Porsche 911 Carrera: Po faceliftu na českém trhu od 2.144.000,- Kč
Facelift se omezil na úpravy přední a zadní části, základní tvar Porsche 911 zůstává už 45 let stejný. Nový je přední a zadní nárazník, přední světla jsou bi-xenonová doplněná o světla pro denní svícení ze světelných diod. Také zadní světla jsou nyní tvořena světelnými diodami. Nový je i design litých kol.
Oba motory byly posilněny a mají přímé vstřikování paliva. Základní boxer 3,6 l z Carrery a Carrery 4 získal navíc 15 kW, takže nyní má 254 kW při 6500 ot./min, a točivý moment vzrostl o 20 Nm na výsledných 390 Nm při 4400 ot./min. Výkon silnějšího motoru 3,8 l z verzí S narostl ještě víc, konkrétně o 22 kW na 283 kW při 6500 ot./min. Přírůstek točivého momentu je shodný se standardní Carrerou, modernizovaný motor tak dosahuje 420 Nm při 4400 ot./min.
Novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), která je alternativou ke standardnímu šestistupňovému manuálu a nahrazuje konvenční automat s hydrodynamickým měničem Tiptronic S. Dobu potřebnou k akceleraci na 100 km/h PDK zkracuje o 0,2 s, na 160 km/h pak o 0,3 s. Sportovní režim tento rozdíl ještě zdvojnásobí. Například základní Carrera Coupé tak z 0 na 100 km/h zrychlí s manuální převodovkou za 4,9 s, s převodovkou PDK za 4,7 s nebo za 4,5 s ve sportovním režimu. Další výhodou PDK je nižší normovaná spotřeba, řádově o 0,5 l/100 km. Naopak pružná akcelerace z 80 na 120 km/h je mírně horší. Porsche za PDK žádá 92 tisíc korun.
Další novinkou v pohonném ústrojí je elektronicky řízený pohon všech kol. Ten má svůj původ v 911 Turbo a teď se dostává i do cenově dostupnějších modelů 911 Carrera 4 a Carrera 4S, nahrazuje předchozí řešení s mezinápravovou lamelovou spojkou. Standardem je nyní také zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností. Carrera 4 a Carrera 4S jsou i po faceliftu vzadu o 44 mm širší než verze s pohonem jedné nápravy.
Porsche 911 (997) facelift - ceny na českém trhu | ||||
Motor | Carrera | Carrera S | Carrera 4 | Carrera 4S |
Zdvihový objem [cm3] | 3614 | 3800 | 3614 | 3800 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 254/6500 | 283/6500 | 254/6500 | 283/6500 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 390/4400 | 420/4400 | 390/4400 | 420/4400 |
Max. rychlost [km/h] | 289 (287) | 302 (300) | 284 (282) | 297 (295) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 4,9 (4,7) | 4,7 (4,5) | 5,0 (4,8) | 4,7 (4,5) |
Zrychlení 0-160 km/h [s] | 10,7 (10,4) | 9,9 (9,6) | 10,9 (10,6) | 10,0 (9,7) |
Zrychlení 80-120 km/h [s] | 6,3 (6,7) | 5,3 (6,4) | 6,4 (6,8) | 6,0 (6,5) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,3 (9,8) | 10,6 (10,2) | 10,6 (10,1) | 11,0 (10,5) |
Cena [Kč] | 2.114.000,- (2.206.000,-) | 2.383.000,- (2.475.000,-) | 2.272.000,- (2.364.000,-) | 2.545.000,- (2.637.000,-) |
Údaje v závorkách platí pro převodovku PDK.
Kromě karoserie Coupé je v nabídce i Cabriolet s plátěnou stahovací střechou. Ten je zhruba o 269 až 272 tisíc Kč dražší (v závislosti na verzi). Carrera 4 a Carrera 4S jsou v nabídce také jako Targa s prosklenou střechou, cenový rozdíl proti Coupé ve všech případech činí 206 tisíc Kč.