Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT2 RS: Nejrychlejší 911 je nejrychlejším Porsche všech dob (nové foto)

13. 5. 2010 • 05:10
45
1
Zobrazit náhledy (45)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,5 s, z 0 na 200 km/h za 9,8 s a z 0 na 300 km/h za 28,9 s: takové hodnoty stačí k tomu, aby se nová 911 GT2 RS stala nejrychlejším Porsche všech dob, rychlejším než Carrera GT.

Porsche 911 GT2 znamená už od devadesátých let nejrychlejší Porsche s motorem vzadu. Generace 993, kterou poháněl motor 3,6 se dvěma turbodmychadly o výkonu 321 nebo 336 kW, se vyráběla v letech 1993 až 1998 jako homologační série pro kategorii GT2. Model 996 se ve verzi GT2 vyráběl od roku 1999, jeho vodou chlazený motor z objemu 3,6 litru dával 345 a později 360 kW.

Provedení 997 přišlo opět po dvouleté přestávce, v roce 2007. K hlavním inovacím patří dvě turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Výsledkem je při nezměněném objemu výkon 390 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,6 sekundy a maximální rychlost je 331 km/h. Model 911 GT2 jako jediný z řady 997 neprošel faceliftem a jeho výroba byla ukončena v březnu, současně s příchodem stejně výkonné, ale civilnější 911 Turbo S.

Nyní přichází více než adekvátní nástupce – 911 GT2 RS. Po dealerské prezentaci v Lipsku po internetu začaly kolovat neoficiální spekulace, a tak se automobilka rozhodla udělat šuškandě přítrž a zveřejnit oficiální informace.

911 GT2 RS zůstává u šestiválce s objemem 3,6 litru (faceliftované 911 Turbo dostalo nový 3,8litrový motor). Ten se ale dočkal výrazného posílení – výkon konkrétně vzrostl o 66 kW na 456 kW. Přenos hnací síly na vozovku zajišťuje, jak je u GT2 zvykem, jen zadní náprava, která obouvá pneumatiky 325/30 ZR19. Na předních kolech se nachází obutí 245/35 ZR19. Standardem je manuální převodovka a karbonové brzdy PCCB.

Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,5 s, hodnota z 0 na 200 km/h je 9,8 s a zrychlení z 0 na 300 km/h zvládne 911 GT2 RS za 28,9 s. Maximální rychlost je 330 km/h. Tyto hodnoty překonávají supersport Carrera GT, kombinovaná spotřeba 11,9 l/100 km zase překonává předchozí 911 GT2, a to o 5 %.

K výraznému snížení hmotnosti a zároveň i jasnému odlišení od ostatních zástupců modelové řady 911 slouží řada dílů z karbonu s matně černou povrchovou úpravou. Pohotovostní hmotnost díky tomu klesla o 70 kg na 1370 kg.

K identifikačním znakům nové GT2 RS patří i rozšířené blatníky nebo zadní přítlačné křídlo umístěné o 10 mm výš než u předchozího provedení.

Základní cena je 199.500 Euro bez daní. Cena pro domácí německý trh je včetně 19% DPH stanovena na 237.578 Euro (zhruba 6 milionů Kč).

Témata
13. 5. 2010 09:20
jen 500 kousku
vic jich prozatim planovanejch neni. Mit 6 micu vyhrazenejch na auto pro zabavu, nic neresim :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku