Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera GTS: Chybějící mezičlánek

Diskuze (8)
Pomyslnou mezeru mezi atmosférickými 911 Carrera S a 911 GT3 vyplní nové Porsche 911 GTS. Přepracovaný motor 3,8 l bude mít výkon 300 kW a bude pohánět jen zadní kola.

Porsche 911 Carrera S má motor 3,8 l s přímým vstřikováním o výkonu 283 kW a Porsche 911 GT3 z konstrukčně upraveného 3,8litru dává 320 kW. Pro zájemce o něco silnějšího bez radikálně sportovního charakteru GT3 má Porsche v zásobě ještě 911 Turbo (368 kW). V Zuffenhausenu si ale myslí, že to nestačí (a zákazníci budou zřejmě stejného názoru), proto vznikne nová verze 911 Carrera GTS – s 300 kW výkonnější než Carrera S a přesto svým charakterem bližší základním atmosférickým modelům než 911 GT3.

Zkratka GTS patří k tradicím značky Porsche. Co do výkonu představovala vždy silnější mimořádně nabízenou verzi než provedení S, ať už jde o případ nedávného Cayenne GTS nebo starších typů jako 928 GTS a 924 Carrera GTS.

Nezvyklou kombinací je široká karoserie s pohonem zadních kol. Zaběhlé konvence porušila už limitovaná edice 911 Sport Classic. Carrera GTS je dalším Porsche, které kombinuje řidičsky přitažlivější pohon zadních kol s vzhledově atraktivnější širší karoserii Carrery 4 a Carrery 4S. Carrera GTS má navíc 19palcová kola s centrální maticí, v designu RS Spyder.

Exteriér se dále vyznačuje předním lízátkem z programu SportDesign se spodní hranou v černé barvě, specifickými nástavci prahů a černým dílem v zadním nárazníku mezi koncovkami výfuku. Vše doplňuje nápis na zádi a decentní polep na bočních dveřích v černé, nebo bílé barvě (dle barvy karoserie). Interiér je kompletně čalouněn černou Alcantarou.

Motor o objemu 3,8 litru má zcela nové rezonační sání. V potrubí se nachází šest klapek, které přepínají mezi kanály optimalizovanými na výkon a točivý moment (Carrera S má jedinou klapku pro všechny válce). Výkon 300 kW při 7300 min-1 představuje nárůst o 17 kW, maximum točivého momentu 420 Nm je shodné, leží však o 200 otáček níž, při 4200 min-1.

Převodovka je buď šestistupňová manuální nebo sedmistupňová dvouspojková PDK. Nejvyšší rychlost je 306 km/h (s PDK 304 km/h) a akcelerace z 0 na 100 km/h je ve všech verzích o 0,1 s rychlejší, u kupé Carrera GTS s převodovkou PDK a Sport Chrono paketem to představuje 4,2 sekundy (s manuální převodovkou 4,6 s).

Dle filozofie Porsche Intelligent Performance je kombinovaná spotřeba 10,2 l/100 km shodná se slabší Carrerou S.

Základní cena pro německý trh je stanovena na 104.935 Euro včetně DPH (asi 2,6 milionu Kč), dodávky zákazníkům budou zahájeny v prosinci 2010.

Porsche 911 - srovnání verzí s atmosférickým motorem
ModelCarreraCarrera SCarrera GTSGT3GT3 RS
Převodovkaman. (PDK)man. (PDK)man. (PDK)man.man.
Zdvihový objem [cm3]36143800380037973797
Válce/ventily6/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]254/6500283/6500300/7300320/7600331/7900
Největší toč. mom. [Nm/min-1]390/4400420/4400420/4200430/6250430/6750
Max. rychlost [km/h]289 (287)302 (300)306 (304)312310
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,9 (4,7)4,7 (4,5)4,6 (4,4)4,14,0
Komb. spotřeba [l/100 km]10,3 (9,8)10,6 (10,2)10,6 (10,2)12,613,2

Diskuze (8)
17. 9. 2010 00:44
Re: deset z deseti
presne :yes:
Avatar - Leg
16. 9. 2010 19:29
Re: Pre každého niečo?
...a ešte GT2 RS . Ďalej v niektorých modeloch možnosť štvorkolky, prípadne voľby karosérie (kupé, kabrio, targa). Z virtuálneho výkladu si ja vyberám GTS kupé s PDK, keď už sa za Sport Classic zaprášilo..
16. 9. 2010 15:46
Re: Porsche, Porsche,
Nebo taky ta firma, která umí vyrábět 45 let "staré" auto a automobilový svět jí za to ještě tleská.
Avatar - kari.laz
16. 9. 2010 14:58
Re: Porsche, Porsche,
Ty jsi normální genius. Podle mě by jsi jim měl napsat svou úvahu, připojit životopis a určitě by tě zaměstnali jako ředitele oddělení převodovek. >:D
16. 9. 2010 13:35
Porsche, Porsche,
to je ta koncernová firma kde neumí vyrobit správným směrem řazenou dvouspojkovou převodovku (PDK, DSG)?