Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera 4 GTS: 300 kW a pohon všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Porsche pokračuje ve vyplňování mezer v nabídce verzí devětsetjedenáctky. Nejnovějším přírůstkem je Carrera 4 GTS.

Na podzim loňského roku automobilka Porsche představila model 911 Carrera GTS. Ten kombinuje 3,8litrový šestiválec o výkonu 300 kW (408 k) s pohonem zadních kol a širší karoserii Carrery 4 a Carrery 4S. Nyní Porsche přichází s provedením Carrera 4 GTS, které je vybaveno pohonem všech čtyř kol.

Stejně jako v případě Carrery GTS s pohonem zadních kol je i u novinky použit plochý šestiválec o objemu 3,8 litru z Carrery S s výkonem zvýšeným z 283 kW (385 k) na rovných 300 kW (408 k) při 7300 min-1.

Proměnný sací trakt motoru Carrery 4 GTS je vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami. Ty mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna taková klapka. Díky tomu je u GTS stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 min-1, což je o 200 min-1 dříve než v motoru Carrery S. Maximální točivý moment je k dispozici až do 5600 min-1. Hodnota 320 Nm je dostupná již při 1500 min-1.

Porsche 911 Carrera 4 GTS je standardně vybaveno šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplun¬gsgetriebe). Elektronický pohon všech čtyř kol Porsche Traction Management (PTM) spolupracuje s mechanickým samosvorným diferenciálem na zadní nápravě. Výsledkem má být ideální kombinace ovladatelnosti a stability při vysokých rychlostech.

S karoserií kupé a šestistupňovou manuální převodovkou má Carrera 4 GTS akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,6 s a kabriolet za 4,8 s. Při použití dvouspojkové převodovky PDK se čas zrychlení zkrátí o 0,2 s u obou karosářských verzí.

Porsche vedle zrychlení uvádí spotřebu paliva v kombinovaném cyklu, která je stejná jako u méně výkonné Carrery 4S. Kupé spotřebuje na 100 km rovných 11 litrů benzinu a kabriolet si řekne o 11,2 litru paliva na 100 km.

Od svých méně výkonných sourozenců se Carrera 4 GTS odlišuje i svým vzhled. Vedle označení na dveřích a kapotě motoru slouží k jednoduché identifikaci reflexní pás mezi zadními světlomety. Ten připomíná vzduchem chlazená Porsche 911 z osmdesátých a devadesátých let.

Další odlišnosti na karoserii představuje přední nárazník z programu Sport-Design s černě lakovaným spoilerem. Černé jsou i nové prahy a prostor mezi čtveřicí koncovek výfukového systému.

K nepřehlédnutelným prvkům exteriéru patří černě lakovaná 19palcová kola RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou tato kola obuta do pneumatik o rozměrech 305/30 R 19.

V interiéru vládne černá barva a na posádku čekají sportovní sedadla se střední částí čalouněnou Alcantarou. Ta je použita i na věnec volantu, hlavici řadicí páky, madlo ruční brzdy a části výplní dveří.

Na německém trhu bude Porsche 911 Carrera 4 GTS s karoserií kupé nabízeno za 111.956 eur (zhruba 2.740.000,- Kč). Cena kabrioletu je stanovena na 122.071 eur (okolo 2.985.000,- Kč). V obou případech jsou ceny včetně 19% DPH. Prodej v Německu má být spuštěn od letošního července.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)