Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 GT3 RS má 500 koní na 1420 kg

Michal Fokt Michal Fokt 3. 3. 2015
11
61
Zobrazit náhledy (11)
Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911 Porsche 911
Tak jsme se konečně dočkali té vůbec nejostřejší devětsetjedenáctky. GT3 RS posílila, zhubla a je k mání už pouze s dvouspojkovou převodovkou.

Porsche 911 GT2 s největší pravděpodobností v této generaci nebude (pokud ještě vůbec někdy bude), čímž se v Ženevě právě představený model 911 GT3 RS stává nejsportovnějším "Elfer" na trhu. A na co se tedy máte protentokrát připravit? Z prvních fotografií to vypadá, že RS trošku obrousilo hrany. V interiéru už nejsou nekompromisní skořepiny, Porsche se ani nechlubí rámem za předními sedadly a soudě podle fotek exteriéru ho vůz opravdu nemá, zůstal však alespoň semišový volant a poutka na zavírání dveří namísto madel.

Pryč je ovšem "klacek" manuální převodovky, nové GT3 RS dostalo výhradně dvouspojkové PDK se sedmi stupni. Otázkou je, jestli je to dobře nebo špatně, manuál dokáže více vtáhnout do děje, nicméně při vzpomínce na kamennou spojku minulé generace mě zabolí levá noha ještě teď. Auto oproti výchozí verzi GT3 zhublo 10 kg a to i přesto, že má navíc pořádné křídlo, masivnější blatníky i nárazníky. To je zásluha použití lehkých materiálů - kupříkladu střecha je z hořčíku, kapota a víko motoru zase z CFRP, celkem auto tedy váží 1420 kg. Kromě bodykitu a křídla auto zaujme ventilačními otvory v předních i zadních blatnících, naopak "ducktail" zadní křidélko se téměř ztratilo a slouží spíše jako upevňovací bod pro "žehlící prkno".

To nejzásadnější je pochopitelně až za zadní nápravou - údajně nově vyvinutý plochý čtyřlitrový šestiválec s atmosférickým plněním disponuje výkonem 500 koní (368 kW) a jeho síla jde na zadní kola prostřednictvím elektronicky ovládaného diferenciálu s funkcí vektorování točivého momentu. Vůz s ním zrychlí z nuly na 100 km/h za pouhé 3,3 s, na dvoustovku mu to trvá 10,9 s a maximálka leží někde lehce za hranicí 320 km/h.

Porsche 911 GT3 RS by mělo zvládnout Severní smyčku Nürburgringu za 7 minut a 20 s a na vlastní kůži to budete moci vyzkoušet, pokud svému kontu odlehčíte nejméně o 181.690 euro.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
Proč u Porsche začali nenávidět manuální převodovky?
white label
| 3. 3. 2015
Píše o CTR!, pokud ti to náhodou uniklo, ne o Type R obecně, takže odkazy na Integru, nebo Accord jsou poměrně irelevantí. A jsme v Evropě a bavíme se o hh, takže by bylo dobré držet se i u CTR hb. A u těch dvou hb žádného parohatého dvouplošníka nevidím, stejně jako ho nevidím ani na těch ostatních odkazech. ;-)
Avatar - TeeJay
Proč u Porsche začali nenávidět manuální převodovky?
TeeJay
| 3. 3. 2015
Prosímtě, která decentní křídla u Type R jsi měl na mysli? Tohle [odkaz] , tohle [odkaz] nebo [odkaz] nebo [odkaz] ?

Co se hatchů týče, první CTR taky nebyl zrovna decentka [odkaz] , moje EP3 bylo, pravda, podle současných evropských zvyklostí, i když na svou doby taky lehce oversized. Názory na FN2 se různí ;-) [odkaz] . Takže k Type R prostě křídla patří.
Avatar - TeeJay
Proč u Porsche začali nenávidět manuální převodovky?
TeeJay
| 3. 3. 2015
Souhlasím, ale Ferrari bohužel nekupují (zas až tak moc) petrolheadi, ti koupí právě to 911.
Proč u Porsche začali nenávidět manuální převodovky?
_MT_
| 3. 3. 2015
To je otázka, s čím by si vystačila. U 911 to není nic nového, netřeba tedy něco trávit. Diskutabilnější je "okřídlený ocas" na "obyčejné" Carreře. Nemluvě o tom, že je 911 plnokrevné sportovní auto, nějaké to křídlo spíš vizuálně unese.

HB nemají podobně se svažující střechu, netrpí problémy do takové míry. Pokud máš zadek tvarovaný jako měl Focus, tak to nějaké problémy bude dělat. Nicméně křídla jsou u HB extrémní záležitostí a nový CTR nenavazuje zrovna na předchozí generace s jejich decentními spoilery.
Proč u Porsche začali nenávidět manuální převodovky?
_MT_
| 3. 3. 2015
Chtěli mít v nabídce jen jednu převodovku, PDK manuální porazila (muly/ prototypy měli, co vím, s oběma převodovkami) a věřili, že bude mít potřebné prodeje. Někteří zákazníci budou zklamaní, ale pokud dokáží naplnit prodejní cíle na PDK, tak se těžko argumentuje, že udělali chybu. Určitě by mohli nabídnout dvě převodovky, kdyby se jim chtělo. Otázka je, jestli se najde dostatek zákazníků na to, aby to pro ně bylo zajímavé. Ferrari nabízelo manuální převodovky jakou dobu a neprodávalo se to.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku