Porsche 911 Turbo Cabriolet a Turbo S Cabriolet: Premiéra v L.A.
Aktualizováno 24.9. 9:00 Galerii jsme doplnili o nejnovější série fotografií
Porsche 911 Turbo Cabriolet a Turbo S Cabriolet jsou poslední dílky skládačky nové generace 991. Atraktivní karosářská verze snoubí vlastnosti kupé a volnost jízdy s otevřeným nebem nad hlavou. Vůz dostal novou hořčíkovou konstrukci plátěné střechy. Její stažení zabere 13 vteřin, a to i za jízdy do rychlosti 48 km/h.
U obou verzí se o pohon stará šestiválec boxer o objemu 3,8 litru. „Umírněnější“ varianta Turbo Cabriolet poskytuje výkon 383 kW (520 koní), což umožňuje zrychlení z 0-100 km/h za 3,5 sekundy. Verze Turbo S posiluje na 412 kW (560 koní) a „stovku“ zvládne za 3,2 sekundy. Oba vozy mají shodnou maximální rychlost 318 km/h. Standardem je sedmistupňová automatická převodovka PDK. Výkony jsou shodné s klasickým kupé.
Porsche 911 Turbo Cabriolet však není jen o rychlosti, ale také o moderních technologiích. Řízená zadní náprava zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách, aktivní výsuvné křídlo reaguje na rozličné jízdní podmínky a udržuje co nejlepší stabilitu ve vysokých rychlostech. Oproti verzím Carrera 4 a Carrera 4S se zvětšil rozměr zadních partií. Blatníky jsou nyní o 28 milimetrů širší.
Přestože je Porsche 911 pořádný kus auta s ohromným výkonem, nemusí nutně zruinovat konto majitele ohromnými účty za palivo. Verze Turbo Cabriolet by si podle automobilky kombinovaně neměla říci o víc jak 9,7 l/100 km, městský provoz vykazuje odběr vyšší o 3,5 litru. Podobně dobře je na tom i Turbo S Cabriolet, které vykazuje hodnoty pouze o 0,2 litru vyšší. Oproti předchozí generaci turba registrujeme patnácti procentní úsporu.
Porsche 911 si odbude první veřejnou premiéru na blížícím se autosalonu v Los Angeles. První vozy se k zákazníkům dostanou ještě letos. Základní cena verze Turbo Cabriolet byla v Německu stanovena na 174.431 eur, Turbo S Cabriolet je o 33.558 eur dražší.