z programu Sport-Design s černě lakovaným spoilerem. Černé jsou i nové prahy a prostor mezi čtveřicí koncovek výfukového systému.

K nepřehlédnutelným prvkům exteriéru patří černě lakovaná 19palcová kola RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou tato kola obuta do pneumatik o rozměrech 305/30 R 19.

V interiéru vládne černá barva a na posádku čekají sportovní sedadla se střední částí čalouněnou Alcantarou. Ta je použita i na věnec volantu, hlavici řadicí páky, madlo ruční brzdy a části výplní dveří.

Na německém trhu bude Porsche 911 Carrera 4 GTS s karoserií kupé nabízeno za 111.956 eur (zhruba 2.740.000,- Kč). Cena kabrioletu je stanovena na 122.071 eur (okolo 2.985.000,- Kč). V obou případech jsou ceny včetně 19% DPH. Prodej v Německu má být spuštěn od letošního července.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku