Porsche 911 Carrera GTS: Chybějící mezičlánek
Porsche 911 Carrera S má motor 3,8 l s přímým vstřikováním o výkonu 283 kW a Porsche 911 GT3 z konstrukčně upraveného 3,8litru dává 320 kW. Pro zájemce o něco silnějšího bez radikálně sportovního charakteru GT3 má Porsche v zásobě ještě 911 Turbo (368 kW). V Zuffenhausenu si ale myslí, že to nestačí (a zákazníci budou zřejmě stejného názoru), proto vznikne nová verze 911 Carrera GTS – s 300 kW výkonnější než Carrera S a přesto svým charakterem bližší základním atmosférickým modelům než 911 GT3.
Zkratka GTS patří k tradicím značky Porsche. Co do výkonu představovala vždy silnější mimořádně nabízenou verzi než provedení S, ať už jde o případ nedávného Cayenne GTS nebo starších typů jako 928 GTS a 924 Carrera GTS.
Nezvyklou kombinací je široká karoserie s pohonem zadních kol. Zaběhlé konvence porušila už limitovaná edice 911 Sport Classic. Carrera GTS je dalším Porsche, které kombinuje řidičsky přitažlivější pohon zadních kol s vzhledově atraktivnější širší karoserii Carrery 4 a Carrery 4S. Carrera GTS má navíc 19palcová kola s centrální maticí, v designu RS Spyder.
Exteriér se dále vyznačuje předním lízátkem z programu SportDesign se spodní hranou v černé barvě, specifickými nástavci prahů a černým dílem v zadním nárazníku mezi koncovkami výfuku. Vše doplňuje nápis na zádi a decentní polep na bočních dveřích v černé, nebo bílé barvě (dle barvy karoserie). Interiér je kompletně čalouněn černou Alcantarou.
Motor o objemu 3,8 litru má zcela nové rezonační sání. V potrubí se nachází šest klapek, které přepínají mezi kanály optimalizovanými na výkon a točivý moment (Carrera S má jedinou klapku pro všechny válce). Výkon 300 kW při 7300 min-1 představuje nárůst o 17 kW, maximum točivého momentu 420 Nm je shodné, leží však o 200 otáček níž, při 4200 min-1.
Převodovka je buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková PDK. Nejvyšší rychlost je 306 km/h (s PDK 304 km/h) a akcelerace z 0 na 100 km/h je ve všech verzích o 0,1 s rychlejší, u kupé Carrera GTS s převodovkou PDK a Sport Chrono paketem to představuje 4,2 sekundy (s manuální převodovkou 4,6 s).
Dle filozofie Porsche Intelligent Performance je kombinovaná spotřeba 10,2 l/100 km shodná se slabší Carrerou S.
Základní cena pro německý trh je stanovena na 104.935 Euro včetně DPH (asi 2,6 milionu Kč), dodávky zákazníkům budou zahájeny v prosinci 2010.
Porsche 911 - srovnání verzí s atmosférickým motorem | |||||
Model | Carrera | Carrera S | Carrera GTS | GT3 | GT3 RS |
Převodovka | man. (PDK) | man. (PDK) | man. (PDK) | man. | man. |
Zdvihový objem [cm3] | 3614 | 3800 | 3800 | 3797 | 3797 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 254/6500 | 283/6500 | 300/7300 | 320/7600 | 331/7900 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 390/4400 | 420/4400 | 420/4200 | 430/6250 | 430/6750 |
Max. rychlost [km/h] | 289 (287) | 302 (300) | 306 (304) | 312 | 310 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,9 (4,7) | 4,7 (4,5) | 4,6 (4,4) | 4,1 | 4,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,3 (9,8) | 10,6 (10,2) | 10,6 (10,2) | 12,6 | 13,2 |