Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche 911 Targa: Rozsáhlá modernizace, pohon všech kol jako standard

Diskuze (33)
Facelift, motory s přímým vstřikováním paliva, nová dvouspojková převodovka PDK a elektronicky řízený pohon všech kol. Všech těchto změn najednou se dočká i Porsche 911 Targa. Na podzim.

Název 911 Targa už tři generace značí uzavřenou karoserii s prosklenou střechou. Toto řešení nahradilo dřívější provedení, které bylo v podstatě kabrioletem s pevným rámem za předními sedadly. U aktuální generace má dvoudílné prosklení celkovou plochu 1,54 m2. Přední díl je posuvný – jeho otevření trvá 7 sekund a cestujícím se nad hlavou otevře 0,45 m2 velký otvor. Oba skleněné díly mají antireflexní povrchovou úpravu, která brání pronikání UV záření a ohřívání interiéru. Navíc lze průhled skrz střechu zaclonit.

Stejně jako dosud se bude Targa vyrábět se dvěma motory, oba ale mají přímé vstřikování a vyšší výkon. Slabší 911 Targa 4 bude pohánět šestiválec s protiběžnými písty o objemu 3,6 litru. Má nejvyšší výkon 254 kW (+ 16 kW) a Targa s ním jede nejrychleji 284 km/h. Silnější 911 Targa 4S dává z objemu 3,8 litru výkon 283 kW (+ 22 kW) a maximální rychlost má hodnotu 297 km/h. Přímé vstřikování přineslo kromě vyššího výkonu také o 11,2 % nižší normovanou spotřebu a o 13,6 % nižší emise CO2.

Sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) nahradí automat Tiptronic S. Nová koncepce převodovky se vyznačuje podstatně rychlejší změnou převodů, což znamená lepší dynamiku a nižší spotřebu, a to i ve srovnání s šestistupňovým manuálem. Targa 4 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,2 s a Targa 4S za 4,9 s. S převodovkou PDK to trvá v obou případech o 0,2 s méně.

Zatímco předchozí generace Porsche 911 Targa byly výhradně s pohonem zadních kol, aktuální provedení je standardně 4x4. Faceliftovaná Targa dostane nový systém pohonu všech kol PTM (Porsche Traction Management). Na rozdíl od stávajícího řešení s vícelamelovou spojkou je řízený elektronicky. Výchozí nastavení PTM preferuje zadní nápravu, systém ale rychle reaguje na změnu trakce a přesouvá moment na přední kola. Stejně jako modernizované verze 911 Carrera 4 bude mít Targa zadní diferenciál se zvýšenou svorností.

Porsche 911 Targa (997) facelift - technické údaje
MotorTarga 4Targa 4S
Zdvihový objem [cm3]36143800
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]254/6500283/6500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]390/4400420/4400
Max. rychlost [km/h]284 (282)297 (295)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,2 (5,0)4,9 (4,7)

Údaje v závorkách platí pro převodovku PDK.

Diskuze (33)
Avatar - Martin911Turbo
3. 8. 2008 21:16
Re: Totalita
Kristepane Ty jsi jako jeden z těch agitátorů GreenPeace co chodí po Brně a dělaj průzkumy a snaží lidem vnutit zelené myšlení!
Svůj názor jsem jim řekl, div nestačili polykat i to v čem jezdím a jestli mi někdo nahoře bude zakazovat jezdit v mém Porsche 944 S2, tak nepochodí u mě!!! a já spousta dalších co máme young i oldtimery půjde se mnou jim dát na budku!!!
Jsem pro ochranu přírody, ale všeho s mírou. Zelenáči by se měli zaobírat horšíma věcma co ničí přírodu a ne převážně automobilovým průmyslem který má nejmenší dopad
Avatar - Pierro
30. 7. 2008 14:27
Re: OT; X6
Já znám jednoho co kouúpil a dnes by nejraději s poděkováním vrátil... :-!
Avatar - T613
30. 7. 2008 10:45
Re: Zabicka
ryby nejím, smrdí mi.. kdyby Bůh chtěl,abych pojídal ryby tak mám rybí ocas >:-[]
Avatar - Pierro
30. 7. 2008 09:54
Re: Totalita
Nestraš mě tu!!! :-!
30. 7. 2008 09:40
Re: Totalita
Možno by si bol prekvapený, ale keby sa také referendum podarilo v CZ/SK presadiť , tak si myslím, že výsledok by bol úplne jasný, zelení by sa radovali.