Porsche Cayenne 2011: Silnější a úspornější diesel
Porsche představuje nový modelový rok SUV Cayenne. Tou hlavní změnou je zlepšení parametrů u třílitrového vznětového Cayenne Diesel – nová verze se bude moci pochlubit výkonem 180 kW místo dosavadních 176 a kombinovaná spotřeba se sníží o 0,2 litru na 7,2 l/100 km.
Vyšší výkon Cayennu dopomůže také k lepší dynamice – maximální rychlost vzroste na 220 km/h (+2 km/h) a akcelerace z 0 na 100 km/h se zrychlí na 7,6 s (-0,2 s).
Posílení motoru je výsledkem komplexní modernizace. Nové materiály stojí za nižší hmotností pohyblivých částí a také za snížením vnitřních ztrát. K tomu se přidává zlepšení tepelné účinnosti, nové turbodmychadlo a navýšení pracovního tlaku common-railu o 200 bar na 2000 bar.
Nové turbodmychadlo, s variabilní geometrii lopatek, má optimalizovaná ložiska a nové kolo kompresoru. Díky tomu se zlepšila účinnost přeplňování a zároveň zkrátila prodleva turbodmychadla.
Pozitivní změnou je také snížení hmotnosti o 20 kg, provozní bude nově 2155 kg.
Technických úprav se dočkal i Cayenne S Hybrid. Vylepšením řídícího systému Porsche dosáhlo toho, že hybrid může využívat čistě elektrický pohon i při studeném startu. Není proto potřeba čekat, až hybridní systém dosáhne provozní teploty.
Cayenne Turbo dostane power kit z programu Porsche Exclusive. Postup, který automobilka zvolila u Panamery Turbo, se nyní opakuje i u SUV. Titanovo-hliníková turbodmychadla a úpravy řídící jednotky zvýší výkon o 40 koní na 540 koní (397 kW/+29 kW), točivý moment poskočí na 750 Nm (+50 Nm). Akcelerace z 0 na 100 km/h se zkrátí o desetinu na 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost bude 281 km/h.
S nejvyšší pravděpodobností power kit předznamenává příchod Cayenne Turbo S.
Porsche Exclusive dále nabídne z zatmaveným bi-xenonovým světlometům také kouřová zadní světla LED, uvnitř hliníkovou hlavici voliče převodovky, nové druhy kůže, jejího prošití a také nový dekor Yachting Mahagony.