Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS: Labutí píseň atmosférického šestiválce, co točí devět tisíc

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 8. 3. 2018 • 21:33
30
11
Zobrazit náhledy (30)
Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS Porsche 911 GT3 RS
Na stánku Porsche doslova zářila zelená GT3 RS. Barva ale nenaznačovala ekologické poselství, plochý šestiválec produkuje 383 kW a jede až 312 km/h.

Kromě terénní studie přivezlo Porsche ukázat také svoje nejnovější provedení modelu 911. Okruhový skvost, který čirou náhodou může i na silnice možná nebude tak rychlý jako GT2 RS, ale pro puristy bude určitě zajímavější právě kvůli motoru. Plochý šestiválec o objemu čtyř litrů vychází ze závodní jednotky a mezigeneračně posílil o 20 koní.

Nejvyššího výkonu 383 kW (520 k) dosahuje při 8250 otáčkách, točivý moment činí 470 Nm při rovných šesti tisících. Motor ale můžete točit až do devíti tisíc. A soudě podle klasické GT3 se můžete těšit na úchvatný koncert, který už nám 911 v další generaci nejspíš nezahraje. Nebo rozhodně ne v takové ryzí podobě bez přeplňování či hybridní technologie.

Oproti klasické GT3 už si nemůžete vybrat manuální převodovku, Porsche tvrdí, že u tak okruhově zaměřeného auta je jedinou logickou volbou sedmistupňové PDK. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 312 km/h.

Naživo vypadá RS fantasticky. Ve srovnání s předchozí verzí přibyly výdechy v kapotě po vzoru GT2 RS, přepracovaný je nárazník a do vzorníku přibyla tahle jedovatě zelená. Porsche dodává, že byla dále přepracována elastokinematika náprav pro ještě větší přesnost a auto dostalo nový model pneumatik, které se tvořily na míru GT3 RS. Vpředu najdete gumy o rozměru 265/35 R20, vzadu se nachází pneumatiky o rozměru 325/30 R21.

Že Porsche skutečně počítalo s tím, že budou jeho majitelé často jezdit na závodní okruh dokazuje i paket Clubsport, který je bez příplatku. Zahrnuje ochranný rám, hasicí přístroj, šestibodové bezpečnostní pásy a přípravu pro odpojovač baterky. Za příplatek je v nabídce paket Weissach s karbonovými díly, případně také hořčíkové disky, takže hmotnost může klesnout až na 1430 kilogramů.

Mezigeneračně je křídlo ještě větší než bývalo (a že bývalo zatraceně velké), díky tomu ve srovnání s GT3 produkuje při rychlosti 200 km/h dvounásobný přítlak. Dokonalost GT3 RS kalí všem běžným lidem jen fakt, že základní cena startuje na částce 195 137 euro, což je v přepočtu nějakých pět milionů korun.

Autor: Vít Hlaváček

Související články

Témata
Avatar - JDM
10. 3. 2018 19:50
Re: PDK
Na houno to urcite neni jde o pocit a zazitek z jizdy ... U auta s takovym vykonem a zavodnimi schopnostmi je tako prevodovka rozumna , tohle neni auto na nedelni projizdeni ale na nejaky zavody a tam chce byt clovek nejrychlejsi a s manualem by musel ridic bejt sakra dobrej tohle krotit... Muj nazor je manual v aute okolo 300 koni ,vic uz bych bral jedine automat ...
Avatar - white label
9. 3. 2018 23:54
Re: PDK
Hlavně, když do toho sedne takový WalteR, tak si namaže na chleba všechny amatéry, bez ohledu na převodovku.
9. 3. 2018 23:05
Re: PDK
..to je velmi relativní..Jednonohý kok*ot zajede rychleji s automatem než ty v manualu. Ale rozhodně ne rychleji než někdo kdo to má "v ruce" s dvouspojkou... :-! :yes:
9. 3. 2018 23:03
Re: PDK
Nikde, protože všichni přišli na to, že je to na hov*o >:D :yes:
Avatar - white label
9. 3. 2018 18:17
Re: PDK
Není rychle, jako rychle, to by pak i F1ičky mohli jezdit "kkti". Kde je v dnešním motorsportu klasický H manuál + spojkový pedál?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku