Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS: Labutí píseň atmosférického šestiválce, co točí devět tisíc

Ondřej Lilling
Diskuze (11)
Na stánku Porsche doslova zářila zelená GT3 RS. Barva ale nenaznačovala ekologické poselství, plochý šestiválec produkuje 383 kW a jede až 312 km/h.

Kromě terénní studie přivezlo Porsche ukázat také svoje nejnovější provedení modelu 911. Okruhový skvost, který čirou náhodou může i na silnice možná nebude tak rychlý jako GT2 RS, ale pro puristy bude určitě zajímavější právě kvůli motoru. Plochý šestiválec o objemu čtyř litrů vychází ze závodní jednotky a mezigeneračně posílil o 20 koní.

Nejvyššího výkonu 383 kW (520 k) dosahuje při 8250 otáčkách, točivý moment činí 470 Nm při rovných šesti tisících. Motor ale můžete točit až do devíti tisíc. A soudě podle klasické GT3 se můžete těšit na úchvatný koncert, který už nám 911 v další generaci nejspíš nezahraje. Nebo rozhodně ne v takové ryzí podobě bez přeplňování či hybridní technologie.

Oproti klasické GT3 už si nemůžete vybrat manuální převodovku, Porsche tvrdí, že u tak okruhově zaměřeného auta je jedinou logickou volbou sedmistupňové PDK. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za 3,2 sekundy, maximální rychlost činí 312 km/h.

Naživo vypadá RS fantasticky. Ve srovnání s předchozí verzí přibyly výdechy v kapotě po vzoru GT2 RS, přepracovaný je nárazník a do vzorníku přibyla tahle jedovatě zelená. Porsche dodává, že byla dále přepracována elastokinematika náprav pro ještě větší přesnost a auto dostalo nový model pneumatik, které se tvořily na míru GT3 RS. Vpředu najdete gumy o rozměru 265/35 R20, vzadu se nachází pneumatiky o rozměru 325/30 R21.

Že Porsche skutečně počítalo s tím, že budou jeho majitelé často jezdit na závodní okruh dokazuje i paket Clubsport, který je bez příplatku. Zahrnuje ochranný rám, hasicí přístroj, šestibodové bezpečnostní pásy a přípravu pro odpojovač baterky. Za příplatek je v nabídce paket Weissach s karbonovými díly, případně také hořčíkové disky, takže hmotnost může klesnout až na 1430 kilogramů.

Mezigeneračně je křídlo ještě větší než bývalo (a že bývalo zatraceně velké), díky tomu ve srovnání s GT3 produkuje při rychlosti 200 km/h dvounásobný přítlak. Dokonalost GT3 RS kalí všem běžným lidem jen fakt, že základní cena startuje na částce 195 137 euro, což je v přepočtu nějakých pět milionů korun.

Autor: Vít Hlaváček

Ondřej Lilling
Diskuze (11)
Avatar - JDM
10. 3. 2018 19:50
Re: PDK
Na houno to urcite neni jde o pocit a zazitek z jizdy ... U auta s takovym vykonem a zavodnimi schopnostmi je tako prevodovka rozumna , tohle neni auto na nedelni projizdeni ale na nejaky zavody a tam chce byt clovek nejrychlejsi a s manualem by musel ridic bejt sakra dobrej tohle krotit... Muj nazor je manual v aute okolo 300 koni ,vic uz bych bral jedine automat ...
Avatar - white label
9. 3. 2018 23:54
Re: PDK
Hlavně, když do toho sedne takový WalteR, tak si namaže na chleba všechny amatéry, bez ohledu na převodovku.
9. 3. 2018 23:05
Re: PDK
..to je velmi relativní..Jednonohý kok*ot zajede rychleji s automatem než ty v manualu. Ale rozhodně ne rychleji než někdo kdo to má "v ruce" s dvouspojkou... :-! :yes:
9. 3. 2018 23:03
Re: PDK
Nikde, protože všichni přišli na to, že je to na hov*o >:D :yes:
Avatar - white label
9. 3. 2018 18:17
Re: PDK
Není rychle, jako rychle, to by pak i F1ičky mohli jezdit "kkti". Kde je v dnešním motorsportu klasický H manuál + spojkový pedál?