Porsche 911 GT2 RS: Nejrychlejší 911 je nejrychlejším Porsche všech dob (nové foto)
Porsche 911 GT2 znamená už od devadesátých let nejrychlejší Porsche s motorem vzadu. Generace 993, kterou poháněl motor 3,6 se dvěma turbodmychadly o výkonu 321 nebo 336 kW, se vyráběla v letech 1993 až 1998 jako homologační série pro kategorii GT2. Model 996 se ve verzi GT2 vyráběl od roku 1999, jeho vodou chlazený motor z objemu 3,6 litru dával 345 a později 360 kW.
Provedení 997 přišlo opět po dvouleté přestávce, v roce 2007. K hlavním inovacím patří dvě turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Výsledkem je při nezměněném objemu výkon 390 kW. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,6 sekundy a maximální rychlost je 331 km/h. Model 911 GT2 jako jediný z řady 997 neprošel faceliftem a jeho výroba byla ukončena v březnu, současně s příchodem stejně výkonné, ale civilnější 911 Turbo S.
Nyní přichází více než adekvátní nástupce – 911 GT2 RS. Po dealerské prezentaci v Lipsku po internetu začaly kolovat neoficiální spekulace, a tak se automobilka rozhodla udělat šuškandě přítrž a zveřejnit oficiální informace.
911 GT2 RS zůstává u šestiválce s objemem 3,6 litru (faceliftované 911 Turbo dostalo nový 3,8litrový motor). Ten se ale dočkal výrazného posílení – výkon konkrétně vzrostl o 66 kW na 456 kW. Přenos hnací síly na vozovku zajišťuje, jak je u GT2 zvykem, jen zadní náprava, která obouvá pneumatiky 325/30 ZR19. Na předních kolech se nachází obutí 245/35 ZR19. Standardem je manuální převodovka a karbonové brzdy PCCB.
Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 3,5 s, hodnota z 0 na 200 km/h je 9,8 s a zrychlení z 0 na 300 km/h zvládne 911 GT2 RS za 28,9 s. Maximální rychlost je 330 km/h. Tyto hodnoty překonávají supersport Carrera GT, kombinovaná spotřeba 11,9 l/100 km zase překonává předchozí 911 GT2, a to o 5 %.
K výraznému snížení hmotnosti a zároveň i jasnému odlišení od ostatních zástupců modelové řady 911 slouží řada dílů z karbonu s matně černou povrchovou úpravou. Pohotovostní hmotnost díky tomu klesla o 70 kg na 1370 kg.
K identifikačním znakům nové GT2 RS patří i rozšířené blatníky nebo zadní přítlačné křídlo umístěné o 10 mm výš než u předchozího provedení.
Základní cena je 199.500 Euro bez daní. Cena pro domácí německý trh je včetně 19% DPH stanovena na 237.578 Euro (zhruba 6 milionů Kč).