Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Carrera: Po faceliftu na českém trhu od 2.144.000,- Kč

10. 7. 2008 • 08:53
30
7
Zobrazit náhledy (30)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Inovované modely 911 Carrera a 911 Carrera S jsou díky silnější koruně na českém trhu relativně levnější než dosud. Kromě drobných úprav exteriéru byla modernizována také technika, novinkou je dvouspojková převodovka PDK, za kterou připlatíte 92 tisíc Kč.

Facelift se omezil na úpravy přední a zadní části, základní tvar Porsche 911 zůstává už 45 let stejný. Nový je přední a zadní nárazník, přední světla jsou bi-xenonová doplněná o světla pro denní svícení ze světelných diod. Také zadní světla jsou nyní tvořena světelnými diodami. Nový je i design litých kol.

Oba motory byly posilněny a mají přímé vstřikování paliva. Základní boxer 3,6 l z Carrery a Carrery 4 získal navíc 15 kW, takže nyní má 254 kW při 6500 ot./min, a točivý moment vzrostl o 20 Nm na výsledných 390 Nm při 4400 ot./min. Výkon silnějšího motoru 3,8 l z verzí S narostl ještě víc, konkrétně o 22 kW na 283 kW při 6500 ot./min. Přírůstek točivého momentu je shodný se standardní Carrerou, modernizovaný motor tak dosahuje 420 Nm při 4400 ot./min.

Novinkou je sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK), která je alternativou ke standardnímu šestistupňovému manuálu a nahrazuje konvenční automat s hydrodynamickým měničem Tiptronic S. Dobu potřebnou k akceleraci na 100 km/h PDK zkracuje o 0,2 s, na 160 km/h pak o 0,3 s. Sportovní režim tento rozdíl ještě zdvojnásobí. Například základní Carrera Coupé tak z 0 na 100 km/h zrychlí s manuální převodovkou za 4,9 s, s převodovkou PDK za 4,7 s nebo za 4,5 s ve sportovním režimu. Další výhodou PDK je nižší normovaná spotřeba, řádově o 0,5 l/100 km. Naopak pružná akcelerace z 80 na 120 km/h je mírně horší. Porsche za PDK žádá 92 tisíc korun.

Další novinkou v pohonném ústrojí je elektronicky řízený pohon všech kol. Ten má svůj původ v 911 Turbo a teď se dostává i do cenově dostupnějších modelů 911 Carrera 4 a Carrera 4S, nahrazuje předchozí řešení s mezinápravovou lamelovou spojkou. Standardem je nyní také zadní nápravový diferenciál se zvýšenou svorností. Carrera 4 a Carrera 4S jsou i po faceliftu vzadu o 44 mm širší než verze s pohonem jedné nápravy.

Porsche 911 (997) facelift - ceny na českém trhu
MotorCarreraCarrera SCarrera 4Carrera 4S
Zdvihový objem [cm3]3614380036143800
Válce/ventily6/46/46/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]254/6500283/6500254/6500283/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]390/4400420/4400390/4400420/4400
Max. rychlost [km/h]289 (287)302 (300)284 (282)297 (295)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,9 (4,7)4,7 (4,5)5,0 (4,8)4,7 (4,5)
Zrychlení 0-160 km/h [s]10,7 (10,4)9,9 (9,6)10,9 (10,6)10,0 (9,7)
Zrychlení 80-120 km/h [s]6,3 (6,7)5,3 (6,4)6,4 (6,8)6,0 (6,5)
Komb. spotřeba [l/100 km]10,3 (9,8)10,6 (10,2)10,6 (10,1)11,0 (10,5)
Cena [Kč]2.114.000,- (2.206.000,-)2.383.000,- (2.475.000,-)2.272.000,- (2.364.000,-)2.545.000,- (2.637.000,-)

Údaje v závorkách platí pro převodovku PDK.

Kromě karoserie Coupé je v nabídce i Cabriolet s plátěnou stahovací střechou. Ten je zhruba o 269 až 272 tisíc Kč dražší (v závislosti na verzi). Carrera 4 a Carrera 4S jsou v nabídce také jako Targa s prosklenou střechou, cenový rozdíl proti Coupé ve všech případech činí 206 tisíc Kč.

Témata
12. 7. 2008 10:09
Re: Základ
No sice máš pravdu a sleva na záladním boxtru je taky kolem 100 tisíc ... ale pořád je to o 110 víc než za to dám v německu ... takže se to pořád vyplatí koupit za hranicema ... obzvlášť když sme teď v té unii a záruka platí stejně i u nás.

Byl bych pro aby se ceny aut uváděli i v eurech, jednak aby si lidi pomalu zvykali a jednak aby bylo vidět jak nás tady pořád berou na hůl.
Avatar - Martin911Turbo
10. 7. 2008 16:21
Re: Základ
To máš těžký, když tuzemští dovozci stále počítají kurz eura 30-32 Kč...
Avatar - iudex
10. 7. 2008 15:51
Re: Základ
U tej by bolo obdivuhodné, keby bol základ schopný zrýchlit na 100 pod 15 s. (co by bol iba návrat do cias Favorita) >:-[]
10. 7. 2008 14:34
Re: Základ
Obdivuhodné to bude, keď to bude záklasd pre Fabiu... >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - iudex
10. 7. 2008 08:43
Základ
Je obdivuhodné, ked uz základná verzia zrýchluje na 100 pod 5 sekúnd. Len to Euro mohlo byt konvertované v trochu lepsom kurze, aby som o nom uvazoval 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku