Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche Cayenne 2011: Silnější a úspornější diesel

Diskuze (15)
Modernizace přidá Porsche Cayenne Diesel 4 kW a ubere 0,2 litru z kombinované spotřeby.

Porsche představuje nový modelový rok SUV Cayenne. Tou hlavní změnou je zlepšení parametrů u třílitrového vznětového Cayenne Diesel – nová verze se bude moci pochlubit výkonem 180 kW místo dosavadních 176 a kombinovaná spotřeba se sníží o 0,2 litru na 7,2 l/100 km.

Vyšší výkon Cayennu dopomůže také k lepší dynamice – maximální rychlost vzroste na 220 km/h (+2 km/h) a akcelerace z 0 na 100 km/h se zrychlí na 7,6 s (-0,2 s).

Posílení motoru je výsledkem komplexní modernizace. Nové materiály stojí za nižší hmotností pohyblivých částí a také za snížením vnitřních ztrát. K tomu se přidává zlepšení tepelné účinnosti, nové turbodmychadlo a navýšení pracovního tlaku common-railu o 200 bar na 2000 bar.

Nové turbodmychadlo, s variabilní geometrii lopatek, má optimalizovaná ložiska a nové kolo kompresoru. Díky tomu se zlepšila účinnost přeplňování a zároveň zkrátila prodleva turbodmychadla.

Pozitivní změnou je také snížení hmotnosti o 20 kg, provozní bude nově 2155 kg.

Technických úprav se dočkal i Cayenne S Hybrid. Vylepšením řídícího systému Porsche dosáhlo toho, že hybrid může využívat čistě elektrický pohon i při studeném startu. Není proto potřeba čekat, až hybridní systém dosáhne provozní teploty.

Cayenne Turbo dostane power kit z programu Porsche Exclusive. Postup, který automobilka zvolila u Panamery Turbo, se nyní opakuje i u SUV. Titanovo-hliníková turbodmychadla a úpravy řídící jednotky zvýší výkon o 40 koní na 540 koní (397 kW/+29 kW), točivý moment poskočí na 750 Nm (+50 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h se zkrátí o desetinu na 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost bude 281 km/h.

S nejvyšší pravděpodobností power kit předznamenává příchod Cayenne Turbo S.

Porsche Exclusive dále nabídne z zatmaveným bi-xenonovým světlometům také kouřová zadní světla LED, uvnitř hliníkovou hlavici voliče převodovky, nové druhy kůže, jejího prošití a také nový dekor Yachting Mahagony.

Diskuze (15)
Avatar - mustafa
21. 4. 2011 09:51
Re: CR vs. PD
No to právě, že nemají ;-)
Avatar - Dylan McKay
21. 4. 2011 06:40
Re: Zvláštna obchodná politika Porsche
Člověče, ty o Cayenne disesel píšeš jako kdyby stál 199.900 Kč... >:D
Avatar - Dylan McKay
21. 4. 2011 06:37
Re: Zvláštna obchodná politika Porsche
Přesně tak. A bude hůř. EU normy nám přinesou ještě horší varianty. Taky už jsem slyšel výkřik mercedesáře proč Mercedes dělá malé vozy A a B, když jde o luxusní značku. Ten kdo kritizuje Cayenne disesel asi není jeho zákazník, tak by mu to mělo být jedno. A to auto jede fakt pěkně! :yes:
20. 4. 2011 18:09
Re: Zvláštna obchodná politika Porsche
Zapominas na par veci. Dneska neni diesel az tak moc o uspore jako o desne dobreho pocitu z vysokeho cisla tociveho momentu v technicaku, byt tady u Porsche je to ponekud diskutabilni (benzinove turbo ma Nm azaz). Za druhe, nebyt Cayenne a turbodieselu v nem, mozna by nebylo Porsche podrazene jako znacka, mozna by jako znacka neexistovala vubec (resp. byla by v problemech). Osobne se mi tento trend take moc nelibi, ale abychom meli na trhu 911ky, zkousneme pritomnost dieseloveho Cayennu.
Avatar - dicky
20. 4. 2011 17:19
Re: Zvláštna obchodná politika Porsche
ja vim rozumne je si kupovat porsche v dieslu >:D
Kdyby aspon tento motor 3.0 dali do toho jejich new amarok a ne chcipacka 2. 0 biturbo..
A nepodrazeli takovou znacku jako je porsche degradujicimi motory.
Jinak porsche hybrid prosim kdyz nekdo potrebuje se ukazat ze je ekolog mysl.
Jinak porsche a nafta to je asi stejne spojeni jako euro multimilionar a nemecky trabant >:-[]
Nechapu a nikdy jak si nekdo muze poridit CAYENNE v nafte.
Mam z toho husi kuzi fuj
A co o sobe dotycny dava vedet: NEMAm NA PROVOZ NORMALNIHO PORSCHE JEN NA CHROCHTU Z NAKLADAKU V NAFTE..
V zemich kde jeste hodnoty nezdegenerovali by byl spolecensky statusove odepsan.
Tady zrejme ne.
Asi se zde mate stale lepe

>:D